Annons:
Etiketttatueringar
Läst 4596 ggr
Phoenixxc
2017-01-04 15:02

Träning efter tatuering

Hallå! Tänkte skaffa mig en tatuering över bröstet som går ner som en sleeve. Har hört att man inte får träna på några dagar efter man har tatuerat sig. Men jag tränar handboll, de är ganska mycket kroppskontakt, hur lång tid tar de innan jag kan börja träna igen?

Annons:
Honestyisdead
2017-01-04 15:15
#1

Är nog bäst att fråga en eller flera tatuerare. Och en så stor tatuering lär ta några gånger att göra.

[Túrwen]
2017-01-04 15:22
#2

Jag har tränat dagen efter jag tatuerat mig och det har gått alldeles utmärkt. Men bäst är nog att rådfråga tatueraren :)

InkedUp
2017-02-18 23:06
#3

Som tidigare svar så prata med tatueraren, och som nämndes så är en sleeve inget du gör under en sittning, beror även en del på vad ni gör, exempelvis så efter en sittning med bara linjer så borde det inte vara några problem att träna sen. Men efter en rejäl ifyllning så kanske du borde vänta nån dag, å du kan ju alltid påpeka för dom du tränar med att ta det lite lugnt med just dig när du är nygaddad. Jag tatuerade nyligen handflatan och valde då att skippa styrketräning med händerna (blir extra benpass istället 😉) Må väl

Upp till toppen
Annons: