Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1223 ggr
Turast
2017-01-20 18:03

"cover up"

Kan man tatuera över färgen i en tatuering för att "ändra färg"? Jag är inte nöjd med bakgrunden i min tatuering. 

Tatueraren som gjorde det håller inte på med färg men jag sa att han fick försöka om han ville, ångrar mig nu.. Jag ville ha som "space" som bakgrund, rymden liksom, men det blev något färgblob.. Är jättenöjd med resten av tatueringen och älskar den verkligen. Bara färgen jg inte gillar, vissa dagar hatar jag den och vissa dagar är de ok. 

Så här ser den ut

 Och typ sån här rymd ville jag ha (har photoshoppat in en egen rymd jag gjort, hoppas ni förstår typ) 

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Honestyisdead
2017-01-20 18:11
#1

Prata med en tatuerare. Kan bli svårt eftersom det är så mycket färg. För att täcka måste man använda väldigt mörkt och heltäckande.

Turast
2017-01-20 18:16
#2

#1 kanske får stå mitt kast då. De var till och med snyggare utan färg alls där. Känns så tråkigt att flera som inte ens känner mig sagt att de är fula. får väl fylla i helsvart i värsta fall.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Honestyisdead
2017-01-20 18:18
#3

Kolla först upp det. För är du väldigt missnöjd finns det säkert något en duktig tatuerare kan göra för att bättra på.

Turast
2017-01-20 18:23
#4

#3 alltså vissa dagar tycker jag det är helt ok… Jag har tänkt göra fler smågrejer runt de här stora och tänker att jag kanske inte tänker lika mycket på det då, så kanske ska vänta. Men ja jag kan ju prata med en och höra efter.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

nottheonly
2017-02-01 23:12
#5

Prata med en tatuerare! det kanske går att lasra bort en del färg så det blir lättare att täcka över eller så. Är inte direkt insatt om det funkar så eller inte, men en tatuerare borde ju ha koll 🙂

Turast
2017-02-02 12:54
#6

#5 ja har också tänkt den tanken! 

Har bestämt mig för att låta bli dem tills vidare, skaffa de andra tatueringarna jag vill ha "runt om"  och se ifall jag släpper att färgen är ful. Om jag inte gör det så ska jag prata med en tatuerare om det :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Upp till toppen
Annons: