Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2080 ggr
sp0ngeb0b
2017-01-22 21:07

Om att ångra tatueringar

Jag vill så himla gärna tatuera mig, har varit sugen på det länge eftersom jag tycker det är riktigt snyggt med tatueringar. Har nu börjat bli lite mer "seriös" med detta och börjat tänka ut vilka motiv jag gillar bäst och leta efter tatuerare som passar mig. Problemet är bara att jag är väldigt ombytlig vad gäller mycket i livet… exempelvis har jag flera piercingar i öronen och ansiktet och jag känner lite då och då behov av att byta smycken bara för att få en annan look liksom. Kan tröttna rätt snabbt på andra saker med. Jag är alltså rädd att jag ska ångra mina motiv. Jag tror inte att jag kommer ångra det i den bemärkelsen att jag plötsligt kommer tycka motivet är fult, men kanske kommer jag ångra att jag inte lämnade platsen åt något annat motiv. 

Någon som resonerar som mig? Hur ska jag tänka?

Annons:
Honestyisdead
2017-01-22 21:42
#1

Är du orolig för det så är det bäst att låta bli skulle jag säga.

Calcifer
2017-01-23 20:04
#2

Det går ju att börja med en liten tatuering på ett mer diskret ställe ifall du oroar dig. Där det är typ "om jag ångrar mig så är det inte så värst jobbigt för den är inte enorm och är inte på en plats där den syns jämt". Absolut kan man ju låta bli också om man är orolig för att förhindra risken. Men ja, det går som sagt även att börja väldigt litet. Har en vän som tatuerade en not på låret. Den var väl typ, inte ens en halv cm lång. Och den satt så att den syntes inte om hon inte hade bikini/trosor, och även då var det lätt att missta den för t:ex ett födelsemärke då "pinnen" på noten var tillräckligt diskret för att man skulle kunna missa den om man inte stirrade direkt.

Bara för att ge ett alternativ till att låta bli, men naturligtvis om du känner dig jätteorolig eller känner att det skulle vara jättetrist/bortkastade pengar om du ångrade dig är det bäst att låta bli.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Magrat
2017-01-24 19:22
#3

Jag har en tatuering som jag aldrig skulle göra om då motivet inte längre är något som tilltalar mig. Ångrar jag mig? Inte för fem öre, den betydde mycket för mig just då och det är en del som alltid lever kvar. Man ska vara säker på vad man vill göra, men för den sakens skull behöver man inte älska tatueringen varje dag.
Min tatuering är en del av vem jag var då och jag skulle aldrig någonsin kunna byta ut den, även om möjlighet fanns. Den var ju en viktig del av mig då den gjordes och en del saker är värda att bevara.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

JossanH
2017-01-26 21:42
#4

Jag har också tatueringar som jag aldrig hade gjort idag men jag ångrar faktiskt inget. Jag ser kroppen lite som en dagbok där tatueringarna visar olika skeden i livet. Under hela livet förändras kroppen och det är det som är så häftigt tycker jag.

Sajtvärd på Iller.ifokus

soundtrack
2017-01-27 17:41
#5

Samma här, har en tatuering som jag inte skulle ha gjort idag, åtminstone inte med den placeringen som den har.. Men det betyder inte att jag ångrar mig, den har en symbolisk betydelse för mig och det kommer den ´ha även när jag är 80+ och jag är glad att jag gjorde den när jag gjorde den så att det minnet finns på min kropp (som #4 säger, det blir lite av en dagbok :))

Honestyisdead
2017-01-27 17:44
#6

Jag har också tatueringar jag inte skulle gjort idag. Men jag ångrar inte dom. Det är minnen från förr.

Annons:
sp0ngeb0b
2017-01-29 18:31
#7

Det var en ny synvinkel för mig som ni skriver om! Tror inte att jag kommer ångra dem men man vet aldrig. Tack för era svar :)

Zadeira
2017-02-04 15:16
#8

Jag kan i perioder tänka att vissa tatueringar hade jag inte valt att göra idag, men då jag gjorde dem fans en tanke bakom och en mening som just då var "rätt" så det är inget jag ångrar. Framförallt handlar det mycket i mitt fall om att jag kanske hellre idag hade gjort ett annat motiv på just den platsen på kroppen, men jag skulle nog inte kunna göra en cover-up eller ta bort nån med laser just för att jag har placerat alla mina tatueringar på sina platser av en anledning. Till de nya jag plkanerar får jag helt enkelt hitta andra platser.

Sen kan jag ibland ångra att jag inte ekonomiskt sparade ihop till tex en hel sleeve direkt istället för att göra flera olika runt om på kroppen. Det hade på något vis känts roligare att kunna göra ett jättemotiv direkt. Det är ju inget jag ångrar, men kan ibland känna att hade jag sparat alla pengar från alla mina separata tatueringar kunde jag haft en sleeve eller en backpiece nu.

[H1Z1]
2017-02-09 02:18
#9

Håller med Zadeira :) Hade gärna gjort en mer betydande tattuering på min vänstra arm än min stora Deadpool som är där :P Men gjort är gjort ^^ Deadpool betyder mycket för mig och när jag gjorde den skulle den vara där så nu får den vara där! ^^ Men ångrar inget och kommer nog inte göra heller ^^

Upp till toppen
Annons: