Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1771 ggr
tinymaboroshi
2017-01-23 19:53

Underboob tatuering

Jag har funderingar på att skaffa en underboob tatuering på en speciell mal men funderar på om jag verkligen skulle passa i det. Jag vet att man inte ska gå efter alla andra men när man googlar så ser man mestadels tjejer med platt mage och relativt stora bröst. Jag är lite fluffig och min mage står väl ut lite ovanför naveln och under och har inte särskilt stora bröst. Jag vill att det ska se snyggt ut och att det ska kännas rätt men vet inte liksom. Sen tänker jag också hur det är att bli gravid efter en underboob tatuering. Huden dras ju ut när man är gravid men tänker hur mycket det påverkar just den placeringen. Tack!

「3 2 1」


Annons:
Calcifer
2017-01-23 20:00
#1

Mitt ex skaffade tre tatueringar i rad ungefär där du beskriver. Hon blev gravid och efteråt hade hon liksom fluff hon inte blev av med trots att hon inte var överviktig eller så. Hennes tatueringar töjdes naturligtvis en del under graviditeten men efteråt var det absolut inget fel på dem alls. Och det faktum att hon hade mage efteråt var inte heller något som störde, tatueringarna var jättefina ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-01-23 20:02
#2

Vill du ha en så gör det. Kroppsform spelar ingen roll. Och det är ju bättre med mindre bröstet med tanke på att stora döljer en sådan tatuering.

Hur en graviditet påverkar tatueringen kan i fen svara på. En del blir helt förstörda av bristningar garderob medan andra inte påverkas nämnvärt.  Beror helt på hur ens hud reagerar när den töjs.

mangemani4
2017-01-23 20:07
#3

när det gäller tatueringar så ska man ALLTID tänka längre än vad näsan räcker och inte bara för stunden. du gör ju det till viss mån iofs, det där ang graviditeten, men det gäller att tänka längre än så. det är mycket som händer med din kropp när du blir äldre, dina bröst kommer ju inte ha samma form eller hårdhet som de eventuellt kanske har idag och gör du en underboob idag så kan det se förjävligt ut när du tex blir uppåt 40 år.

visst, du kan ju skaffa silikon så att brösten blir fasta permanent eller ta bort tatueringen, men det känns kanske lite onödigt bara för en underboob. 

just saying, om du inte redan har gjort det, så tycker jag du ska ta dig en lång funderare innan du gör något.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Calcifer
2017-01-23 20:09
#4

#3 Ja och när man är 80 är man förmodligen rynkig överallt och tatueringarna ser förmodligen inte ut som man tänkt sig. Ska man undvika alla tatueringar då också, tycker du?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mangemani4
2017-01-23 20:13
#5

helt upp till var och en. tatueringar är ju inget ont måste som man måste göra här i livet. tatueringar är en gamble, kan se bra ut för stunden men kan se förjävliga ut senare i livet. men som sagt upp till var och en och det är absolut inget måste här i livet. men om man nu känner det påträngande behovet att skaffa en tatuering, så bör man tänka längre än vad näsan räcker.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2017-01-23 20:14
#6

#3 Vi blir gamla och hängiga oavsett om vi har tatueringar eller inte så det är den löjligaste anledningen av alla. Och vad har du för bild om åldrar egentligen? Vid 40 brukar de flesta fortfarande ha hyfsat fasta kroppar.

Annons:
mangemani4
2017-01-23 20:17
#7

löjlig anledning att tänka längre än vad näsan räcker innan man gör något som följer med en i resten utav livet? ok XD.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2017-01-23 20:18
#8

#5 Det kanske ser "för jävligt" ut för dig. Vi som har tatueringar vet om att vi åldras. Och att vi gör det vresig vi har bläck på kroppen eller ej. 

Är man som du rädd för förändring ska man självklart låta bli. Men man ska inte låta bli för att någon annan tycker något är fult.

Honestyisdead
2017-01-23 20:20
#9

#7 Åldrande är en löjlig anledning g enligt mig ja. För det sker ändå.

Tänka ska man så klart. På om man vill ha det resten av livet.

Har du någon tatuering?

mangemani4
2017-01-23 20:22
#10

vilken tråd läser du=/, för nu svävar du iväg och lägger ord i munnen på mig. jag har sagt att man bör tänka längre än vad näsan räcker. jag personligen skiter väl i om det blir fult eller inte längre fram, jag försöker bara att hjälpa henne och få henne att inse.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2017-01-23 20:29
#11

Jag tycker det är tydligt att ts "inser" och "tänker längre än vad näsan räcker"

Just det uttrycket låter ganska otrevligt.

Sarafiaklara
2017-01-23 20:31
#12

Jag följer en vlog med en överviktig kvinna och hon har denna typ av tatuering och det ser skitsnyggt ut på henne så jag tycker inte alls att man måste vara smal för att det ska se snyggt ut. Just med tanke på åldrandet är det väl bra om du inte har stora bröst då de inte skymmer tatueringen lika mycket när de blir hängiga. Sen om de skulle skymma tatueringen när de blir hängiga får du väl se det som att tatueringen är en dold suprise :)

Calcifer
2017-01-23 21:17
#13

#12 Och med en bra BH förhindrar man nog det rätt bra ändå! Jag är inte äldre, men jag är överviktig och har utan BH bröst ner till knäna (okej, inte riktigt så illa, men de hänger, haha) men har jag en bra BH på mig så ser de helt annorlunda ut. :)

Sen, angående TS grundfråga, alltså, det är ju en personlig åsiktssak också, det där med vilka tatueringar som är snygga etc. Jag tycker t:ex att tatueringar i ansiktet generellt sett inte är snyggt. Därför kommer jag inte skaffa en. Dock så respekterar jag att andra människor, gissningsvis de som har dem, tycker det är snyggt och fäller aldrig några kommentarer eller kollar snett på dem.

Finns säkert många som inte tycker vissa av mina tatueringar är snygga, men det gör inte mig något. Och angående vikt och tatueringar är det något jag tycker man ska känna efter själv. Vissa kanske tycker att de personligen inte skulle passa i en tatuering på plats x, pga övervikt, medan andra tycker det skulle passa. Då väljer man själv. Jag skulle t:ex vilja ha en tatuering under naveln, lite åt sidan, men jag anser inte att det skulle passa på mig med min övervikt. Hur andra gör det är upp till dem, men jag känner inte att det skulle bli fint och då väljer jag att göra någon annanstans.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: