Annons:
Etikettpiercingar
Läst 874 ggr
ThildeKanin14
2017-02-04 20:04

tungpiercing

hej! jag tog min Tungpiercing för en dag sen… ska det göra så sjukt ont nu i efterhand, tungan ser ut som en val typ. Hur länge kommer det göra riktigt ONT. blir det mindre o mindre smärta elr kommer jag  ha det såhär i typ 1-2 veckor? Asså det gör så sjukt ont.. :( mvh thilde…

Annons:
Herveaux
2017-02-04 20:21
#1

När min Tungpiercing var ny (för ca 15 år sen) så löste jag upp en Alvedon brustablett i ett halvt glas vatten och tog en liten klunk och höll kvar i munnen, det dövade ganska så bra, smakade pyton, men dövade. Jag minns dock inte att jag hade riktigt ont, utan var mer öm.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2017-02-05 13:05
#2

Gjordes den i en riktig studio?

Det är svårt att svara på dina frågor eftersom vi inte vet vad "sjukt ont" betyder för dig. För mig skulle det vara anledning till oro. Men du kanske bara är väldigt smärtkänslig.

Om det bara är vanlig smärta som man kan känna efter håltagning minskar det successivt. Men är det infektion lär det bli värre.

Calcifer
2017-02-05 16:55
#3

Som #2 säger är det svårt att bedöma eftersom alla upplever det olika. Jag har kompisar som tyckte det var världens enklaste grej, de hade ont i typ tre dagar sen var allt lugnt. Jag fick hög feber på kvällen och hade ont och med det kom extrem ångest över vad jag gjort. Minns att jag somnade med "vafan har jag gjort mot mig själv, jag är så jävla dum" surrandes i huvudet. Dagen efter var febern borta och jag fick i mig nyponsoppa med glass och sen kändes det lite lättare. Hade väl lite smått ont i 1-2 veckor då och då, den var färdigläkt efter drygt 6 veckor. Nu har jag haft den i 11 år och ångrar ingenting.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ThildeKanin14
2017-02-06 10:49
#4

jo, det känns som staven är för kort. Det skaver liksom och kulorna sjukner ner tungan… asså staven syns inte alls, smärtan har blivit mindre.  Jag gjorde det i en studio. Tänkte gå till studion idag o fråga om jag ska ha en längre stav… asså tungan ser ut som en val… svullnaden har inte lagt sig dock. Det blir lättare när jag dricker för då blir tungan inte torr.

Kadoor
2017-02-12 20:55
#5

Jag själv hade ont i min septum ett tag efter att jag hade tagit min. Tror det är vanligt att man kan få ont och att det ömmar.

Är det en för kort stav bör du gå till studion du gjorde den i, för att se om det går att byta eller så. Meningen är ju att man skall ha en längre om det svullnar.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2017-02-12 20:56
#6

Såg nu att tråden var lite äldre, så du kanske har fått det ordnat nu dock.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Upp till toppen
Annons: