Annons:
Etikettpiercingar
Läst 737 ggr
sp0ngeb0b
2017-02-08 11:55

Septumpiercing

Har googlat och haft mig men inte hittat svar på mitt problem. 

Jag piercade min septum i oktober, alltså för ca 4 månader sedan. Det har gått jättebra med den, förutom en sak. Det gör fortfarande ont om jag stöter i näsan. Alltså, det är inte runt själva smycket det gör ont. Jag kan till och med dra i smycket utan att det gör ont. Det är om jag trycker på nästan underifrån, alltså på den delen av näsan som piercingen sitter i. Det gör alltså inte ont där smycket går igenom huden, utan längre ner. Om ni förstår vad jag menar, detta var svårt att förklara…🤐 Jag följer skötselråden som jag fått av piercaren. Någon som varit med om samma? Är det normalt för septumpiercingar? Funderar på att åka till piercingstudion och be dem titta på den, men det är ganska långt dit och jag har inte riktigt tid för det, så vill helst undvika det. Försöker därför här först för att se om någon vet något🤔

Annons:
Neooan
2017-02-10 22:32
#1

Kan det vara om piercingen trycks emot resten av huden? Har inte själv septum men har labret, och när jag trycker från ovansidan läppen är det ju inte så bekvämt haha… Så skulle tänka mig att det är när smycket trycks mot resten av huden så att det bildar obehag, alltså inget oroande. Om det makes any sense? 🙂

Kadoor
2017-02-12 20:47
#2

Har samma på min, och har undrat över det med.. Men känns ganska logiskt det #1 skriver. 

Dock tycker jag det känns lite knepigt ändå. För mina örhängen gör inte alls ont, oavsett hur eller vart jag trycker. Men kanske har lite med placeringen att göra?🤔

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

sp0ngeb0b
2017-02-13 06:19
#3

Ja, jag håller med dig #2. Känns definitivt logiskt som #1 säger! Men mina fullt läkta öronsnibbar, töjningar och helix känns ingenting hur mycket jag än petar och drar. Men det är kanske bara jag som läker långsamt 🤔 Det är egentligen inget problem förrän jag kysser eller myser med min partner för då stöter jag i näsan en hel del ibland… Det kanske bidrar lite.

Lia
2017-02-13 18:50
#4

Jag piercade också septum i oktober. Det verkar vara normalt att det gör lite ont rätt länge där du beskriver, det har jag också. Nu har jag visserligen haft problem med "piercing bumps" vid min piercing, så det kan ju påverka såklart. Men jag tror inte att det är någon fara, det tar bara lite längre tid än andra piercingar. Ett tips är att lätta lite på trycket, om det är något. Har jag ett kortare smycke i så blir det värre än om jag har ett längre i. Så nu tills det blir bra har jag en curved barbell (sån till ögonbryn tex) i. Det funkar bra och jag tycker den typen av smycke är perfekt när det inte är helt läkt än.

sp0ngeb0b
2017-02-13 20:08
#5

#4 Ja, det är väl bara att ha tålamod…🤐 Och hoppas att det försvinner snart! Jag hade en retainer i från början för att inte ett hängande smycke skulle störa läkningen. Hade den i 8 veckor, och nu har jag en klicker med ganska lång stav. Så inget tryck på :)

Lia
2017-02-13 20:58
#6

#5 Det är ju bra! Men tänk på att en klicker irriterar lätt när man byter ut den, så det är nog en bra idé att inte byta smycke mer förrän det känns helt läkt :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: