Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1463 ggr
Sockerstruten
4/2/17, 4:41 PM

När lägger sig gaddningarna?

Tatuerade mig för 12 dagar sedan och mina 2 tatueringar har ännu inte lagt sig? Är det något fel här? Har tagit hand dom bra och svider inte, luktar inte, varar inte osv, men de lägger sig inte med huden än. Kan det ta såhär lång tid (de är inte läkta än flagnar lite fortfarande samt skorpor) men borde inte konturerna lägga sig med huden än? Eller kan det ta såhär lång tid? 12 dagar. Är rädd de gått för djupt? Eller kan det dröja?

Annons:
nypisnina
4/2/17, 4:47 PM
#1

Det är för tidigt att säga om du fortfarande flagar och har sårskorpor. Fortsätta smörja och se. Min tatuerare gick för djupt, har feta ärr tyvärr, men det märktes först flera veckor efter.

Sockerstruten
4/2/17, 5:41 PM
#2

Har du bild på hur ärren ser ut?

nypisnina
4/2/17, 8:30 PM
#3

Det syns inte så mycket på bild men kan se om jag kan ta e bild imorgon så att de syns. Man känner ärren enkelt om man stryker med handen över tatueringen och huden är sådär blank och lite rynkig som den blir av ärr.

Sugar Mist
4/3/17, 12:00 AM
#4

Dom lägger sig, ta det lugnt. Tog min någon månad eller två att lägga sig, idag, ett halvår senare, känns det inte alls, helt slätt.

-

Sockerstruten
4/3/17, 3:02 AM
#5

Okej tack! Skönt och höra. Hoppas de lägger sig snart då. Bara vänta antar jag. Kan man / eller bör man inte, göra nya tatueringar tills dessa lagt sig?

Honestyisdead
4/3/17, 10:31 AM
#6

Så länge det har gått minst 2 veckor kan man tatuera sig.

Annons:
Yasbitch
4/4/17, 1:01 PM
#7

För mig var det inte heller några problem eller så men de la sig aldrig, så har fortfarande ärr. Tänker inte så mycket på det men antar att det beror på vart tatueringen är och hur stor och så

nypisnina
4/5/17, 1:19 PM
#8

#7 Det har att göra med att tatueraren kör för djupt. Då det blir sår blir det ärr. Sen har man "finare" hud på vissa ställen på kroppen där tatueraren får vara försiktigare. En bra tatuering känns inte när den har läkt.

Upp till toppen
Annons: