Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1565 ggr
BellaLjungberg
4/28/17, 1:59 AM

Är det verkligen bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

10:e tatueringen på plats och absolut inte sista! Men en sak jag går och funderar på.. det är de där man inplastningen. Har tatuerat mig hos olika tatuerare (för det mesta samma) och då har det varit det klassiska plastfoliet och lite tejp för att täcka. Sen ska man ha det under 2 timmar (absolut inte mer än 12, tatueringen måste andas). Sen ska det smörjas! Men nu är det andra gången jag varit i en studio jag varit på innan där de klipper av ett plastark, drar bort ett lager och så fastnar det av sig själv sen drar man bort ett annat lager. Sen så ligger det slätt och täcker. Ska alltså ha det på mig 2 nätter innan jag får dra bort det för att skölja av. Det ser inte särskilt trevligt ut under plasten då det bildats vätska, blandat med blod och ink. Efter att plastet åkt bor ska jag alltså inte smörja någonting även om det blir torrt. Notera att det är en väldigt seriös studio, så de borde veta vad de gör. Men blir ändå lite fundersam. Vad är rätt/fel?

Annons:
sp0ngeb0b
5/2/17, 6:11 AM
#1

Jag är absolut inget proffs, har inga tatueringar själv. Men det jag har hört från mina tatuerade vänner är att det viktigaste är att alltid hålla den återfuktad genom att smörja in den.

Honestyisdead
5/2/17, 8:29 PM
#2

Har aldrig hört talas om att man inte ska smörja.  Skulle aldrig låta bli.

Vilken studio är Det?

Zadeira
5/4/17, 2:10 PM
#3

Jag tror du får plast som heter Tegaderm, det får jag hos min tatuerare. Det används inom sjukvården på bland annat brännskador, stora skrapsår osv och är väldigt snällt mot huden. Ska sitta i upp till 48 timmar.

Däremot är det jätteviktigt att smörja när man tagit bort plasten!

InkedUp
5/15/17, 10:58 AM
#4

Håller med #3

Vet inte exakt vad denna plast "tejp" heter,  men den används i flera studios, här i Halmstad vet jag att några använder sån och det ska vara mycket smidigare och enklare att använda.

Upp till toppen
Annons: