Annons:
Etikettpiercingar
Läst 744 ggr
[Luka_]
2017-06-06 14:38

Pierca näsvcingen

Hej!

Jag sak troligen pierca näsvingen i höst och jag har några frågor kring detta. 

Jag är mest nervös för ut det ska kännas, det känns ju olika för alla men hur kändes det för er om ni har piercat näsvingen? Hur minskar man risken för att den ska bli infekterat? Har ni tips på några bra piercare i Östergötland?

Tacksam för svar, ha en bra dag! 🙂

Annons:
Aleya
2017-06-06 14:44
#1

Man går till en piercare som tar hål med nål. Det känns bara ett litet stick.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrosh
2017-06-06 14:46
#2

Det kan ju så klart göra ont, men det är ju ganska kortvarigt, eftersom det går rätt fort. Det är läkningen som kan vara jobbig.

För att minska risken för infektion:
* Gå till en seriös piercare, som piercar med kanyl.
* Se också till att piercaren följer de riktlinjer som finns gällande hygien (använder handskar, håller på åldersgränser osv.)
* Läkningsstaven/-ringen sitter i hela läkningstiden och tvättas med koksaltlösning.
* Inte pilla. Tvätta händer innan du rengör.
* Byt örngott ofta under läkningstiden (du kan vända på kudden, så du har varje sida en natt var).
* Inte bada, ingen alkohol under läkningstiden osv.
* Se till att vara frisk när du gör piercingen.

Tyvärr har jag inga tips på piercare i Östergötland, men det har nog säkert någon annan här inne :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

VeilofElysium
2017-07-07 09:05
#3

Tycker att den piercingen jag haft i näsvingen var mest smärtsam och kroppen stötte ifrån sig den trots att jag gjorde om piercingen ett antal gånger och med olika smycken. Har inte haft problem med min labret eller septum de har båda läkt bra och gjorde inte särskilt ont. Men så kan det väl vara individuellt hur ens kropp reagerar på smärtan och på piercingsmycket.

Alvirpo
2017-07-08 19:22
#4

Piercade näsvingen i våras och tyckte inte det gjorde ondare att pierca än brosket i örat typ. Var dock väldigt ovant i början, att ha en stor ring i näsan 😮 Första veckan minns jag att jag störde mig något enormt på att jag kunde se den i ögonvrån hela tiden också haha. Läkningen gick väl lite sådär, lekte med ringen alldeles för mycket så fick en liten infektion efter typ 5 veckor, men efter koksaltlösning 2 ggr/dag samt microcid (antibakteriell kräm) på natten i nån vecka så försvann det och läkte fint efter det!

Se till att rengöra noga enligt instruktioner från piercaren och pilla inte på piercingen så ska det nog gå bra! 😃

Aleya
2017-07-08 19:35
#5

#3 mysko det där med att den stöttes bort. Hur gick det till liksom? Har aldrig sett en näsvingen med bortstött piercing. Vandrade den neråt eller hur gjorde den?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

VeilofElysium
2017-07-09 12:49
#6

#5 Den svullnade och smycket åkte lätt av ..Spelade ingen roll hur jag skötte den och att jag gick till piercare och gjorde om proceduren flera gånger. Ska tillägga att jag jobbar inom restaurang och inte får ha piercings så jag tar alltid ut dem, dock inte under läkningstiden och är mycket noga med rengöring. Min labret och min septum har jag aldrig haft problem med. Min septum behöver jag iofs aldrig ta ut eftersom att jag kan vända in den när jag jobbar.

Annons:
Aleya
2017-07-09 13:21
#7

#6 ah. Då förstår jag. Det enda jag minns att jag fick problem med var att jag fick en stor knöl av att ha ring i näsan. Men när jag bytte till stav så försvann det inom 30 min. Och det lustiga var att piercaren sa: Ne du har en infektion och det kommer inte räddas av att du byter till stav. Men jag sa det att knölen gör inte ont och det kommer inte var så det är enligt mig inte en infektion för då skulle det göra ont som tusan. 10 år senare och jag har fortfarande mitt smycke kvar i näsan. Men jag kan inte ha ring en längre tid. Men det struntar jag i då jag gillar stavar mest.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: