Annons:
Etiketttöjning
Läst 1581 ggr
nypisnina
6/19/17, 10:35 PM

Dags att töja igen

Jag har 8 mm hål i öronen och ska upp till 10 nu är tanken, men jag hittar inga smycken i 316L  i strl 9 mm. Jag har endast hittat tapers som är 10 mm men det bara åker av eftersom de sluttar så. Så läste jag någonstans att man kan tejpa för att töja och om jag fattar det rätt så tar man tejp på smycket man har så att omkretsen blir större? Är det så enkelt eller är det något annat man ska göra med? Jag har haft problem med överkänslighet för vissa mtrl men vilken tejp kan man köra med? Eltejp? Finns det något annat knep man kan ta till för att kunna använda tapers? En tanke var att fästa örhänget på något vis så att det inte åkte av, men det verkade krångligt. Tips mottages gärna!

Annons:
[AnimeV4]
6/19/17, 10:48 PM
#1

Kollat crazy factory?

nypisnina
6/19/17, 10:54 PM
#2

Nä, inte nyligen, men nu har jag köpt tapers och har dessvärre inte råd med annat för jag studerar. Jag trodde att tapers skulle vara bra att töja med men när det blev större storlekar så fanns det inte storlekar emellan, jag tänkte att det skulle gå att töja ändå för man töjer ju bara så långt det går in i tapersen, de är ju smalare längre ut liksom, men som sagt, det sitter ju inte kvar. Fattar inte hur det är tänkt. Men tejp kan jag tänka mig att prova om det är så enkelt som det verkar.

[AnimeV4]
6/20/17, 12:11 AM
#3

Ah, då har jag tyvärr ingen erfarenhet att bidra med :/

Honestyisdead
6/20/17, 8:34 AM
#4

Man brukar få med gummiringar som ska hålla det på plats.

nypisnina
6/20/17, 4:49 PM
#5

#4 Men de sitter inte kvar ändå, de åker av på en gång… 😕

[AnimeV4]
6/20/17, 6:39 PM
#6

#5 Är de för stora eller små för töjningen eller är töjningen för tung för gummiringarna? Upplevt det själv med mina.

Annons:
nypisnina
6/22/17, 2:08 PM
#7