Annons:
Etiketttöjning
Läst 1581 ggr
nypisnina
6/19/17, 10:35 PM

Dags att töja igen

Jag har 8 mm hål i öronen och ska upp till 10 nu är tanken, men jag hittar inga smycken i 316L  i strl 9 mm. Jag har endast hittat tapers som är 10 mm men det bara åker av eftersom de sluttar så. Så läste jag någonstans att man kan tejpa för att töja och om jag fattar det rätt så tar man tejp på smycket man har så att omkretsen blir större? Är det så enkelt eller är det något annat man ska göra med? Jag har haft problem med överkänslighet för vissa mtrl men vilken tejp kan man köra med? Eltejp? Finns det något annat knep man kan ta till för att kunna använda tapers? En tanke var att fästa örhänget på något vis så att det inte åkte av, men det verkade krångligt. Tips mottages gärna!

Annons:
[AnimeV4]
6/19/17, 10:48 PM
#1

Kollat crazy factory?

nypisnina
6/19/17, 10:54 PM
#2

Nä, inte nyligen, men nu har jag köpt tapers och har dessvärre inte råd med annat för jag studerar. Jag trodde att tapers skulle vara bra att töja med men när det blev större storlekar så fanns det inte storlekar emellan, jag tänkte att det skulle gå att töja ändå för man töjer ju bara så långt det går in i tapersen, de är ju smalare längre ut liksom, men som sagt, det sitter ju inte kvar. Fattar inte hur det är tänkt. Men tejp kan jag tänka mig att prova om det är så enkelt som det verkar.

[AnimeV4]
6/20/17, 12:11 AM
#3

Ah, då har jag tyvärr ingen erfarenhet att bidra med :/

Honestyisdead
6/20/17, 8:34 AM
#4

Man brukar få med gummiringar som ska hålla det på plats.

nypisnina
6/20/17, 4:49 PM
#5

#4 Men de sitter inte kvar ändå, de åker av på en gång… 😕

[AnimeV4]
6/20/17, 6:39 PM
#6

#5 Är de för stora eller små för töjningen eller är töjningen för tung för gummiringarna? Upplevt det själv med mina.

Annons:
nypisnina
6/22/17, 2:08 PM
#7

#6 De är för tunga tror jag, den större delen tynger ner örsnibben så att gummibandet åker av. Jag ska testa med tejp på mina gamla smycken och se - förhoppningsvis tål jag materialet.

sp0ngeb0b
6/22/17, 7:00 PM
#8

Jag har använt töjspiraler som har suttit kvar på plats trots att jag inte tagit dem ända in, både med och utan gummiringar. Dock kunde de ibland ramla av när jag tränade om jag inte hade ringar. Om du ska tejpa måste du tänka på att använda hudvänlig tejp!

[AnimeV4]
6/22/17, 7:06 PM
#9

#7 Okej. Vad irriterande!

#8 Sådan tejp bör finnas på Apoteket. Jag tycker att sån där tunn tejp som sitter på tejprulle är mycket enkel att ha att göra med istället för grövre tejp (vit eller hudfärgad) som sitter på en enkel rulle.

sp0ngeb0b
6/22/17, 7:11 PM
#10

#9 Mycket möjligt, men jag har endast hört om bondagetejp som man kan köpa i sexaffärer. Men fråga på apoteket, vilken hudvänlig tejp som helst lär ju funka. Men om du kör en tunn tejp måste du ju snurra många fler varv för att det ska bli skillnad.

[AnimeV4]
6/22/17, 7:15 PM
#11

#10 Bondagetejp är jag inte inläst på. Och det har du rätt i, men jag personligen blir störtförbannad på den grövre tejpen då den är mycket bredare, jobbig att dra av och klippa. Den är väldigt kletig också, så även om jag använder en vass bandagesax kletar det sig på den vilket krånglar till framtida klippningar. TS får pröva helt enkelt😃

sp0ngeb0b
6/22/17, 7:21 PM
#12

#11 Hm ja det är sant, haha! Hoppas det funkar då, lycka till 😃

nypisnina
6/23/17, 1:37 AM
#13

Tack så mycket för era svar! 👍 Jag ska testa med tejp nu efter helgen. Hade ju varit det allra enklaste om tapern kunde sitta kvar med ringar men den åker ut så fort jag släpper.  Jag har tre olika tejpsorter hemma som jag ska prova, hoppas att någon av de funkar. 🙂

Annons:
[AnimeV4]
6/23/17, 12:21 PM
#14

#13 Håller tummarna!

abbesupertramp
6/24/17, 10:20 AM
#15

Det finns tejp gjord för att töja med, skulle rekommendera att du köpte sån.

nypisnina
6/25/17, 1:33 PM
#16

#15 Var kan man köpa det?

Zadeira
6/26/17, 9:11 AM
#17
nypisnina
6/28/17, 12:40 PM
#18

#17 Å, det verkar hur bra som helst! Tack!

Upp till toppen
Annons: