Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2162 ggr
NordicSunset
2017-06-26 10:56

Piercing blöder

Jag tog två hål i öronbrosket för 4 dagar sedan, och det gör knappt ont nu. Är lite ömt såklart men det är inget bekymmer direkt. Men, hålen blöder ibland. När jag sover och vaknar så är det lite blodigt runt omkring dem, och ibland ser jag sårskorpor mitt på dagen. Ena hålet blöder mer än det andra. Är detta normalt? Och en sak till är att de kliar efter att jag har rengjort dem. Är det också normalt?

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Honestyisdead
2017-06-26 12:00
#1

Det är inte ovanligt att det blöder lite. Du gjorde det hos en riktig piercare?

Vad rengör du med?

NordicSunset
2017-06-26 12:15
#2

#1 Ja, det gjorde jag! Rengör med koksaltlösning från apoteket.

Be the best version of you.

  • Zoella
Honestyisdead
2017-06-26 12:26
#3

Ok. Bra! Fortsätt med det :)

NordicSunset
2017-06-26 14:27
#4

#3 Men gör det inget att det kliar? antagligen så beror det på koksaltlösningen för det kliar bara efter jag rengjort det..

Be the best version of you.

  • Zoella
sp0ngeb0b
2017-06-29 19:42
#5

#4 Jag har ett gammalt hål i öronsnibben som jag inte använder så mycket längre. Ibland får jag för mig att sätta i ett smycke och har då i det i några veckor/månader innan jag tröttnar och går utan i några månader. Det brukar alltid klia första dagen men sedan gå över och inte komma tillbaka igen. Har även upplevt att det kliar när jag rengör så det kan säkert stämma att det är därför din kliar!

Förresten, har du koll på att koksaltlösning från apoteket har väldigt kort hållbarhet? Alltså när den väl har öppnats kan man bara använda den i någon dag (minns inte exakt hur länge). Detta sa min piercare till mig efter att jag använt den i typ en vecka utan att veta bättre. Låter vettigt med tanke på att hemgjord också bara håller i typ 24 timmar. Bara så du inte drar på dig en infektion på grund av det! 🙂

Upp till toppen
Annons: