Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1334 ggr
aaagnes
2017-08-19 14:33

navelpiercing migrerar?

Hej! Har haft min navelpiercing i lite mer än ett och ett halvt år. Den har varit lite irriterad till och från, men det mest är nog pga att jag tränar mycket och då kommer åt den så den blir lite irriterad. I någon månad har jag haft en liten blå/röd prick mellan "pärlorna". Kan detta vara ett tidigt tecken på att den migrerar? Jag är inte spänd i huden över själva staven, inte heller vid själva pricken och den står inte ut eller något. Den vätskar fortfarande och ibland när jag ex tränar och kommer åt den kan den göra lite ont. Kan även bli lite spänd i huden över staven vid ex träning men det brukar gå över efter en liten stund då jag låter den vara/vila. Den kan fortfarande fastna lite i huden, men jag sliter aldrig i den. Jag tvättar den alltid först innan jag rör och flyttar den. Ska jag bara låta det vara och typ vara nogrannare att täcka den när jag tränar. Kan det vara så att det bara blivit ett litet ärr pga att huden sträcks/ blir lite irriterad just vid piercingen när jag tränar? Jag har aldrig bytt piercing. Ska jag undvika det tills den inte vätskar osv? Är det värt att besöka en piercingstudio och kolla upp det? Eller ska jag vänta? Tacksam för alla svar/hjälp!

Annons:
Honestyisdead
2017-08-19 14:59
#1

Gå till en studio. Ärr får man inte på det stället så för mig låter det som möjligt tecken på att kroppen inte gillar den. 

Hade jag varit du hade jag tagit ut den. Att den inte mår bra efter så lång tid och du ständigt irriterar den visar på att det inte funkar.

Upp till toppen
Annons: