Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1467 ggr
Herbi
2017-08-20 12:36

Septumproblem

För en vecka sedan så piercade jag mitt septum för andra gången. För två år sedan var jag tvungen att ta ut min septumpiercing på grund av att det blev infekterat och en sorts böld uppkom på undersidan av näsan (mellan näsborrarna, om ni förstår vad jag menar). Jag sa detta till min piercare förra veckan, men hon sa att det inte finns någon risk att det blir så igen. Nu börjar dock ärret från "bölden" se infekterat ut igen, efter bara en vecka. Jag har skött den nya piercingen precis som hon sade… Jag har sökt efter information om detta eller någon tråd om något liknande, men jag hittar ingenting. Jag kanske helt enkelt bör ge upp med att försöka ha en septumpiercing?

Annons:
Honestyisdead
2017-08-20 12:48
#1

Är det verkligen en utbildad piercare du gått till? Självklart kan det hända igen.

Du måste avgöra själv om du vill prova ett tag till eller om du vill ta ut den redan nu.

Herbi
2017-08-20 12:58
#2

Jo, hon var utbildad. Men hon kändes kanske lite stressad, som om hon bara ville ha det gjort. Ja, vi får se.

Honestyisdead
2017-08-20 12:59
#3

Lycka till :)

Aleya
2017-08-20 16:44
#4

Låter snarare som en keloid http://www.healtreatcure.org/wp-content/uploads/2016/05/nose-piercing-keloid.png Fick en sådan när jag piercat näsvingen och hade en ring i hålet. Gick till piercare och bad att få stav. Hon var övertygad om att det var en infektion. Men det var inte det. Och efter 30 min då jag bytt var den borta. Så be att få byta till ett smycke som är rak och se om det förändrar saken. Och fortsätt rengör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: