Annons:
Etiketttatueringar
Läst 34449 ggr
Meddo
11/20/09, 11:58 AM

Utslag runt tatuering ?

Hallå.

Tatuerade mig i tisdags och igår såg jag att det började komma små röda utslag runt den och idag såg det ännu värre ut, vissa av utslagen har en vit liten prick som påminner lite om en finne eller vit pormask.
Någon annan som haft det här? Det är inte farligt va? Bara huden som är lite irriterad ?

Annons:
[WeepingWillow]
11/20/09, 1:05 PM
#1

Jag hade knottror i min tatuering på armen ett tag efter att den läkt men dom va inte röda el så o det va i själva tatueringen som försvann sen ju mer den läkte. Du kanske kan lägga in en bild?

Pyssel83
11/20/09, 1:32 PM
#2

Är det inte små finnar då? Det är ju jätte vanligt att man får det runt och i en tatuering eftersom man smörjer in med så fet kräm. Bara att låta dem vara och inte pilla, speciellt om du får dem i tatueringen oxå.

Meddo
11/20/09, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en bild, kanske lite svårt att se. Men det är små röda pluttar, hur många som helst :S Känns konstigt att det skulle bli så många på en gång om det var finnar, dessutom ser de inte riktigt ut som finnar. De gör inte ont men pillar man på dem så börjar de klia :S

Ingen aning om vad det är, men är det normalt att det blir såhär? Har bara gjort en tatuering tidigare och då fick jag inget sånt här.

silverhuldra
11/20/09, 2:51 PM
#4

Jag tippar på små finnar, har själv inte fått sånna men min man fick vid sin andra tatuering - han var ganska frikostig med den feta salvan då. Tänk på att smörja in tatueringen med ett tunt lager och inte för ofta - låt bli å pilla på plitorna så ska du se att de går tillbaka.

Mvh. Silverhuldra

[WeepingWillow]
11/20/09, 3:11 PM
#5

Nej sådär såg inte min arm ut men det beror säkert på den feta salvan som doma ndra säger. Får väl vänta o se vad som händer.

Pyssel83
11/20/09, 3:32 PM
#6

Ja, det är mitt enda tips. Men jag tycker det faktiskt ser ut som om det skulle kunna vara det. Låt hur som hellst bli att pilla på dem, man vill ju inte råka få ärr i sin nya fina tatuering. Men om du är osäker så gå tillbaka till tatueraren och fråga. Men kom ihåg som #4 skrev, att det är viktigt att du smörjer ett tunt lager med salva och inte för ofta. Hoppas det löser sig för dig.

Annons:
Meddo
11/20/09, 3:40 PM
#7

Hur ofta ska man smörja den då ungefär, känns som den blir himla torr men är det lagom med 2 gånger per dag?
Ska ju in och försöka göra klart den den 3e december, hoppas inte att det blir nåt strul nu bara och att de försvinner ganska snabbt!

Tack för alla svaren !

Pyssel83
11/20/09, 3:45 PM
#8

Ja, det där är så individuellt, men jag brukar smörja mina 2-3 gånger per dag. Det viktigaste är att du varje gång som du smörjer in den gör det ordentligt. Så att du inte bara lägger salvan utanpå, utan att du faktiskt jobbar lite med den så att den går in i huden. Inte alltid det skönaste, men det får det bästa resultatet. Det är ju ett tag kvar till den 3:e, så det hinner säkert försvinna. Men blir det inte bättre på ett par dagar så skulle jag rekomendera dig att prata med din tatuerare och se vad han/hon tycker. Eventuellt kanske ni får skjuta upp tiden nån vecka. Men det borde inte vara några problem tycker jag, såg inte så farligt ut på bilden som när du beskrev det med ord. Så det går säkert fin fint. Det var en väldigt fin tatuering i varje fall!! Glad

Pyssel83
11/20/09, 3:45 PM
#9

Råkade visst bli dubbelt… hihi

Meddo
11/20/09, 4:16 PM
#10

# 8 Okej :) Tack så jätte mycket för svaret. Jag tror också att det hinner försvinna till den 3e, hoppas det iallafall. Ska försöka massera in salvan lite bättre också. hihi tack, är faktiskt riktigt nöjd än så länge med den, längtar som en tok tills den är helt färdig! Skrattande

Pyssel83
11/20/09, 4:18 PM
#11

#10 Det förstår jag att du gör. Jag skulle oxå längta. Lycka till med fortsättningen och glöm inte lägga upp en bild på det färdiga resultatet sen. Nyfiken! hiihi

mandariiin
11/20/09, 10:55 PM
#12

håller med tidigare skribent… det är "fett-finnar" pga att du smörjer. smörj så fort tatueringen känns torr. gärna minst 2 gånger/dag. men man känner ganska tydligt när den är torr. finnarna försvinner när du slutar smörja.

Lia@mandariiin.com

Meddo
11/23/09, 2:26 PM
#13

Aj ! Hela helgen har varit ett rent helvete för mig. Småfinnarna har utveklats till stora bölder och nu är mer eller mindre hela tatueringen full och området runt omkring. Och dom kliar som fan, hela tiden. Så idag gick jag till apoteket och köpte mig bepanthen istället då det skulle vara bättre för personer som lätt fick acne. Hoppas verkligen att denna skiten försvinner snart innan jag blir helt galen på klådan :(

Annons:
regskylt
11/23/09, 9:13 PM
#14

vad har du smörjt med?

Pyssel83
11/24/09, 7:43 AM
#15

#13 Oj, ja det kan inte vara speciellt kul. Men jag undrar precis som #14, vad har du smörjt med?

Hoppas det blir bättre nu då när du byter i varje fall.

Meddo
11/24/09, 10:56 AM
#16

#14&15 Tatueraren sa Locobase så har smörjt med det. Men det har faktiskt blivit bättre sen jag smörjde med Bepanthen igår, det är inte borta än, men mycket mycket bättre än vad det var och det kliar inte alls lika mycket längre ! :)

mandariiin
11/25/09, 9:20 AM
#17

Helosan, Bepanthen eller Tattoo-Goo är dte man ska använda. Så det är bra att du bytt. Flört

Lia@mandariiin.com

Pyssel83
11/25/09, 10:18 AM
#18

#16 Ja men vad skönt att det blev en skillnad på en gång. Även om det inte är borta än, så går det ju åt rätt håll i varje fall. Härligt! Glad

Upp till toppen
Annons: