Annons:
Etikettpiercingar
Läst 28805 ggr
tarraz
2011-01-02 18:29

Piercing av näsan?

Jag har länge funderat på att pierca näsvingen, bara ha en liten pärla där eller dyligt.

Ni som har gjort detta, är det lätt att få infektioner där? gör det ont? vad kostar det ungefär?

Annons:
Frogge33
2011-01-02 21:56
#1

Jag min idiot gjorde det med pistol, vilket man verkligen inte ska göra (enligt mig iallafall) Jag tyckte inte att det gjorde alls ont faktiskt (men jag är lite av ett smärtfreak) Skrattande Däremot vet jag inte hur det känns med kanyl…..

Har haft lite problem med min (tappat smycket och massa annat) Min piercing varierar varje dag, asså vissa dagar kan den må jätte bra och andra så är den röd och svullen (som igår tex) Jag måste tillägga att mitt hål inte har läkt än….. jag hoppas att det ska läka ordentligt Glad Men det lär ta ett tag Gråter Men men….. man måste ha tålamod! Skrikandes

Priset ligger mellan 300-500 kr….. inte så jätte dyrt enligt mig, vilket är bra Flört

 

// Matilda

neonland
2011-01-02 22:23
#2

Näsvingen var det allra första jag piercade, kändes absolut ingenting och läkte jättefort. Det gjordes med kanyl. Kan tänka mig att det inte läker riktigt lika fort om man tar med pistol. Mitt ex gjorde det och hans var rätt öm ett tag.

Sålänge man gör rent morgon/kväll och inte petar på piercingen med smutsiga fingrar så brukar det inte bli några problem med infektioner…

Med pistol brukar det vara rätt billigt. Hos piercare kanske det kostar en eller två hundralappar extra. Men då blir det ju gjort ordentligt och man får skötselråd av någon som faktiskt har koll på piercingar.

Mikkipucks
2011-01-03 21:52
#3

Jag har piercat näsan och det gjordes med pistol.Kändes inte alls, enligt mig. Kostade 150 kronor, men  det var dock inte hos någon "piercare", utan det var på en salong.

Tvätta morgon och kväll med ett bra medel, peta inte på piercingen med smutsiga händer, dock kan det vara ovant och att man gör det iallafall utan att man tänker på det. Men då kan man gå och rengöra.

Jag har fått en infektion i hålet, även om jag råkade röra [rätt mke] tvättade ofta efter om jag råkade röra, men vid vissa tillfällen kunde jag inte, Skola etc.

även om jag tvättade morgon och kväll. Men tydligen så gjorde jag inte det hela supernoga och fick då en infektion..

Lycka till! :)

RuiXue
2011-01-03 22:28
#4

Min näspiercing kostade 250kr inklusive smycket och den gjordes med kanyl. Har haft den i 5 veckor nu och den har inte krånglat det minsta. Rengör med koksaltlösning.

Smärta är individuellt, men för mig kändes det inte alls och jag fick inte ens någon tår i ögonenGlad

Jennie


luddan
2011-01-04 12:09
#5

ca 150 med pistol och 300 med kanyl .

Varierar väl beroende på vart man bor. Har nyss gjort med kanyl och det gjorde inte ont men visst kändes det.

Har inte haft några problem alls och det läker fint..

Lycka till!

Lupin
2011-01-05 00:58
#6

Hej! Jag har nog haft min percing i näsvingen sen 95 tror jag och det gjordes med kanyl, jag var ganska liten då så jag var inte så försiktig och noga. Inga problem med att läka alls. Men jag har bara haft lite krångel med den när jag har varit riktigt snorig, men vem blir inte öm om nosen då. :)

www.vovvensdagis.se

Annons:
xxmammaxx
2011-01-05 14:03
#7

Är det en snörr på det som ska sitta inuti näsan åker den inte lika lätt ut. Jag hade en med en liten plopp på insidan och den tappade jag jämt

axilur
2011-01-05 14:31
#8

Jag piercade näsvingen med pistol när jag var 13 år. Den har inte krånglat något alls sen dess. Har jag inget smycke i på månader så får jag ändå igenom ett smycke om jag vill, vilket är väldigt tacksamt. Men hade jag gjort den idag så hade jag definitivt inte använt pistol, utan hade betalat för att få garanterat bättre odds för bra läkning och ett bättre hål öht.

/Anneli

Lupin
2011-01-06 01:55
#9

#7 Japp, jag har en som är lite snurrad i nästan. Den sitter jätte bra, lätt att ta ur om man vill och lätt att rengöra. Den gör det inget om man råkar få en liten stöt mot näsan, mot om det är en pigg eller så så var det så irriterade för min del iaf.

www.vovvensdagis.se

xxmammaxx
2011-01-06 11:41
#10

#9 Ja jag kunde inte ha dom raka med en liten plopp på på insidan för den bara lossnade.. men den me snurr va ju kanon! men nu har jag bytt så nu har jag ring istället och den lossnar ju inte..

Lupin
2011-01-06 17:10
#11

#10 Hehe nej det lär juh sitta kanoners det. :)

www.vovvensdagis.se

elyse
2011-01-07 14:47
#12

Jag gjorde min med kanyl och tycker att det gjorde ont. Tårarna rann ganska rejält. Försök att få en läkstav som har en platt pärla/sten, annars är det lätt att den fastnar i kläder och handduk.

3-400 kr får du nog räkna med.

[pummis]
2011-01-09 22:15
#13

Jag piercade näsvingen med kanyl för ca 2 år sen. Det gjorde betydligt ondare än den i läppen är min åsikt, men smärtan går över på ett par sekunder så det är ju lugnt.. jag fick en infektion och ärrbildning i näsan pga han som gjorde den uppenbarligen inte hade de rätta kunskaperna trots att han arbetade på en känd tattooshop här i stan.. han satte nämligen i en på tok för liten ring så det fanns inte plats för svullnad, vilket gjorde att det blev en "kula" av hud på insidan vid hålet.

Detta läkte dock väldigt bra när jag bytte piercare och lät honom sätta in ett annat smycke som var i lagom storlek.

Annars har jag inte haft några problem alls med min näs-piercing :)

Annons:
goodbyehiitler
2011-01-10 03:51
#14

gjorde en för att se hur det kändes (med kanyl) enligt mig kändes det inget o kostade 50kr (en lärling gjorde den) men behöll den inte eftersom ja ville se hur det kändes bara o hon övade så kan inte säga något om läkningen^^

Men ja säger till dig att ska du så välj med kanyl även om du är rädd, pistol krossar sig igenom ist för att skära igenom och försämrar läkning avsevärt i de flesta fall :)

teddybaby
2011-01-19 02:32
#15

Jag piercade med en pistol när jag vra ungefär 16 år på ett ställe där man utför piercingar. Jag har aldrig någonsin haft problem med min näspiercing. Jag har haft den ett bra tag nu, och jag kan strunta i att ha något smycke i näsan i 6 månader och sedan fortfarande kunna sätta in ett smycke efter det. :) Jag har heller inget fult ärr eller så.

Upp till toppen
Annons: