Annons:
Etiketttatueringar
Läst 12354 ggr
marika-J
2010-11-09 00:11

första tatueringen, tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har haft i tankarna ett bra tag nu på att skaffa tatuering. har sagt att jag vill ha två stycken, en lite längre ner i nacken och en vid ankeln. Den i nacken kommer jag nog dock vänta nåt år med.

Men skissade lite på en till foten och jag hade tänkt mig nåt sånt här (se bild) men funderar på några andra/bredare "band". Kanske till och med en antydan till färg i blomman. Vad tror ni? Ni som har lite mer tatueringserfarenhet än mig.

Tacksam för alla svar och all hjälp!

Annons:
JossanH
2010-11-09 12:34
#1

Ska jag säga utifrån mina egna erfarenheter som många av mina vänner delar så är det att man vid första tatueringen gärna gör något litet, ganska neutralt, gärna black n grey och det är den tatueringen man gillar minst om man får upp intresset.. :S
Det första man vill ha är oftast något man har sett på andra och tycker är fint. Jag hade också tanken på en liten snirkel vid fotknölen men idag skulle jag aldrig göra en då det inte alls hör till min smak längre.
Jag var 18 när jag gjorde min första tatuering och säkert 22 när jag gjorde nästa and so on. Den jag gjorde när jag var 18 hade jag lätt kunnat leva utan idag..

Jag var inte förtjust i färgtatueringar förut och ville bara ha något litet.. Nu har jag en ordentlig färgklick över hela bröstet och armen och mer är på gång.. Ska jag göra något litet måste det verkligen vara egenomtänkt för jag är inte alls förtjust i små tatueringar längre..

Så för att göra det lätt för sig så kan du göra en tatoo som du lätt kan bygga ut om du skulle vilja, och vill du inte ha färg på den nu så skugga inte för mycket så att den går att färga så småningom.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
2010-11-09 16:21
#2

Vad du vill göra med din egen kropp, är helt upp till dig. Så gör det som känns rätt helt enkelt. En liten blomma med snirklar kan vara fint. Och om man gillar det själv, bär man upp det på ett bra sätt.

Ett tips är att inte göra något som är "inne" just nu, eller som man sett på andra och får för sig att det är vad man vill ha.
Man bör tänka efter lite extra på varför man vill ha det i sånt fall.

Och jag håller helt med JossanH. Jag skaffade enbart små tatueringar, i ung ålder. Det är dem jag är allra minst nöjd med. Man placerade bara ut dem på kroppen där man trodde det skulle passa, men vissa känns som om dem är ivägen för mina större planer, nu mera.

Jag ångrar dem inte, men jag hade gjort det väldigt annorlunda om jag gjort dem nu.
Jag gjorde heller ingenting med färg, nu har jag en halv arm med färg. Man inser väl mera vart efter, vad man egentligen vill ha. Och man blir mindre "rädd" för att utveckla sitt intresse, med större konst.

Men som sagt. Små tatueringar kan vara vackert, om det är vad man vill ha. Man måste ju inte ha stora tatueringar.
Men det kan vara bra att tänka på möjliga framtidsplaner. Man har bara en kropp.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

marika-J
2010-11-09 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag följer varken mode eller vad andra tycker. Jag har så länge jag kan minnas velat ha en liten, eller lagom stor tatuering vid fotknölen och har nu kommit fram till att en blomma av något slag skulle passa mig. Jag tänker inte heller lyssna på andra utan detta är vad jag vill. Ville bara göra er klara med det ;)

bifogar en annan skiss också. Men jag vet inte hur mycket "krussiduller" man får ha runt i kring?

Kanske det aldra bästa vore att besöka tatueraren och bolla lite ideér med honom.

elyse
2010-11-09 21:03
#4

Hur stor blomma har du tänkt att ha? Om man har för många detaljer är det inte alla tatuerare som är villiga att göra exakt som man tänkt - i all välmening - för små detaljer och "krusiduller" riskerar att flyta ihop med tiden. Var beredd på att tatueraren tycker att du ska göra den större.

Jag säger som de andra också - tänk noga igenom vart du placerar din tatuering. I framtiden kanske du ångrar att just det stället redan är upptaget.

Liss
2010-11-10 00:50
#5

Om det görs för litet och med för mycket små detaljer, lär tatueraren ta bort vissa av detaljerna. Så det inte blir fult med tiden.

Mina fjärilar på handleden är ungefär 6cm på längden. Jag ritade dem själv, men fick ta bort en del av detaljerna och göra dem lite "enklare" så att det skulle bli snyggt som tatuering.

Men en bra idé som du säger, är att gå och prata med den tänkta tatueraren om idén. Då kan ni komma överens tillsammans.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: