Annons:
Etikettböcker-och-tidningar
Läst 5225 ggr
Ritva
2010-08-02 13:57

Boktips om tatueringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Hittade en jättebra bok om tatueringar och tatueringskonsten som jag varmt vill rekomendera. Min hittade jag på ICA MAXI för 99 kronor. Den har några kapitel om tatueringar historiskt och sedan ett stort avsnitt med de vanligaste motiven och vad de symboliserar i olika kulturer.

Bland annat står det så här på baksidan av boken:

"… Den här boken är en grundläggande uppslagsbok över kroppskonsten.

… presenterar boken ett brett urval av motiv, symboler, hämtade både ur historien och från vår egen tid."

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Annons:
Skogselva
2010-08-03 18:54
#1

Intressant, en så'n bok har jag letat efter. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

thildatessie
2010-08-03 19:07
#2

kan även "tipsa" om Kat von D's bok, vet ej vad den heter men man kan ju söka på ex Bokia. Har inte läst själv men har bara hört bra saker om den. för er som inte vet så har Kat ett tatueringsprogram på TV och är mkt känd och duktig. i böckerna hon har skrivit finns det tips och skötselråd osv :)

Skogselva
2010-08-03 20:27
#3

#2 Det är min mammas dröm att tatuera sig hos henne.

(Böckerna kanske är något att ge henne på födelsedagen? Hm…)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

thildatessie
2010-08-04 00:43
#4

#3 min dröm med! undra om det är dyrt :S

ja det tror jag säkert att det är, dom är ganska dyra men kolla bokia.se :D tror att det är värt, spec om din mamma är ett fan av henne

Skogselva
2010-08-04 13:55
#5

#4 Så duktig som hon är så kan hon ju ta betalt. Flört 

Ja, oj vad dyra böckerna var, å andra sidan så fyller hon nytt decenium (40) så det kan nog vara ganska så lagom present från mig och brorsan. ^^

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

tjiivans
2010-08-04 22:14
#6

Den boken du har köpt hittade jag med.
Tycker den var mycket intresant.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
thildatessie
2010-08-04 22:58
#7

#5 jo det är ju iofs sant ;) ja en bra present ! :):)

Upp till toppen
Annons: