Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 8251 ggr
ChristineL
2010-06-21 17:46

"Sen när du blir 80 kommer du ångra dig..."

Den kommentaren fick jag av en granne i hissen förrut. Idag skiner solen och det är riktigt härligt väder så jag hade bara linne på mig och armen syntes. Först frågade han om tatueringen var äkta. Javisst säger jag och blir jätteglad av att någon kommenterar den. Hade förväntat mig nåt i stil med att den var färglad eller liknande (går i blått, turkost och rosa) Men nejdå, nu ska tom ens granner lagga sig i hur man ser ut på kroppen! Gah! Gubbe! Varför ska jag behöva förklara mig för honom för? Hade han inget bättre för sig?

Sambon tyckte att jag skulle ha svarat nåt i stil med "Jag planerar ändå inte att leva så länge" eller "Då kommer jag ju ändå se förjävlig ut så det spelar ingen roll" Haha! Bästa sambo!

Annons:
Aviendha
2010-06-21 18:14
#1

Jadu, den är inte ovanlig ^^

Jag brukar glatt konstatera att praktikanterna på hemmet måste ju ha något att göra de med, då kan de ju lika gärna roa sig med att bläddra efter motiv i rynkorna på mig Flört

ChristineL
2010-06-21 19:03
#2

Att mamma och mormor suckar lite (blir vansinnig för mammas del ;)) varje gång jag har gjort något nytt gör mig inget. Och särskillt mamma har ju också sagt det femtielva gånger. Men en granngubbe! Jag blir bara så sur, och jag brukar inte bry mig.

Haha, "bläddra bland rynkorna". Hejja Paulina!

Aviendha
2010-06-21 19:31
#3

Ja, det faller sig ju mer naturligt att kommentera ex bodymods på folk som man faktiskt har en sådan relation till att man faktiskt pratar om mer än väder så även jag skulle tagit det mer "allvarligt" om en granne sade det än om en familjemedlem gjorde samma sak.

Haha, ja, det är ju inte sällan att man får höra i samma veva att det inte kommer vara snyggt när man blir gammal och rynkig ju ;)

[jenkass]
2010-06-21 20:30
#4

håller med din sambo! + att man ska leva i nuet :) (hellre ångra det man har gjort än ångra det man aldrig gjorde)

ChristineL
2010-06-21 21:32
#5

Man ska absolut leva i nuet! Och vad gäler mina tatueringar så det bland det mest genomtänkta jag gör. Men det finns ju människor till allt, det vet vi. Tyvärr.

JossanH
2010-06-21 22:05
#6

Ja, det där är ju inte sällan man får höra. ofta får man höra något i stil med "Det där kommer ju inte vara snyggt när du blir gammal och rynkig" och jag svarar alltid att jag förmodligen inte kommer vara så vacker i utgångsläget så då spelar det ingen roll :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
ChristineL
2010-06-22 11:29
#7

Jag har faktiskt aldrig tidigare hör det av nån jag inte känner. Däremot att jag måste täcka över den när jag jobbar och det kan jag acceptera, mn det är en annan sak.

elyse
2010-06-22 14:05
#8

När vår generation är 80 år kommer var och varannan 80-åring att vara tatuerad, så det kommer inte att vara nåt konstigt alls!

fd-sockerknarkare
2010-06-22 18:23
#9

ja ibland blir man bara paff av hur folk kan med att säga vissa saker.. Gillade kommentaren" bläddra bland rynkorna" Skrattande

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

JossanH
2010-06-22 23:52
#10

Jag fick höra pikar om min piercing i läppen av en bussshaufför varje gång jag åkte med honom att jag till sist frågade varför han alltid kommenterade mitt utseende när jag inte kommenterade hans :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
2010-06-22 23:54
#11

#10 - Jaha? Nej han kan inte heller ha haft mycket att göra då :P Folk är så bara… Gah!

Jenahbella
2010-06-23 02:24
#12

uss ja så många ggr som folk säger de :p men som sagt man ska leva i nuet och är de vad men verkligen vill göra nu så varför ångra att man gjorde nåt man verkligen ville? :)

Liss
2010-06-24 03:52
#13

Ja, som sagts… dem kommentarerna får man höra titt som tätt. Och inte annat än från nära och kära också.
Alltid lika tråkigt att höra, men alltid lika enkelt att slå ifrån sig också. Dessutom har dem inte det minsta med ens kropp att göra.

#1 Haha! Paulina, jag använde din kommentar senast jag fick dem orden mot mig. Först sa jag det vanliga, att var och varannan kommer ändå vara täckta med tatueringar när jag är äldre. För det är mer vanligt än ovanligt. Och så drog jag till med din vanliga poäng om att bläddra bland rynkorna också. Min bror och hans sambo rynkade på näsan och dem tyckte det lät rätt äckligt ;O förstår inte varför! haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
elyse
2010-06-24 09:05
#14

#10 Sådana ska man anmäla hos bussbolaget de arbetar för. De har ett serviceyrke och ska inte vara otrevliga mot sina kunder.

Aviendha
2010-06-24 12:47
markazits
2010-06-24 18:45
#16

Jag tror inte att man behöver bli så gammal som 80 innan man börjar ångra sig… Numera är ju var och varannan så tatuerad att man knappt reagerar, men för den skulle så behöver det inte alltid var snyggt. Jag vet inte om tekniken förbättrats så pass mycket eller om tidens tand trots allt kommer att göra sitt, men inte är det snyggt med de gröna blaffor som många - framför allt kvinnor - visar upp i sina sommarlinnen. Jag är så glad att jag inte gjorde det där lilla varghuvudet som jag pratade om för 20 år sedan! Hur kul känns en tribal i svankryggen idag?

Jag tycker tatueringar kan vara snyggt när de är gjorda med någon sorts tanke och helhet. Konstigt nog tycker att en (halv) sleeve är snyggare än bara ett enkelt motiv på armen. Det är helt ur estetisk synpunkt eftersom det ofta smälter in med kroppens linjer bättre. Lisbet Salanders drake i filmen var ascool!

Däremot så känner jag mig själv och vet att modet växlar och att jag är superglad att jag inte tatuerade mig för 30 år sedan och skulle titta på samma motiv även idag. Modet var så annorlunda! Mina intressen och mitt liv så annorlunda!

Om jag får ge ett råd, så tror jag att man ska tatuera sig så att det enkelt går att dölja. Kroppen blir slappare och rynkigare och man rör sig med andra människor - långt, långt tidigare än vid 80 års ålder.

Men det skulle aldrig komma på frågan att kommentera någons tatueringar! Annat än att för berömma dem, för det jag ofta.

Honestyisdead
2010-06-25 19:00
#17

#16 Jag tror du har fel. efter så många år med sina tatueringar så har de blivit en del av en. Inte ångrar man det.

Känner ingen, gammal eller ung som ångrar sina tatueringar.

ChristineL
2010-06-25 20:04
#18

Om man ångrar sig så är det antagligen för att man gjort det impulsivt/på fyllan/utomlands/hos någon oseriös mm. Och det är säkert många som gör så bara för att. Jag däremot har tänkt igenom varenda detalj på mina tatueringar. OCH de har alla ett syfte och tanke bakom. Därför ska man aldrig döma andra. Framförallt inte främlingar man möter i hissen…

markazits
2010-06-26 00:50
#19

#17 och #18: Jag känner flera som var ångrat sig och det har absolut inte handlat om några "fylle-tatueringar". Däremot så har livet har olika faser.

elyse
2010-06-26 16:33
#20

#19 Många som tatuerar sig vill gärna ha just faserna i livet dokumenterade.

Annons:
Satmaran
2010-07-17 05:36
#21

Tänk så mycket lättare det blir för oss att förklara våra krämpor, när vi är gamla och inte så rörliga att vi kan peka på rätt ställe.

" Snälla doktorn… det gör så ont i drakens svans…, det värker strax till höger om rosen…, alt, Nej! nu är du på fel sida, du ska amputera tigern inte lejonet! =)) ;)

ChristineL
2010-07-17 10:10
#22

#21 - Hahaha! Underbart ju! Var och fyllde i och fixade lite i fredags, vem tror att jag inte vill ha mer? :P Nej, nu ska det bli halv sleave!

axilur
2010-07-19 23:30
#23

Skulle jag ångra mina tatueringar någonsin anser jag att jag har förlorat något. Jag gör inte tatueringar för någon annans skull, utan för att det är viktigt och fint för mig, och skulle jag när jag är 50 inte kunna acceptera mina val jag gjorde år 2010 så har jag någonstans svikit mig själv. Allt har sin tid, men det behöver ju inte betyda att det blir fel med åren.

/Anneli

kreativika
2011-06-20 18:44
#24

Jag och en klasskamrat från gymnasiet jobbar på en liten restaurang. Vi hade ett sällskap som skulle fira 75årsdag. Mannens fru känner vi väl, hans bror var en lustig typ.

Så fort vi skulle servera honom så påpekade han hela tiden våra piercingar. Jag har en ring i läppen bara, medans min kollega har ordentliga uttöjningar, ring i läpp, septum och i ögonbrynet om jag inte minns fel.

Han blev mer och mer brutal i sina ordval ju längre tiden gick.

Han satt bredvid den nyfyllda 75åriga damen och sade till mig

"Din Pojkvän måste vara tokig som är tillsammans med dig"

Damen försvarar mig och försöker rädda siutationen men att säga.

"Ja han måste vara tokig i dig ;);)"

Fine, det var lite kul och jag gick därifrån och fortsatte jobbet.

Nästa gång jag dyker upp så vräker han ur sig ganska högt:

"Nä,fyfan det är så jääääääääävla äckligt med skrot i ansiktet, det är så vidrigt och äckligt fyfan inte kan man pussa det nyllet"

Ler sådär vackert och fortsätter jobbet som man skall som servitris och skratta bort den egentliga förolämplingen.

Berättar för min arbetsgivare som är i köket och lagar maten.. hon smiter ut och kollar vinglas eftersom hon misstänker att den otrevliga mannen dricker järnet för att locka till oss servitriser med nästa "fyndiga" förolämpling.

Hon stiger fram och han klagar över hur jäääääääävla äckligt det är med skrot och att man inte kan pussa på dem läpparna när de sådant skit i nyllet.

Arbetsgivaren svarar "Jag tror inte de vill pussa dig heller" och går därifrån.

Hon berättar för oss och vi skrattar i köket och märkte sedan att den otrevliga "gubben" inte yttrade sig om vårat skrot längre. Så rätt!

kreativika
2011-06-20 18:50
#25

Får tillägga att min lilla tatuering som jag har på underarmen verkligen har blivit en del av mig! Den är enkel, designat den själv och representerar en vändning i livet från helvete till vägen mot lycka, den tiden håller jag varmt om hjärtat och älskar att bli påmind av det när jag kollar på armen.

Sedan att mammas och pappas blickar frös till ett ögonblick när de fick syn på den är en annan sak, men de har inte vågat kommentera det ens ;)

RosaKiwi
2011-06-20 23:18
#26

Man har nog annat att oroa sig över när man är 80 år än tatueringar :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

Morphogenesis
2011-06-21 18:13
#27

Till exempel det faktum att man är just 80 är :)

Annons:
Gluskap
2011-06-22 20:15
#28

Haha min sambo får alltid höra av läkaren att han har något konstigt utslag på ryggen. Men negativa kommentarer kan man klara sig utan, finns väl ingen anledning att någon annan ska kommentera en annan människas utseende negativt?!

Min mamma jobbar med äldre, där är en dam som är 86 år gammal och hon har 2 stora drakar på ryggen som går ut över var arm, de fick hon i födelsedagspresent när hon fyllde 80 och hon ångrar att hon inte gjorde dom tidigare.

#16
Min tribal i svanket har aldrig känts "särskilt kul", men den gjordes inte heller för att den skulle "kännas kul" och den gjordes inte för att andra ska gilla den, utan den gjordes enbart för min skull och mina minnen.

Visst ändras modet, men gör man en tatuering för modets skull så kommer man ångra sig och då får man skylla sig själv.

Även en liten prick kan ha tankar bakom sig och ha en betydelse för personen som gör den…

nåldynan
2012-02-16 20:25
#29

Ha ha! Om alla gamla gubbar och tanter ändå hade samma synsätt och tankar kring tatueringar och piercingar som min morfar. Jag var först jättenervös när jag skulle hälsa på honom efter att ha gjort min näspiercing (helt i onödan). Hans kommentar var bara"Tja! Människan har ju smyckat sin kropp genom alla tider, så varför inte?" sen var det inte något snack om det mera. xD

nåldynan
2012-02-16 20:30
#30

Kan tillägga att gubben snart fyller 80 år :)

Afturelding
2012-09-11 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Kom över den här bilden tidigare idag. Den summerar hela tråden, ungefär.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

AsIAm
2015-07-27 10:54
#32

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende och som flera tidigare har nämnt: när man börjar komma i den åldern som de flesta med dessa kommentarer ("det är fult när man blir gammal och rynkig") syftar på så har man definitivt andra problem än att ens tatueringar fått lite ny struktur😉 När artrosen gör att man knappt kan gå eller använda händerna, när man får en stroke och blir rullstolsbunden eller får afasi, när man drabbas av demens och lever lyckligt ovetande…  Så jag ser hellre ut som jag vill IDAG och oroar mig för rätt problem när det väl blir dags 😉

Kan även tillägga att min "svärmor" som jag arbetar med inte får höra något negativt alls om sina tatueringar/piercingar från varken boende eller kollegor, och hon är täckt från hakan ner till fötterna haha 😃

https://facebook.com/HantverkByGranholm/

[Tilde]
2015-07-31 21:26
#33

Jag läste ett bra citat förut som svar på att man skulle ångra sig när man blir gammal. Ungefär såhär:

"Är tatueringar det du ångrar när du är 80 år gammal så har du haft ett jäkligt bra liv." 😉

dundeer
2015-08-02 02:57
#34

Den bästa kommentaren jag har fått om mina tatueringar är av min mormor… jag hade gjort en tatuering på handleden (läs att hon har försökt skrämma mig i flera års tid att tatueringar är farliga) och hälsade på henne nån dag efter, hon råkar se den, skakar på huvudet och säger "ja, skyll dig själv om du inte får barn nu när du gjort dendär…" 

Hmm? :p

Annons:
Tant Grön
2015-08-04 19:34
#35

Apropå tatueringar och gamla människor….. http://nyheternasverige.se/ville-lamna-blod-fick-tatuering/

Honestyisdead
2015-08-04 19:37
#36

#35 Har väldigt svårt att tro på det haha

Tant Grön
2015-08-04 19:42
#37

#36 Men det är ju bara på skoj 😃

Honestyisdead
2015-08-04 19:43
#38

Vilken tur 😂

ChristineL
2015-09-08 17:14
#39

Tänk på att tråden är över fem år gammal, haha! Kul att den dök upp igen :D

Upp till toppen
Annons: