Annons:
Etikettproblem
Läst 29292 ggr
Nitro
3/10/10, 1:49 PM

Tatuering som kliar

Hur länge "ska" en tautering klia?

Jag håller på att bli galen på min, gjord för ca en månad sen.
Det kliar, kliar och kliar. I övrigt ser den fin ut!

Annons:
Pandi
3/10/10, 2:26 PM
#1

Min tatuering som jag gjorde i december-09 kan fortfarande klia ibland, då kliar jag, men inte sådär våldsamt som man kan klia då det kliar annars, haha. I början brukade jag slå på tatueringen så det sved istället för att klia Glad

Ceciliaolucifer
3/10/10, 2:30 PM
#2

Det kliar när den läker :) och det kliar ibland om man är förskyld eller dylikt.

Är det foten? :) vet precis vad du menar då. Du kan ju lägga en blöt och kall handduk på tatueringen när det kliar som mest!

Vill man vara fin får man lida pin :)

Nitro
3/10/10, 2:53 PM
#3

Det som stör mig tror jag, är att den ser helt läkt ut och är jättefin. Ändå kliar den så förb*nnat! Tungan ute

Den sitter på utsidan av fotleden, ovanför fotknölen. Åh, kall handduk ska jag nog köra med på kvällen när jag ser på tv. Då kliar den mest Tungan ute

silverhuldra
3/10/10, 3:27 PM
#4

Min tatuering på som jag har på samma ställe som du,kliade oxå ganska mycket i början, även om det ser läkt ut så utsätts ju huden där för mer rörelse å påfrestningar än en tattoo som sitter på skuldran tex. som tröst kan jag säga att det blir bättreSkrattande

Mvh. Silverhuldra

[jenkass]
3/10/10, 8:59 PM
#5

klia absolut inte på den och smörj med mjukgörande

SMMM
3/10/10, 10:43 PM
#6

Kan klia länge… Det tar ca 6 månader innan huden är helt återställd efter man tattuerat sig så.

Annons:
sarah-paulina
3/12/10, 11:28 PM
#7

Min tatto på foten kliade för att jag hade fel kräm på. Började använda CCS parfymfri från apoteket och det slutade klia :D

Nitro
3/13/10, 11:09 AM
#8

Jag smörjer med bephanten, bra eller dåligt vet jag inte.

sarah-paulina
3/13/10, 1:57 PM
#9

Hade Helosan som min tatuerare tipsade om. Fick sen höra av en annan tatuerare att det inte alls var en bra kräm att ha på en tatuering

SMMM
3/14/10, 1:46 PM
#10

Bephanten is the shit..

Liss
3/14/10, 4:21 PM
#11

Bepanthen är en bra salva.
Du har inte feber i kroppen eller något sådant då? När man är sjuk eller är varm kan en tatuering klia lite extra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nitro
3/14/10, 4:52 PM
#12

Nej jag är frisk, vad jag vet ;)

Men det är nog för att jag smörjer för dåligt, glömmer ofta…

[jenkass]
3/15/10, 4:17 PM
#13

om du känner att tatueringen är helt läkt som du nämnt så räcker det med att du smörjer med vanlig mjukgörande som du använder efter ex. dusch

Annons:
Bayliz
9/21/10, 11:49 PM
#14

är helosan dåligt? min tatuerare sa att jag skulle smörja med det :s

BlackJesus
12/17/10, 2:41 PM
#15

#14

Helosan täpper igen porerna och kan göra så att det kan bildas finnar runt om. Bepanthen är betydligt mycket bättre (finns bara på apoteket tror jag) för tatueringar :)

Såg efter att jag hade skickat det att det var en gammal tråd, men det kan ändå vara ett bra tips :)

Upp till toppen
Annons: