Annons:
Etikettscarification-och-branding
Läst 3252 ggr
TheUnknown
3/15/09, 7:02 PM

"Hemmagjord" scarification - fylla i?

Jag har en kompis som gjorde en scarification på mig för kanske tre-fyra år sedan på vänster skuldra med ett rakblad och nu undrar jag om det skulle gå att fylla i den hos en person som håller på med sånt? Och vad kostar sånt? Är det dyrare än tatueringar? Och finns det några som gör sånt i Norrköping? Och hur gör de på studio? Vad använder de?

Tacksam för svar!

Annons:
JossanH
3/15/09, 8:05 PM
#1

Jag vet att de iaf har gjort sådant på federal i Linkøping men vet inte om Lex, som gjorde det då, fortfarande jobbar kvar..

Tror det ær svårt att "fylla i" en scar då det som sagt ær ærrvævnad det handlar om. Ærr kan man inte alltid gøra så mycket åt…

Tror det skulle kunna kosta en hel del ja.

Du får ringa o fråga!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[disembowel]
3/15/09, 11:02 PM
#2

På Federal gör de scarifications, vet dock inte om alla gör det nuförtiden eller om det bara är Lex. Lex är inte där lika ofta längre men det skulle säkert gå att fixa. Hör med dem vettja. Jag har en polare som gjorde en scarification och var tvungen att "fylla i/göra om" den flera gånger för att ärret skulle synas ordentligt. Det finns ju flera olika metoder man kan använda sig av, så det bästa är väl att diskutera det med personen som ska utföra det och komma fram till något lämpligt.
Prismässigt så tror jag personligen att det är snäppet billigare än tatueringar, men det beror ju självklart på vad man väljer för metod, vad man ska göra för motiv osv.

AndreasS
3/16/09, 12:01 AM
#3

Lex gäst arbetar just nu hos Magic Lines i Västerås som piercare.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

murderdolls
3/16/09, 1:43 AM
#4

Federal är Lex studio om jag har fattat det hela rätt så jag tror inte att han kommer att överge den, men han behöver säkert precis som alla andra lite ombyte av miljö ibland.

På hemsidan står det nu att det är en kille som heter Jonas som är bodypiercer, antar att han sköter studion nu när Lex inte är där. Men jag har dock ingen aning om ifall han gör scarifications eller hur duktig han är.

TheUnknown
3/17/09, 6:08 PM
#5

Tack för era svar. Ang. motiv så är det ett rätt enkels jag har… Om ni vet hur den enkla symbolen för fiskarnas tecken ser ut… så är det den jag har… Det ser ut som ett H. Men det är bara ena sidan på H:et som syns ordentligt… des andra två strecken syns knappt, men sen har jag ju svårt att se och avgöra själv med eftersom den sitter där den sitter. :P

Snäppet billigare än tatuering? Hm, intressant. Min borde ju inte bli så dyr eftersom den är så enkel iaf. :) Men jag ska ringa dit någon dag. :) Men finns det ingen i Norrköping?

Upp till toppen
Annons: