Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 8595 ggr
TacoBelle
6/29/08, 11:01 PM

Har gjort en medusa - önskar råd

Igår gjorde jag en medusa! Jag har en labret sedan tidigare men den har jag haft i snart 10 år så jag minns inte hur det var. Hur mycket är det normalt att det svullnar? Herregud jag ser ut som jag har ett kilo snus under läppen! Fot i munnnen Staven jag fick såg galet lång ut men nu syns bara kulan.

Och hur vet man om det blir infekterat? Jag sköter såklart enligt konstens alla råd. Sköljning med munskölj, tvätt på utsida med medel och inte pilla alls.

Annons:
mjioo
6/29/08, 11:42 PM
#1

se till att inte tvätta mer än två gånger per dag så det inte blir uttrokat. man kan suga på en isbit för att få ner svullnad annars är det bara tålamod tålamod och åter tålamod.

om det blir infekterat så kommer du ha ont och det kommer komma var, då gäller det att forsätta att ha tålamod och forsätta tvätta. när svullnaden har gått ner och piercingen ser fin och ganska läkt ut så går du ner till en tvättning om dagen tills den är helt läkt.

om du känner att det svullnar så mycket att staven du har i inte räcker till så ska du gå till studion du gjorde den i och be dem titta, en för kort stav kan störa läkningen. 

lycka till! :)

TacoBelle
6/30/08, 12:52 AM
#2

Tack för svaret!

Piercingen gör inte ont och är inte röd. Det är bara så enormt svullet och lite ömt. Kan inte alls minnas att min labret blev så uppsvullen. Fundersam Får nog ladda frysen med lite is.

Ska försöka att inte tvätta fööör mycket. Flört

peaches
6/30/08, 12:55 AM
#3

Jag kunde inte dricka utan sugrör första dagrna med min labret haha, svullnar jättemycket för mig :D

Liss
6/30/08, 1:10 AM
#4

De är ju individuellt, så svullanden är olika för olika människor och olika platser i ansiktet. De går nog ner snart ska du se..

En bra grej är koksaltlösning. De suger ut de "dåliga" som infektioner och liknande. Finns en artikel om de här inne.

Om staven blir för kort måste du genast byta till längre. Annars kan piercing bli infekterad pågrund av de eller att de blir fult eftersom kulan osv sjunker in i huden.

Men de är normalt att svullna upp iaf. Som sagts, mumsa is och låt de vara. Tvätta bara två ggr dagligen. Munsköljen kan du vara lite sparsam med också- så de inte torkas ut. Vänta tre dagar.. är de jätte svullet och ömt fortfarande kan du kolla med piercaren.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
6/30/08, 10:45 AM
#5

jag upplevde oxå att min medusa var svullnare än labret.. hur länge har du haft piercingen? det brukar gå ner på åtminstonde 1-2 dagar. O som ovan nämnt så gå inte för länge med en kort stav om de fortsätter att vara svullet, då det kan leda till infektion

Beafer
6/30/08, 10:58 PM
#6

min första offcenter-labret blev ganska svullen, min andra blev grymt jäkla svullen. såg ut som att jag hade åkt på sjukt massa däng ;D

Annons:
mjioo
6/30/08, 11:25 PM
#7

min offcenter svullnade inget, men det vara bara för att jag sög på isbitar innan och efter :) fläskläpp är det värsta jag vet huu…

TacoBelle
7/1/08, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag gjorde piercingen i lördags (dvs förrgår). Den är så sjukt svullen nu att…ja jag vet inte vad. Är faktiskt lite orolig att staven inte ska räcka till. Ska avvakta lite, om det inte går ner ringer jag piercaren. Ser ut som jag sprutat silikon i läppen!

Här är dock en liten bild! Skrattande

mjioo
7/1/08, 1:21 AM
#9

#8 hehe älskar bilden :) känns väldigt oldschool/pinuppa med körsbären bakom.

testa att suga på en isbit också och var riktigt noga med att staven inte är för kort som det skrivits om lite längre upp.

lycka till!

Mansonchild
4/17/12, 11:16 AM
#10

Hur ska en medusa sitta för min är svullen och sitter typ rakt igenom. Gå in på min blogg och titta på bilderna… Är det fel?Www.satanslittlepretty.blogg.se

[WickedAlly]
4/17/12, 12:31 PM
#11

Här är ännu en som upplevde att medusan svullnade mer än off centern. Min medusa var sjukt svullen, kunde knappt prata och fick äta soppa med sugrör det första dagarna. Har aldrig varit med om liknande förut, mina tidigare har knappt svullnat alls.

Issa_issa
3/27/16, 9:46 AM
#12

Hej, jag har haft min medusa piercing i 2 veckor nu.. Å efter en vecka så la svullnaden ner sig.. Men nu imorse vaknade jag av att plattan på piercingstaven va intryckt i huden å är jätte svullen? Kan de vara intention?

[H1Z1]
3/31/16, 9:33 PM
#13

Jag gjorde en "monroe" och en dag trots den var läkt fick jag en rejäl infektion, så svullen jag var! Då hade piercingen växt in i köttet och när det skars upp hos doktorn vällde det ut var >< saknar den piercingen något enormt
När jag fick en lila bulp på näsan av min näs piercing skaffade jag ett sådant (vet ej vad det heter, hjärnsläp!!) svart smycke som finns, kostar lite mer men det är bra, och då försvann den lila bulpen :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: