Annons:
Etikettböcker-och-tidningar
Läst 5376 ggr
pau
4/18/08, 10:37 AM

Skulle behöva Er hjälp :)

Hej!
Jag läser media på Ljud och bildskolan i Lund.
Vi har fått i uppgift att göra tidningar.
Jag valde såklart att göra en tatto-tidning! Glad

Jag tänkte göra ett litet reportage om hur folk väljer sina tatueringar. 
Så om det är någon här som har en rolig historia bakom sin tatuering, eller att tatueringen symboliserar något speciellt, så får ni väldigt gärna skriva det här och bifoga en bild.
Hade blivit väldigt glad! :)

Vänligen
//Paulina

Annons:
[jenkass]
4/18/08, 12:44 PM
#1

vilken bra ide! Har du något "sista dagen-datum?"

Mach1
4/18/08, 1:43 PM
#2

Som på Miami Ink, inte en tatuering utan bakomliggande snyfthistoria:) Några har betydelse och historia…Några inte…Jag ska klura på det ett tag…så kommer bild snart!

Liss
4/18/08, 9:02 PM
#3

Har bara mina tassar, som just står för min hund i första hand eftersom jag älskar honom över allt annat. Han är mitt ljus i livet. Men dem står även för min kisse, men han kom långt efter:P

Annars har jag en väldigt speciell ide och tanke bakom en jag ska göra. Men jag har ju inte gjort den ännu.. så lite svårt me bild då;) Men de ska iaf vara en fjäril som flyger ifrån min redan gaddade "trohoppkärlek" och den fjärilen ska vittra sönder.. Men så ska jag även ha två på handleden och tre på underarmen.. och dem står för att jag blivit bränd (bränd fjäril-tappat hoppet) Men de finns mycket hopp kvar (dem levande fjärilarna som är på armen);)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

decrepit
4/19/08, 4:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

jag har världens bästa historier bakom mina tatueringar… jobbigt att man bara kan bifoga en bild/meddelande… men.. bifogar en på mina 5 tatueringar.

1. Efter storfyllan på Hultsfred så blev jag erbjuden en tatuering som gengäld för att jag åkte med min kompis till sjukan i Vimmerby efter hans virknålsincident. När jag kom hem llurade jag lite på vad och vart jag ville ha en tatuering, dagen innan jag skulle dit hade jag bestämt mig för den outline-döskallen som nu pryder min nacke. Orginalet hade huggtänder, de editerade jag till "vanliga" tänder.

2. Jag ville ha en stjärna. Jag ville ha tatuering/ar på vaden/vaderna. Så det blev en fet svart bred stjärna på höger vad. Mer eller mindre impuls.

3. Hade "bokat" tid för tatuering. Döskalle på vänster överarm. Bläddrade igenom lite flashbilder och fann denna. Förstorade den och la på den och sedan följde en hel del improvisationer och frihandspåläggningar. Den ska fetas på så småning om när jag bestämt hur den ska bli..

4. ok, höger vad hade en tatuering men vänstra vaden var helt ren. Jag ville ha en tatuering även där. Hade snackat om att fylla mina båda underben så jag tänkte börja lite smått med en färgtatuering i mitt annars så gråskaliga tatueringsliv.
Letade på flashsidor på nätet och föll för en skalle i gråskala, sparade bilden och färglade den i Photoshop, skickade till min vän och han sa "kom hit imorgon så kör vi". Och så blev det.

5. Nu började arbetet med att fylla mina underben. Först flames och vi började med konturerna. Färgläggningen sker inom kort, ett ben i taget, sedan skuggningar/svart mellan flamesen med framträdande döskallar. Hur är ännu inte klart, det improviseras väl så småning om.

Världens historier va?
Mina tatueringar återspeglar nog mest mig som den jag är idag och som jag varit de senaste 15 åren. Jag har roligt, jag låter min kompis träna sig på tatueringskonsten på mitt blekfeta skinn, no more, no less. Jag blir bara vackrare och vackrare ju mer färg jag får på kroppen.

[slo]
4/19/08, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min tatuering är dels en minnestatuering för en häst som avlivades i vintras, dels står den för att hästarna alltid kommer finnas med mig, antingen levande eller i själen.

Har länge viljat tatuera mig, men har inte hittat nåt motiv som kändes helt 100, förrän jag fick syn på den här… Efter lite småjusteringar så är den nu förevigad :)

Redan nu finns planer på att bygga på den / sätta något annat nån stans, men vad det blir får framtiden utvisa ;)

svartelbas
4/20/08, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

på min vad sitter en basklav, även kallad f-klav. den har samma funktion som en g-klav (som betydligt fler känner till) men för basister. nåväl, jag har en basklav av olika anledningar. först för att jag själv spelar bas, dessutom symboliserar den musik öht för mig och musik är en av de viktigaste grejerna i mitt liv. som extra bonus tycker jag dessutom att basklaven är en snygg symbol… jag hade bestämt mig för en basklav nåt år innan jag gjorde den men kom inte på nån bra placering. när jag kom på vaden och det kändes rätt gjorde jag den och har inte ångrat mig en sekund sen dess!

(det är en gammal bild, från när tatueringen var ny. därav skorpan som ser mörkare ut…)

Annons:
Aviendha
4/26/08, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vad roligt!

Jag har lite olika motiveringar till´mina, har texten "L'Amour Toujours" runt fotleden. Den första jag skaffade fö. Min vän och största kärlek dog när jag var 16. Hans favoritlåt var just L'Amour toujours, som även betyder "evig kärlek" på franska, så det blev en minnestatuering.

Den andra jag gjorde var enbart därfr att jag tyckte det skulle bli sjukt snyggt som motiv, och jag hade velat ha blommor ett bra tag. Varken mer eller mindre.

den tredje, texten "lucky thirteen" runt en spader på innre överarmen skaffade jag då 13 är mitt turnummer. Skulle vart född fredagen den 13 november, men jag föddes för tidigt  med kjejsarsnitt. 13 stygn fick mamma efter det. Låg på rum nummer 13, vinner alltid på nr 13 osv.osv.

Och en illertass nu på foten, till minne av mn första iller som nu är död. Det är en kopia av ett tassavtryck från honom placerat på det ställe han alltid (!) satte tassen när han ville upp i famnen.

Hoppas detta hjälpte =)
MVH// Paulina

Aviendha
4/26/08, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

texten runt foten

sarocky
8/3/08, 1:52 AM
#9

Shit vad vacker den blomman var du har :)

Kvadding
8/3/08, 3:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag gjorde min tatuering eftersom djurätt / veganism betyder mycket för mig. Den symboliserar vem jag är och vad jag står för.

Upp till toppen
Annons: