Annons:
Etikettbodyplay
Läst 3182 ggr
Liss
2/4/08, 9:33 PM

Vad tycker du om Suspension? (läs artikeln)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur känner du för suspension och pulling!? Är det något av intresse och skulle ni kunna tänka er det? eller är de jätte äckligt och konstigt?

Skriv gärna era åsikter

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
ChristineL
2/4/08, 10:08 PM
#1

Intressant, men inte så mycket mer…

Honestyisdead
2/4/08, 10:17 PM
#2

Säkert skithäftigt att göra det. Men feg som jag är lär jag ALDRIG vara med om det :) Skulle dock vara kul att se irl-

[jenkass]
2/4/08, 10:23 PM
#3

nej faller inte mig i smaken alls! Har dock flera vänner som sysslar med det mesta inom suspensions så man har ju fått se en del coola grejer :)

Matiilda
2/4/08, 11:21 PM
#4

jag tror jag skulle vilja testa.. tror inte att man fokuserar så mycket på smärtan när adrenalinet pumpar genom kroppen .. Skulle vara ganska häftigt

Stinko
2/4/08, 11:36 PM
#5

Jag kommer med störst sannorlikhet göra suspension :)

Dolleminas
2/5/08, 11:44 AM
#6

Nja ibland tror jag allt handlar om att testa gränser för vad kroppen tål, så detta tilltalar inte mig öht.

Annons:
SMMM
2/5/08, 1:13 PM
#7

Klart man ska testa om man vill göra det.

Jag har hängt och är även med i ett suspensionteam som erbjuder hängningar i våran del av sverige. Fast vi har haft kunder som kommit från nästan överallt i Sverige så.

http://www.blackscar.com/uqt_v4/main.htm

Urbanized quality time heter vi och har hållt på i ett par år nu. Mer info finns på hemsidan.

[jenkass]
2/5/08, 1:14 PM
#8

#7 jasså du hänger där med? haha coolt

Momla
2/5/08, 3:44 PM
#9

Nej usch, jag personligen känner bara äckelkänslor när jag ser suspensionsbilder

SMMM
2/5/08, 4:56 PM
#10

#8  Japp det e jag DrElak RENEGADEDRUMASHEN och PAINDREAMER som är UQT suspensionteam så.. :)

Men min första hängning va med mitt tidigare team  FreeYourMind ..

paivi
2/5/08, 5:11 PM
#11

Har anmält mig en gång - men fegade ut Oskyldig

Cattiiis
2/6/08, 6:04 PM
#12

Aajjj, skulle jag aldrig klara…

[slo]
2/6/08, 9:40 PM
#13

Jag är rätt sugen på att testa… Men inte än på några år, det ska få mogna först :)

Annons:
[disembowel]
6/22/08, 8:43 PM
#14

Jag ska testa för första gången i höst är det tänkt :)

Juvela
6/23/08, 1:49 AM
#15

Tycker där är fascinerande.
Men jag skulle nog aldrig kunna göra det själv. Bombsäker på att huden skulle spricka sönder och man skulle trilla ner och förblöda eller nåt. Nej kanske inte… ;)

Men lite obehagligt är det allt.

Dangerose
11/21/08, 11:11 PM
#16

Pulling är inget som intresserar mig, men jag hade velat testa suspensions.

Känslan sägs ju vara något utöver det vanliga.

peaches
11/22/08, 9:52 AM
#17

Jag tycker det kulturella med det är det som är intressant.

Om jag ska se det estetiskt så tycker jag det är rätt coolt, men skulle aaaldrig prova själv :D

[disembowel]
2/21/09, 5:34 PM
#18

Som planerat testade jag suspension i höstas och det var en väldigt intressant upplevelse. Jag ska definitivt testa igen i alla fall, förhoppningsvis till sommaren.

soetisen
2/21/09, 5:48 PM
#19

Jag tycker det verkar mest göra onödigt ont. Jag skulle också tro att huden skulle spricka.. Skulle aldrig vilja göra det, ryser bara att tänka på hur det skulle kännas..

- Medarbetare på studier.ifokus

TereseE
2/21/09, 10:45 PM
#20

Intressant och fashinerande, men inget för mig…

Annons:
murderdolls
2/22/09, 1:11 AM
#21

Intressant och fascinerande men jag skulle inte vilja testa själv. Det är säkert en helt underbart fri känsla om man kan slappna av, men personligen så skulle jag få panik och troligen råka göra mig själv illa på köpet Foten i munnen

[disembowel]
2/22/09, 11:13 AM
#22

#19 Huden är bra mycket mer slittålig en vad man kan tro. I själva verket så kan EN krok placeras på en yta med ca 30 mm, och samtidigt ta ca 80 kg utan att huden spricker. Av försiktighetsåtgärder så gör man kanske inte det i första taget dock. När jag hängde hade jag fyra krokar isatta, vilket resulterade i en viktfördelning med ca 13 kg på varje krok, ingenting i jämförelse med vad huden skulle kunna palla med alltså :)

VeronicaKahlbäck
2/22/09, 1:08 PM
#23

vissa kan vara spännande att sitta och titta p åmen inte när dom går över gränsen typ hänger i knäveck eller liknande.
men att tänka mej själv göra det det är helt omöjligt, härjar som en galning när jag ska göra venprov, svimmar när jag piercar mej känns som att jag skulle få en hjärtinfarkt:P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

soetisen
2/22/09, 3:10 PM
#24

#22 Ojj, då klarar huden rätt mycket :) Men om jag hängde där så skulle jag inbilla mig att det är helt fel och att jag skulle spricka upp..

- Medarbetare på studier.ifokus

[disembowel]
2/23/09, 3:00 PM
#25

#23 Nyfiken i en strut, vad är det som får dig att tycka att man går över gränsen när man hänger i just knäveck (eller liknande?)?
En liten suspensionupplevelse kanske skulle bota din rädsla för nålar/smärta (eller vad det nu är som är själva rädslan för dig) ;)

#24 Ja, det är väldigt fascinerande faktiskt :) Jag trodde innan att jag skulle bli rädd för att något skulle gå snett och huden skulle spricka eller liknande, men jag kände mig helt enkelt väldigt trygg när det väl var dags, tror inte ens jag tänkte tanken på att det skulle gå fel :)

VeronicaKahlbäck
2/23/09, 3:11 PM
#26

#25 hehe för flera filmer jag sett där de hänger där så ser personen ut som den ska dö helt ärligt, nästan så jag svimmar när jag tittar XD
Sen ser det ut som att det blöder en massa mer där än tex ryggen.
men kan egentligen inget om det här bara som jag ser det haha.

jag är inte rädd för smärtan, det är för att ha främmande föremål i kroppen(har gått hos psykolog för det) finns ingen förklaring till varför.
Nu har jag ju fem hår i öronen och en intimpiercing så det har iaf blivit bättre…
Ska ju aldrig säga aldrig en dag kanske men just nu får jag lite panik bara av att tänka på det.
däremot skulle jag vilja se irl för att se om jag ändrar uppfattning om det!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[disembowel]
2/23/09, 10:09 PM
#27

#26 Haha, okej på så sätt :) Det är mycket möjligt att det blöder mer med krokarna vid t.ex. knäna, men så är det väl i högsta grad individuellt också.

Skum fobi, eller vad man ska kalla det. Kul att du gjort framsteg i alla fall :) Man behöver väl kanske inte ha sikte på att palla med suspensions iofs, men med just den "fobin", borde det inte överlag egentligen vara jobbigare med mer "permanenta" föremål i kroppen än sådana tillfälliga som vid t.ex. suspension, playpiercande osv?

Annons:
VeronicaKahlbäck
2/23/09, 10:52 PM
#28

#27 Det där med att jag kan ha smycken hela tiden i kroppen har jag också funderat på men tyvärr inte kommit fram till något vettigt svar haha…
kanske kan bero på att när man gör tex en piercing så är det ju någon som håller i kanylen men smycket sitter där det sitter.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[disembowel]
2/24/09, 12:22 AM
#29

#27 Det finns ju onekligen något att klura på där i alla fall :)

soetisen
2/24/09, 3:22 PM
#30

#25 Måste bara fråga, när man hänger där tänker på man då på hur ont det gör eller att det är "skönt" på nått sätt? Har funderat på det faktist :P

- Medarbetare på studier.ifokus

[disembowel]
2/24/09, 4:29 PM
#31

#30 Det är nog väldigt olika från person till person. Jag själv hade ett helvete med smärtan den första halvtimmen. Då var det svårt att koncentrera sig på något annat än hur ont det faktiskt gjorde, till slut gick det dock över, och efter det tänkte jag mest "Vad kul det är att hänga och dingla här!" ungefär :D Skönt skulle jag nog aldrig påstå att det var däremot, men det gjorde inte ont hela tiden i alla fall.

soetisen
2/24/09, 5:52 PM
#32

#31 Usch det låter lite läskigt med att det gör så himla ont.. Fast det kanske skulle vara kul :P Fast än så länge har jag inga tankar på att göra det.

- Medarbetare på studier.ifokus

[disembowel]
2/24/09, 11:09 PM
#33

#32 Ja, det svåra är ju att komma över just det där med smärtan, sen är det ju bara hur kul som helst. För mig var det mest bara att vänja mig vid tanken innan jag vågade ge mig på det på riktigt, vilket var några år alltså :)

soetisen
2/24/09, 11:21 PM
#34

#33 Ojj, det var rätt länge du hade tänkt på det då. Jag blev faktist liite sugen på att göra det nångång i livet :P Men ja, jag får se hur det blir.

- Medarbetare på studier.ifokus

Annons:
LinnB
2/25/09, 2:06 AM
#35

Tycker det verkar hur fränt som helst, men jag är alldeles för feg för att våga prova själv. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[disembowel]
2/25/09, 2:53 PM
#36

#34 Ja, jag tror att jag uppmärksammade suspension första gången då jag var typ 14 år, och när jag var runt 15 år hade jag bestämt mig för att det var något jag ville testa. Det är mycket möjligt att jag hade testat tidigare om jag hade fått, men var ju bara att vänta tills jag var 18. Har för mig att jag började bli riktigt pepp och kände mig redo runt 17.

#35 Åter igen, tror det handlar mycket om att vänja sig vid tanken först och främst :)

Honestyisdead
2/25/09, 4:47 PM
#37

#36 Men varför göra det om det inte är skönt?
Hänga och dingla kan man ju göra i linor också, utan krokar.

[disembowel]
2/25/09, 6:43 PM
#38

#37 Min anledning; det är inte lika stor utmaning att hänga och dingla i linor som att hänga i krokar :) Större adrenalinkick etc.

LinnB
2/25/09, 7:01 PM
#39

Det måste ju ge en grym adrenalinkick! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Honestyisdead
2/25/09, 7:13 PM
#40

På mig hade det inte gett adenalin kan jag LOVA :P usch hemska tanke hehe

KAGE
2/26/09, 3:57 AM
#41

Häftigt, intressant, kul att folk gör det osv

Men inget för mig. Känner ingen dragning att göra det alls.

/Karoline.

Annons:
Upp till toppen
Annons: