Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 10101 ggr
Honestyisdead
2007-12-08 20:27

Delad tunga?

Har du en delad tunga?

Jag har inte men tycker det ser fräckt ut :)

Annons:
AnneN
2007-12-08 20:30
#1

Tänkte du klyven som en ormtunga??

Har ej men tycker det ser läckert ut =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
2007-12-08 20:33
#2

Ja det är kluven jag menar :)

[jenkass]
2007-12-08 20:38
#3

nej.. .men visst ser det häftigt ut.. men det går ju inte ångra sig precis!

Honestyisdead
2007-12-08 21:03
#4

#3 Nä det går ju inte :P

Liss
2007-12-08 21:05
#5

Bisection.. de ser lite roligt ut enligt mig.. rätt tufft. Men inget jag vill ha själv.

Om de skulle vara något liknande skulle de kanske vara- skära av bandet under tungan.. eftersom jag har för kort tunga att pierca i.. hehe! När jag räcker ut tungan kommer jag kanske 4mm. Men de verkar lite läskigt.. då tungan kan bli skit lång ist.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Stinko
2007-12-10 00:52
#6

Har inte klyvd tunga, men jag funderar på det…
Först och främst är det sjukt snyggt, men sen skulle det nog kännas rätt härligt och befriande att klyva den kan jag tänka mig. Hur man nu ska förklara.

Min pojkvän tycker det är så snyggt så han är redo att betala om jag bestämmer mig för att göra det! Förvånad

Annons:
Honestyisdead
2007-12-10 00:53
#7

#6 Vad spännande :) om du gör det måste vi får bildbevis :D

Jag kommer inte göra det eftersom jag inte tror jag hade trivts med det vidare länge. Och får man sen barn och barnbarn lär de bli livrädda ;)

Stinko
2007-12-10 00:56
#8

#7: Lätt att hela världen kommer få se bildbevis sen isf, men jag har ju ett par år på mig att tänka över saken. Hoppas siten här finns kvar sen då, hehe.

Äh, får barnen se tungan från då dom är små lär dom inte tycka det är några konstigheter alls sen. ;)

Honestyisdead
2007-12-10 00:57
#9

#8 Nä det är väl iof sant, men alla barnens vänner ;) Ormkvinnan ;)

juliapettersson
2007-12-10 20:41
#10

#5, på Youtube finns en film på en tjej som ska pierca tungan, första butiken hon går till säger nej just för att hon har för kort tunga. Går till en annan butik och där går det bra! Och när jag piercade mig sa dem att det var ovanligt att man hade en för kort för att pierca. Men kan ju vara dom som har fel, ville bara upplysa att det kan gå ändå :P

Liss
2007-12-10 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Ja alltså, jag gick till house of pain här i norrköping och han ville inte göra det helt enkelt. För han tyckte inte att han klara av det. Så han gav mig nummret till en annan som ska vara grymt duktig i Linköping. Jag åkte dit och han sa att isf blir de bredvid tungbandet och då kan de skava en massa på det. Så jag ville inte ta den chansen.
Kan ta en bild när jag räcker ut tungan så får du se;) den är extremt kort!

*springer och tar kort me mobilen*

yuh.. vad äckligt de är att ta kort på tungan då.. ser så läskigt ut:P
Sådär långt kan jag få ut min tungan, och då gör de ont också i bandet under för att de går imot tänderna.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

juliapettersson
2007-12-10 22:29
#12

#11, okej, du hade ganska kort tunga :P och givetvis ska man ju lyssna på piercaren.

Men på mig piercade dem bredvid tungbandet, lite lite snett men inget som syns! så gör dem väl alltid eller har jag missuppfattat??

Honestyisdead
2007-12-10 22:32
#13

LisetteS oj vad kort tunga :)

Annons:
Liss
2007-12-10 22:35
#14

#12 Hehe jaa..

Mja, jag har iaf fått för mig att man piercar innan bandet börjar.. de var ju därför jag inte kunde, för piercar man bredvid kan de som sagt skava.. de var vad jag fick höra av dem iaf.
Jag har alltid trott de är innan bandet. Men dem andra som vet får gärna rätta mig?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2007-12-10 22:36
#15

Hera, hehe jaa.. når inte ens ner med tungan längst underläppen:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

bejtedejte
2007-12-10 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Oj vad kort tunga du hade. :) Om man har kort tunga är det bara bandet under som håller tillbaka den? Blir den mycket längre om man klipper bandet?

Jag tror inte jag har problem med kort tunga.. snarare tvärt om kanske.. ;)

Liss
2007-12-10 23:44
#17

Jo, som jag förstått det så är de bandet som håller tillbaka den. Eller tungan blir väl inte super lång, beror väl på hur man klipper också kanske. Han i KISS tex har ju klippt av tungbandet.. Men sen har jag för mig att beafer här inne har klippt av de när hon var liten och hennes tunga verkar "normal";P

haha.. neeh de där såg inte ut att vara några problem med kort tunga.. haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2007-12-10 23:55
#18

#17 haha det låter ngt de, att hon klippte av sitt tungband när hon var liten ;)

Liss
2007-12-11 00:03
#19

#18 Haha.. jaa förlåt, de kanske lät lite drastiskt.. men kan vara att de var när hon föddes. För att hon alltså hade för kort band.. inget annat:P Får se om hon kan svara på de själv. haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2007-12-11 00:05
#20

;)

Annons:
FerretCrow
2007-12-11 00:30
#21

#16 haha har oxå en sånn lång tunga=)

Frida
2007-12-11 00:31
#22

LisetteS: Jag kan meddela att jag har något kortare tunga än vad du har och då har jag ändå klippt av mitt tungband! Fick göra det hos tandläkaren för några år sedan eftersom de var oroliga att tungan annars skulle dra så mycket i tandköttet att jag skulle drabbas av tandlossning längre fram i livet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Beafer
2007-12-12 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

jo, jag har klippt tungbandet ;) men jag har inte lång tunga iaf ;D (och Lisette, Gene Simmons i Kiss hade nog redan en lång tunga innan han klippte den:)

Beafer
2007-12-12 21:10
#24

#16 jag vill också ha sådär lång tunga ^^

Liss
2007-12-12 21:51
#25

#23 Jojo, han hade säkert lång redan innan. Men att klippa av de hjälpte nog en del:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fettmedkevlar
2007-12-12 22:58
#26

jag har en gene simmons tunga. 13 cm utanför munnen

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Honestyisdead
2007-12-13 00:08
#27

13? Hur mäter du då? Innifrån tungroten?

Annons:
Liss
2007-12-13 00:14
#28

"Utanför munnen" - måste vara att hon mäter tungan från munkanten eller så:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2007-12-13 00:17
#29

Då vill jag ha bildbevis, för 13 cm är vääääldigt mycket och det tror jag först på när jag ser det :)

tokage
2007-12-13 17:09
#30

*sitter och lipar för o se hur lång tunga jag har*

Hehe, nej jag har inte en klyven tunga Räcka ut tungan

Min är nog.. normallång skulle jag säga Skrattande

Beafer
2007-12-13 19:10
#31

#26 vad avis jag blir ^^ jag älskar Gene Simmons, och hans tunga. jag vill också ha!!

Tulo75
2007-12-14 13:00
#32

Jag har för mig att de fixade sånt i skolan. skolsköterskanläkaren klippte av bandet under tungan. eller om det kanske var tandläkaren.

Jag hade flera i min klass som fick göra det iallafall,

det var nog i 3an el 4an nån gång tror jag (jag e 32år)

Hmm… funderar…

ska kolla med kompisar… återkommer…  Glad

emsems
2007-12-14 15:09
#33

oj, nä delad tunga är verkligen ingen hit enligt mig.. urs vad ont å tycker nog inte heller att det är varken snyggt eller sexigt.. jisses… måste vara konstigt att kyssa en sådan

bubbelbubbel
2007-12-16 12:38
#34

jag har också väldigt lång tunga, dock kan jag inte slicka mig själv på näsan. haha.

men kluven tunga är fränt, fast jag skulle inte vilja ha en själv.

Annons:
mjioo
2007-12-27 21:07
#35

lisetteS varför inte två tungpiercingar på var sida? en duktig piercare kan fixa det utan problem :) och ja man pircar där dendär strängen börjar men man kan pierca längre fram också, men det skaver lätt på tänderna och tandköttet växer inte tillbaka hursomhelst. att pierca snett är inget jag rekomenderar om man är petig :)

tycker det är tufft medklyvda tungor men inget jag skulle få för mig att göra speciellt inte när man hör alla möjliga historier hur man kan klyva tungan. visste ni tex att man kan töja tungan med tandtråd? då piercar men därman vill att klyvningen ska sluta, låter det läka och sen trär man tråden genom hålet och kryter så det sitter mitt på tungspetsen så det skär långssamt genom tungan, sen spänner man åt tråden tills man är igenom.

när man klyver tungan är det bra att pierca tungan och sen töja hålet och låta det läka först för då har liksom det längst in läkt klart.

paivi
2007-12-27 21:59
#36

^ Min syster har gjort hennes på det sättet. Hjälpte lite till med ett skalpell.

Hennes tunga ser fin ut, faktiskt!

mjioo
2007-12-27 22:06
#37

#36 kan tänka mig att det funkar finfint men skulle aldrig någonsin våga göra det själv! :)

Heda
2007-12-27 23:10
#38

LisetteS# Välkommen in i klubben, jag har lika kort tunga som dig.
Ville också peicra tungan men insåg tillslut att det inte skulle gå /:
Men jag skulle kunna tänka mig att klippa av tungbandet, men vart gör man det?hos en peircare?eller kirurgiskt?

Tina-A
2007-12-28 01:48
#39

#36: Någon bild på resultatet??

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Liss
2007-12-31 17:11
#40

#38 hehe.. jaa tack;P neeh jag tror man får göra de kirurgiskt faktist.. en piercare gör inte sånt vad jag vet iaf.

#35 neeh två piercingar vill jag inte ha och de har jag hört läskiga saker om också;) en eller inget helt enkelt.. och då vart de inget.. ;(

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

WesthKiowas
2008-01-02 00:04
#41

Det där med kluven tunga tycker jag är vidrigt fult, blir äcklad av tanken faktiskt. inte en chans att jag skulle vilja kyssa någon med en sån tunga! Men det är tur att smaken inte är lika för alla!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Annons:
Dolleminas
2008-01-02 15:34
#42

Tanken imponerar inte på mig…. hur som helst blir inte talet annorlunda efter ett sånt ingrepp?? för hur det än är så har tungan en stor betydelse vad gäller talet, hört att några som piercat tungan ibland får "läspande ljud" (inte mycket men ändå förändring…)

paivi
2008-01-02 18:42
#43

Syrran läspar inte Skrattande Hon lärde sig prata på nytt i bara några veckor, ungefär samma tid tog det för mig efter fick min tunga piercad (med en stor 3.2mm barbell).

Tyvärr har jag inga bilder, vet att hon har lagt massor på nätet (bl.a. på IAM Bmezine.com), men hennes sida syns inte för alla.

Honestyisdead
2008-01-02 19:06
#44

Precis, man lär sig prata ordentligt precis som vid en tung piercing.

Iaf dom flesta. Har man redan läspningsproblem är det ju mäjligt att detta förstärks

mjioo
2008-01-02 19:42
#45

jag läspar bara när jag är lat Oskyldig

Honestyisdead
2008-01-02 19:44
#46

Jag har alltid läspat lite. Speciellt om ngn skulle påpeka det, då kan jag inte få stop på de ;) Är iof bara killen som kan mobba mig för att jag en gång läspade för mkt då jag sa gräddsssssås ;) Får höra de rätt mkt, och då läspar jag med av ngn konstig anlending ;)

Läspar dok inte mer pga av tung piercingen.

AnneN
2008-01-03 00:47
#47

Hera du är inte ensam om att läspa..  jag har alltid läspat och det har varken blivit bättre eller sämre av piercingen i tungan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
2008-01-03 01:42
#48

Jag vill se bild på en delad tunga! Ingen som har? :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
juliapettersson
2008-01-03 14:31
#49

Vet en tjej som läspade innan hon delade tungan, efteråt blev det bättre!

fiiiyah
2008-03-07 00:38
#50

satt å kika runt lite, hittade en sida med filmer som man får se när dom delar tungan :o

ser hiiimlans äckligt ut enligt mig :o

http://www.modern-savage.com/body_mods/body_modifications.php

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

svartelbas
2008-03-07 01:03
#51

#48: googla! eller så har jag gjort det åt dig… :) kolla här

Liss
2008-03-07 01:07
#52

Sök annars på bisection så kommer de säkert upp en del med:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
2008-03-07 21:28
#53

#50 usch ja! fast det är en hel del som töjer riktigt mycket först(så det har läkt längst in när den är delad, väldigt bra om man inte vill få problem) och sen skär långsamt med tråd(knyter åt lite åt gången) låter smärtsamt men ser nog inte lika brutalt ut :)

Stinko
2008-03-08 06:42
#54

Jag blir så pepp att göra det då jag ser alla videos…!

Själv kommer jag iaf töja tungan innan jag klyver den, har redan börjat töja, men dock inte hålet längst in… Men det skall ju också töjas… Det längst in kommer vara större än det som sitter längst ut. Tex 3,2 längst fram och 4mm bakom. :P

Är jag verkligen den enda här som vill klyva tungan? :/

fiiiyah
2008-03-08 18:24
#55

#54

jag blir mer "avtänd" eller va man ska säga, hitta inte ordet x)

tycker det ser så himla brutalt ut :D
tycker dock att det skulle vara himla coolt
att klyva den ;)

du är nog inte ensam :D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Annons:
svartsmurfan
2008-07-22 22:23
#56

Nej du är inte ensam.

Visst kan man ångra sig - det finns mycket i livet man kan ångra om man väljer att göra det. 

Visst kan man tänka på vad ens framtida barns klasskompisars föräldrar kommer att tycka - tråkigt bara att några så perifra människor ska bestämma över ens kropp. Om man nu ens måste visa tungan för dem. Jag har aldrig blivit ombedd att göra det utom hos doktorn.

Folk snackar om att det blir problem när man söker jobb - samma som ovan, jag har aldrig blivit ombedd att visa min tunga på en arbetsintervju. Då skulle jag redan ha problem med alla mina synliga piercings och tatueringar.

Den enda som ska avgöra vad man gör med sin kropp är du själv. Inte killar/tjejer som ev. blir avtända/äcklade osv osv, inte folk i allmänhet. Man får göra en rimlig konsekvensanalys och sedan följa sitt hjärta.

Sickfish
2008-07-23 20:48
#57

Ingen som vet vart i sverige som man kan göra det?

har funderat i flera år på att göra det, så det kan vara roligt o höra med någon som kan göra det.

[slo]
2008-07-23 20:58
#58

#54 Tanken har faktiskt slagit mig några gånger… Men vi får väl se vart det slutar, skitcoolt är bara förnamnet!

mjioo
2008-07-25 16:59
#59

#57 tror att ed i göteborg gör det och jag vet att federal i linköping gör det

gurrae
2009-02-12 13:40
#60

#6 Det låter mycker fint! Jag tycker det är grymt snyggt och häftigt. Ska förmodligen skaffa det. Men det låter som din pojkvän gjör ett bra beslut om att betala Glad

Strumpa
2009-04-17 22:27
#61

gammal tråd, men såg nånstans i tråden att någon skrivit att det inte går att ångra. det gör det ju, man kan ju sy ihop :)

men nej, skulle aldrig ha det och tycker inte att det är snyggt. möjligtvis lite spännande ^^

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SMMM
2009-04-18 00:48
#62

#61 Ja det GÅR men med en missbildad tunga och förstört tal som "biverkning".

Annons:
Strumpa
2009-04-18 12:40
#63

#62 men läste också att tungan ofta växer igen och att man kanske får göra om proceduren. men håller med om att den inte blir som förut såklart Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SMMM
2009-04-18 13:43
#64

#63 Ja det stämmer att splitten ofta växer ihop en del under läkningen men det e men det e oftast bara lite så det kan man bara skära om . Fast om man inte syr/bränner sidorna efter så e det nog möjligt att det växer ihop helt faktiskt.

bergqvist
2012-03-21 18:00
#65

CoolSplita tungan är mitt önskemål var i indien och såg munkar med splitad tunga inte bara ner till senan på undesidan utan dom var splitade så lång tungan var, helt otroligt att se har försökt få någon att göra detta men inten lyckats hitintills. har fått kontakt med en i polen som kanske är villig göra detta. Det vore döskönt att få tungan splitad i hela sin längd även om det kommer att påverka talet, så kommer jag att låta göra detta så fort jag hittar någon som är villig utfföra det. har satt in en pircing så långt bak deet gå genom strängen till tungan håller på att töja hålet så jag har nu en 5 mm tjock barbell genom lite svårt parata vissa ord med s blir svåra säga. genom att jag har ett så stort hål i tungan så tror jag inte det skall bli problem att den växer ihop allrhelst som jag låter en läkare göra det och sy kanterna efteråt. Har även diskuterat att klippa av ytterkanterna på tungan så den blir smalare, och det verkar inte vara en omöjlighet. Jag ser verkligen fram emot detta att få en ormtunga kanske jag verkar onormal men efter att ha sett dessa munkar med isna tungaor har jag varit helt tänd på detta.

Upp till toppen
Annons: