Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 7556 ggr
Dinis
2011-05-25 11:20

Klyva tungan

Hej!
Jag har länge funderat på att göra detta..
Har dock några frågor om de.

Kanske en dum fråga men kommer man kunna röra delarna åt olika håll? hoppas ni förstår vad jag menar, svårt att förklara…

Kommer tungan bli tjockare? Jag har en ganska tunn tunga..

Kommer talet att påverkas? Jag har just nu tre stycken piercingar o det påverkar talet lite..

Vad kostar det?

Någon som har gjort det och fick problem?

Någon som vet om någon studio gör det i Halmstad? Eller i närheten av Halmstad..

Tack

Annons:
Fridoliin
2011-05-25 12:06
#1

Tror att det finns en artikel om tungklyvning på sajten, så om du letar lite så hittar du den nog :) (har inte tid att leta fram den själv just nu)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Honestyisdead
2011-05-25 16:01
#2

Man kan röra de olika delarna var för sig. Om tungan blir tjockare vet jag inte, och talet kommer påverkas. Men hur  mycket eller lite vet man inte innan. Det tar ett tag att lära sig prata "normalt" med en delad tunga.

Inspiration
2011-05-25 16:53
#3

Här är en länk härifrån: http://bodyart.ifokus.se/articles/4d7154f3b9cb462227065aa0-tungklyvning

Och en video från youtube som visar hur mkt vissa kan röra sin klyvda tunga: http://www.youtube.com/watch?v=AJYt9fppIDU&feature=related

Finns endel videos på när de splitar, bara kollar runt lite på youtube :)

Bajs-sara
2011-09-26 21:09
#4

Ja, du kommer kunna röra på dem åt olika håll. Däremot krävs det en hel del träning! Det är svårare än man tror!

Tungan blir inte tjockare.

Jag hade svårt att prata de två första veckorna ungefär. 
Första veckan pga svullnad, och för att jag sydde. Så fick gå med stygn i 6 dagar. Det spännde och var sjukt obehagligt.
Så fort jag plockat stygnen vart talet tusen gånger bättre, och för varje dag som gick vart det ännu bättre.

Jag har inte haft några som helst problem!

Sistnämnda kan jag tyvärr inte hjälpa dig med då jag är bosatt i Stockholm. Men hoppas jag var till lite hjälp iallafall!

Honestyisdead
2011-09-26 22:12
#5

#4 Då kluvdes din med skalpell då? Eftersom det syddes?

Bajs-sara
2011-09-26 23:22
#6

Det stämmer!

Annons:
Upp till toppen
Annons: