Annons:
Etikettpiercingar
Läst 21293 ggr
JoyBysen
2011-07-30 12:39

Längd på tungpiercing?

Kollar runt på lite tungpiercingar på nätet eftersom jag ska pierca mig i veckan.
Får ju klart en läkstav av hon som piercar, men hur lång ska jag köpa sen?

För en som jag hittat står det såhär om:

Stavens längd 18,6mm, inklusive gängorna. Stavens tjocklek ca 1,5mm. Kulornas storlek ca 7 resp 5mm. Båda kulorna går att skruva av från staven.

För jag tycker det låter ganska långt med 18? Tungan ute

Annons:
DinJejja
2011-07-30 17:15
#1

Tungan blir rätt tjock när den svulnar efter man tagit hålet därav att man har lång stav. Jag hade också 18 från början.

Jag blev rekomenderat att byta till kortare redan efter 2 veckor för att itne skada tänderna.

Sen kände jag efter ett tag att den var för lång (bytte till 16) så bytte till 14 och efter tag var den för lång så bytte till 12. Som jag har nu. :)

Om du vill brukar man kunna gå till piercaren när de blir dax för byte och få hjälp med hur lång man ska byta till.

JoyBysen
2011-07-30 19:44
#2

Jaha Tack! :)

Men asså, så den jag har hittat på annonsen är typ en läkstav då eller? 
Och sen, det står ju att kulorna går att skruva av, passar alla kulor (menar då främst den där uppe med mönster osv) på alla stavar om dem har samma tjocklek? Så om jag köper en som är för lång och sen bara använder kulorna till en kortare stav, eftersom det nt finns kortare med det mönstret?

DinJejja
2011-07-30 19:51
#3

En del använder så långa stavar hela tiden. Jag har dock inte träffat någon. Men mejlade en sida som nästan enbart säljer så långa stavar och dom sa att det var mest efterfrågan på dom. Måste vara folk med stora munnar.

Ja, då borde kulorna passa kortare stavar. Jag köper ibland bara ny kula och skruvar på samma stav som jag har nu. Dels är det billigare och varför ha massa stavar i samma längd när det går och bara byta kulan? :)

JoyBysen
2011-07-30 19:56
#4

Aha, jo riktigt stora munnar då haha!

Men när du bytte din första gången, hur kändes det att dra ut den och sätta i en annan? :o
Gjorde det inte ont eller tog det imot osv?

Okej, Tack för tipset! :)

DinJejja
2011-07-30 20:04
#5

Ja verkligen :P

Jag bytte efter två veckor till 16mm stav. De varlite läskigt och byta första gången och känslan går inte riktigt och beskriva :P Men de tog inte emot och det gjorde inte ont. Men min hade iprincipt läkt redan då. Var lite kvar på undersidan men inget som kändes. :)

JoyBysen
2011-07-30 20:14
#6

Jaha okej bra att det nt gjorde ont iaf och tog emot, för det hatar jag. 
Förstår nog ungefär hur det känns då ^^

Är det lugnt om jag frågar lite mer saker?
Isf, sköljde du med något, och vad isf? Typ munskölj eller så? :p

Annons:
DinJejja
2011-07-30 20:22
#7

De är helt okej :P

Jag sköljde med ett mild munskölj, alltså inte typ listerin för de dödar ju alla bakterier och man vill ju bara döda dom onda.

Kommer inte exakt ihåg märke. Har för mig det var nåt pepsodent munskölj eller liknande.

Sen sköljde jag munnen med vatten efter varje gång jag ätit. För att få bort ev matrester som fastnat runt staven.

JoyBysen
2011-07-30 22:13
#8

Haha Tack (a)

Okej, jag kan ju fråga på apoteket eller något så får jag säkert rätt :)
Ahaa, men liksom i början, är det som ett köttsår i tungan runt staven? :o Har inte fattat det.

Och sen, pratar du lika dant som innan?
Eller läspar du eller ngt? :p

DinJejja
2011-07-30 23:36
#9

Nja köttsår är de ju inte. De blir ju ett hål rakt igenom tungan. Precis som i örsnibben eller vart man nu än tar hål. På en del blöder de lite när dom tar det och en del inte.

I början läspade jag lite, ovant och prata med ett smycke på tungan och innan jag fick rätt storlek på smycket. Men nu läspar jag inget och de hörs inte att jag har piercing i tungan. Syns knappt heller om jag inte lipar eller skrattar med öppen mun :P

JoyBysen
2011-08-09 09:40
#10

Jag piercade mig igår, det kändes inte alls! :D
Det blödde bara lite men det gjorde inte alls ont. Men det gick inte att äta sen på kvällen för jag fick inte plats med något i munnen och kan inte svälja för det känns som piercingen ska åka med ner :P

Och idag så är den svullen som fan, men det gör inte ont nu heller, är det normalt? xd

DinJejja
2011-08-09 10:20
#11

NIce :)

Tycker inte heller det kändes och ta piercingen. Men efteråt var de lite jobbigt. Min var svullen i säkert en vecka om inte mer. Kunde knappt äta :P Fick slurpa i mig soppa och sånt. Tungan ute

Upp till toppen
Annons: