Annons:
Etikettsenaste-alster-nya-bodymods
Läst 7260 ggr
Cederin
2011-11-26 23:16

Tatueringsdebut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..och jag kan inte bli mer nöjd! Jag älskar den.

Detta är en minnestatuering i heder till min avlinde bästa vän Jeremy, och texten kommer från låten som symboliserade vår vänskap, bandet som vi båda älskade. Coldplay, låten "Fix You".

Redan för 3 år sedan så hade jag denna tatuering i tankarna, just för att jag älskar citatet. När min vän lämnade livet så bestämde jag mig för att göra den.

Den är gjord på All-in Bodyart i Årsta, av Fredrik Englund. Rekommenderas! Jävligt nogrann och duktig kille.
Den tog ca. 80 minuter att göra.

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
Cederin
2011-11-26 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Helhet. <3

Medarbetare på Naglar och Hår

Honestyisdead
2011-11-27 00:12
#2

Snyggt :)

Cederin
2011-11-27 00:22
#3

#2 Tack! Jag är så lycklig att jag har den nu! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Honestyisdead
2011-11-27 00:26
#4

Förstår det :)

Gick det bra med klädval och så också? Behövde du fylla på med socker? ;)

Cederin
2011-11-27 00:29
#5

#3 Jodå! Det var varmt därinne så jag körde bara på ett svart löst linne som inte var ivägen och bandlös BH.
Hehe nja, jag åt litegrann i förebyggande syfte ;)

Medarbetare på Naglar och Hår

Honestyisdead
2011-11-27 00:38
#6

Vilken tur att du inte frös :)

Haha, förebyggande syfte ;)

Annons:
Cederin
2011-11-27 00:43
#7

#6 Japp, det var skönt att jag inte gjorde. Men när jag däremot reste mig upp när det var klart började jag frysa jättemycket och vacklade nästan, haha. :P

Yes, här tas inga risker inte :D

Medarbetare på Naglar och Hår

Honestyisdead
2011-11-27 00:45
#8

#7 När man är klar så släpper ju allt. Spänningen man hade innan, nervositeten och endorfinerna. Lätt hänt att man blir lite snurrig då. Dessutom har man ju suttit helt stilla också.

Cederin
2011-11-27 10:27
#9

#8 Precis, jag var så noga med att sitta blixtstilla i 80 minuter så när jag fick röra på mig så visste inte min kropp vart den skulle ta vägen, haha :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Liss
2011-11-28 00:50
#10

Jätte fin! Gillar fonten jätte mycket :)
Och bra att det gick bra med dig också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cederin
2011-11-28 07:31
#11

#10 Åh, tack så mycket! :) Vad kul, det var den finaste fonten jag kunde hitta känns det som! Eller som passade mig bäst helt enkelt.

Hehe, ja det var tur det ^^ Trodde faktiskt att det skulle vara så mycket värre.

Medarbetare på Naglar och Hår

patronsaint
2011-11-28 11:12
#12

Men gud det blev ju skit bra! Och snygg placering oxå :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Cederin
2011-11-28 11:19
#13

#12 Tackar =D Har alltid velat ha den där men det var min tatuerare som hjälpte mig hitta den perfekta placeringen så att den följde kroppen på rätt sätt. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
patronsaint
2011-11-28 11:23
#14

Det blev verkligen super fint! Som du säger den följer lite dina linjer så att säga :) Och väldigt snygg font :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Liss
2011-11-28 21:51
#15

#11 Ja, den var riktigt stilren med lagom mycket snirklar :) Enkel men bra.

Jo, man brukar oftast tro det. Sen kommer efterchocken, då man slappnar av. Men då vet du det till nästa gång ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cederin
2011-11-29 07:18
#16

#14 Tack! Jag är glad att det blev så bra ^^

#15 Roligt att alla gillar min font! Haha, hoppas bara inte att det då blir motsatt effekt och man inte tror att det kommer göra ont alls, så blir man överraskad av smärtan istället!

Medarbetare på Naglar och Hår

Cederin
2011-12-01 19:36
#17

Skulle någon kunna svara på en fråga? :) Tänkte att det kanske är lite onödigt att göra ännu en tråd om denna, hehe!

Har nu haft den i 5 dagar, har skött mycket noggrant. Tvättat med lactacyd eller bara vatten vid behov (oftast morgon, mitt på dagen och kväll, ibland nån gång extra) och också då smörjt in med bepanthen efter varje gång.

Märkte väldigt tunna skorpor efter 2 eller 3 dagar, men nu verkar det mesta vara borta, åt minstånde så känns den ganska slät. Ömmar inte alls, kliar lite ibland bara, inte alls mycket. Den är fortfarande lika skarp och snygg, möjligtvis så har den svarta färgen bara bleknat vääääldigt lite, knappt synligt.

Vad tror ni, är den läkt?

Medarbetare på Naglar och Hår

Liss
2011-12-01 21:03
#18

Det är ju en så pass lätt och ändå liten text, så den kan nog mycket väl vara läkt redan. Men det är ändå bra att smörja in den lite efter läkning också. :)

Mina fjärilar på handleden tog nog en vecka som mest, sedan var dem läkta. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cederin
2011-12-01 21:08
#19

#18 Okej, tack för svaret! Jo jag ska självklart fortsätta smörja lite för säkerhets skull, alltid bäst att ta det säkra före det osäkra! :) Sen lär den väl kanske ändå bli torr nu på vintern?

Där ser man! Och de är väl antagligen tjockare linjer eller heltäckt område, min är ju bara tunna streck :) Kanske är ganska logiskt då att den läkte så fort.

Medarbetare på Naglar och Hår

Liss
2011-12-01 21:10
#20

#19 Du behöver inte tvätta den annat än när du duschar dock :)

Ja, har man lätt för att bli torr under vintern så finns det chans till det med.

Ja, inte direkt heltäckt. Men tjockare linjer jo :) hehe. Det beror mycket på vilket område på kroppen det är också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Ketang
2011-12-01 21:52
#21

Skit snyggt! Verkligen jätte läckert! Ang läkningen så tog min över fyra veckor att läka. Men min var iofs större och heltäckande på vissa ställen. Första dygnet efter fick jag stödja mig på kryckor för jag hade så jäkla ont i hela benet. Kunde inte sätta ner hälen i golvet, det sträckte för mycket då. Men du känner när den är helt läkt. Då kan du klia utan att det svider osv.

Cederin
2011-12-01 22:09
#22

#20 Hehe okej, det kanske inte var nödvändigt att tvätta så ofta :) Ville verkligen göra rätt när det var min första så jag var så entusiastisk! :D Då vet jag det nu iallafall. Ja det kan nog variera en del helt klart!

#21 Tack så mycket! :) Oj, vad jobbigt det låter! :/ Hoppas det gick bra sen då? Min ömmade bara lite första dygnet. Kan ju bero på att den var mycket mindre, ja… nu känns den väldigt bra iaf! Gör inte ont om jag kliar men har å andra sidan inte vågat klia "normalt" än. :P

Medarbetare på Naglar och Hår

Silversak
2012-01-06 23:36
#23

Väldigt fin tatuering! :) Jag vill också tatuera in ett citat från Coldplay då dem är min favorit grupp, det finns ett par citat från dem som jag skulle vilja ha, men det gäller bara att komma på vilket. :)

Alexandra-S
2012-01-07 00:05
#24

Vad är det för font? Skitsnygg tatuering! Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Cederin
2012-01-07 12:50
#25

#23 Tack! Visst är deras citat bäst av alla =) Svårt att välja! Mitt kändes dock ganska självklart i och med att jag alltid levt på det sättet. Vågat. ^^

#24 AdineKirnberg-Script med en liten modifiering gjord av mig på L:en och K:et. :) Gjorde rundade öglor på dem istället för raka sträck som det var från början. Tack så mycket!

Medarbetare på Naglar och Hår

Silversak
2012-01-07 13:58
#26

#25 Vsg :) Jo! Det finns ett citat som jag tänker på rätt mycket om jag skulle tatuera in något citat från dem, så vi får väl se hur det blir! :)

Upp till toppen
Annons: