Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 4747 ggr
Theres
11/28/11, 1:37 AM

En till dermal

Jag fick sån jädrans lust att göra en till dermal anchor, men jag vet inte var.
Jag har en i nacken nu, och den var en spontangrej. Eller, jag hade ju varit sugen på att göra den ett tag, men när jag hängade med min kompis när hon skulle pierca sig så bestämde jag mig på plats, och att det skulle bli i nacken då hade jag ingen aning om förrän 2 minuter innan jag gjorde den.

Förslag på placering mottages tacksamt :)

golf.ifokus.se

Annons:
[NinaCrown]
11/28/11, 10:52 AM
#1

Jag har en på kindbenet ^^ Kanske kan vara något?

Inspiration
11/28/11, 10:59 AM
#2

Jag hade två stycken precis under nyckelbenan, dock fick jag ta ut dem pga av infektion. Men ja, man kan väl sätta lite överallt! Bröstet finns ju lite olika alternativ på :)

Theres
11/28/11, 3:07 PM
#3

Inte i ansiktet förresen :P
Sen vill jag inte att den ska synas :S Lite knäppt jag vet. Men därför nacken var så perfekt, för då ser man den bara om jag vill visa den :P
Och inte nånstans så den fastnar i kläderna.
Åh, jag är omständig :)

golf.ifokus.se

Dreamsabout..
11/28/11, 3:45 PM
#4

Du kanske kunde ha lite ovanför nyckelbenet såg en som hade tre svarta stjärnor där ovanför det var riktigt snyggt! FlörtSkrattande

wolfgrin
2/22/12, 6:25 PM
#5

Halsgropen är riktigt snyggt (vill ha en där själv), men det kanske är för synligt för dig..

Ge mer än du förväntar dig att få.

MIIMSS
2/22/12, 8:52 PM
#6

tycker det är jättesnyggt att ha på t.ex långfingret eller något annat finger.

Annons:
Inspiration
2/23/12, 10:44 AM
#7

#6 Visst är det snyggt, men det är också ett väldigt utsatt ställe. Man använder händerna till allt, tvättar sig väldigt ofta osv osv. Inget bra ställe för en nytagen piercing direkt.

MIIMSS
2/24/12, 6:25 PM
#8

#7 jo javet:s hade tänkt göra där själv men efter att ha läst om alla som hamnat ta bort sina från just armarna osv så verkade de inte så lockande längre..

Theres
3/12/12, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Just det, glömde uppdatera :)

golf.ifokus.se

Salish
3/16/12, 6:15 PM
#10

Åh vad fint! =D

kaninjosse
3/16/12, 11:20 PM
#11

Gör det inte ont som s*tan att göra dermal?


[Thiah]
3/20/12, 7:28 PM
#12

Jösses så sugen man blir eftersom det blir så fint. Glad

Theres
4/5/12, 12:12 PM
#13

Tack :)

Det känns i stort sett ingenting att göra den. Det enda som känns lite är när hålet görs, för då måste man skruva lite på grejen som man gör hål med. Men sen märker man typ inte när smycket sätts dit :)

Fast jag har blivit svimfärdig efter båda mina. Typ en halvtimme efter. Men det är väl när jag tänker för mycket på vad jag har gjort :D

golf.ifokus.se

Annons:
AnnicaB
12/19/12, 7:42 PM
#14

Jag skall göra 2 st på sternum i övermorgon. Hoppas att det inte gör för jäkla ont. Nu har jag funerat fram och tillbaks länge nog.. så nu är det bokat. Funderade på nacken eller bröstbenet och till att börja med får det bli bröstbenet… Tycker det är jättesnyggt :)

*** Qui vivrqa verra ***

AnnicaB
12/21/12, 3:11 PM
#15

Nu är mina 2 dermal anchors i sternum på plats. Mycket nöjd! En  bra julklapp till mig själv.

*** Qui vivrqa verra ***

Theres
12/23/12, 6:08 PM
#16

Min i nacken är borta :( Den lossnade.

golf.ifokus.se

AnnicaB
12/23/12, 8:20 PM
#17

Men så tråkigt :(

*** Qui vivrqa verra ***

LinaIsabell
1/24/13, 11:01 AM
#18

På tal om dermals. Jag har en dermal anchor vid halsgropen, och folk frågar mig väldigt ofta hur piercaren får in smycket. Jag har ingen aning så jag kan aldrig besvara dem. 

Hur sätter piercare in dermal anchors?

mandariiin
1/25/13, 5:44 AM
#19

De lirkar in smycket efter att de gjort själva hålet. den långa delen på plattan först, sen den korta delen.

Lia@mandariiin.com

Upp till toppen
Annons: