Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3737 ggr
[mikaela07]
2012-02-06 00:03

Industrial

Har funderat på att skaffa en industrial ganska länge nu, men så satt jag här och funderade lite på saken. Insåg att jag bara läst om massa problem i samband med sådana. Att de inte läker, att det blir fula ärr osv. Just ärren är väl inga större bekymmer då ett mer eller mindre inte gör så stor skillnad. Men en piercing som aldrig läker låter ju sådär. Har dock väldigt bra läkekött, och det spelar ju in..

Men det jag undrar är om det faktiskt är någon här som har en industrial som inte har krånglat?

Annons:
[Jessica_91]
2012-02-06 00:06
#1

Jag har en och den krånglade inte alls. Det var lite jobbigt att inte kunna sova på höger sida (jag är en sån som vrider mig en hel del innan jag ens somnar) men inte mer än så Glad Jag tror jag har bra läkekött också, har nu piercat läppen för andra gången och precis som sist gång så blev det knappt svullet och läker väldigt fint.

Mischa
2012-02-06 23:05
#2

Min har migrerat en del på ovansidan (den är några år gammal) men inte krånglat speciellt mycket…det är inte en bekväm piercing.

Jag tror att mycket krångel beror på att folk inte tänker på att både örngott och hår inte är särskilt rent, likaså är den utsatt för mycket slitage.

≧◔◡◔≦

theraphosa
2012-02-07 09:03
#3

Nått jag har hört om dessa piercingar är om man gör båda hålen på en gång så blir de offta krångel med de ena hålet eller infecktion. De flässta piercare brukar ju rekomendera en piercing i taget just för att de inte ska bli för mycke för kroppen.

Men sen har jag sett att många studios gör båda på en gång, medans ex. east street gör en i taget.

Har själv varit väldigt sugen på en men har inte kommit till skott av samma anledning som dig och för att rosk piercingar i allmänhet brukar va svåra att läka.


[mikaela07]
2012-02-07 09:14
#4

#1 Skönt att höra att det faktiskt finns någon som inte har haft problem, började tvivla på att någon hade hade det lätt, haha.

#2 Har tänkt på att det inte ser så bekvämt ut, tvivlar lite pga av det. Speciellt om man sover, ser inte så skönt ut om man rullar över på det örat. Smycket är ju inte direkt böjbart..

Det låter ganska logiskt ja, har dock tre helix sedan innan som läkte jättesnabbt så en industrial kanske inte orsakar några problem.. Fast misstänker att det är lätt att riva upp en industrial.

[Jessica_91]
2012-02-07 11:47
#5

När jag piercade industrial så gjorde jag den direkt med båda hålen samtidigt.

Efter att det läkt klart (som det ju gjorde ganska snabbt på mig) så har jag aldrig upplevt några obehag med den. Jag kan sova hur som helst utan att den stör mig och har aldrig fastnat i något. Lite hår kan så klart sno sig runt översta kulan men inget värre än så haha ^^.

Så det finns säkert de som upplever obehag och problem med sin industrial men jag är som tur är inte en av dessa Glad Har haft den i ca 2 1/2 år nu.

theraphosa
2012-02-07 11:52
#6

Jasså vad lätt de värkar ha gott för alla! nu vart jag väligt suger på en =) Man hör ju mest om de nggativa men här värkar alla hafft de bra med läkningen.


Annons:
Hayley
2012-02-07 13:42
#7

jag har haft min i två år, visserligen har jag haft lite problem med den (förra sommaren började den vara och bli infekterad) men inget stort eller supersmärtsamt. Gjorde båda hålen samtidigt..

Jag tror dock att anledningen till varför min krånglat är för att jag inte varit noga med tvättningen och hårra den ren..mitt hår fastnar ofta i kulorna/staven och jag brukar fastna med den när jag borstar håret ;)

Jag ångrar den inte! :D visserligen väntar jag på labrett-liknande stavar som jag ska byta till ett tag nu, men mest pga att jag älskar att andvända hattar och kepsar och då sitter kanten år runt staven så jag får onte där och dels för att jag är så grymt sugen på att göra en conch samt ett till hål uppe i örat (kan inte namnet). =)

[mikaela07]
2012-02-07 14:09
#8

Tycker också man mest hör negativa saker om industrial, men efter att ha läst detta så ska jag nog faktiskt skaffa en :)

Fast om man gör hålen var för sig så borde det vara lätt hänt att man få fel vinkel, eller att de läker på så vis att man sen inte får i en lång stav, eller?

Mischa
2012-02-07 14:13
#9

#8

Ja, gör am dom separat så kan det bli svårare att matcha dom läkta hålen.

Jag fick en lång stav direkt, då läker ju hålen i "rätt vinkel"

≧◔◡◔≦

[Jessica_91]
2012-02-07 14:14
#10

#8 Om studion i fråga brukar göra indusrial på det sättet så har de säkert någon bra teknik för att få bra vinkel och avstånd Glad

Lite OT kanske men sitter just nu och kikar på roliga industrial piercingar, kanske kan vara kul att kika på om man funderar på en sådan ^^: http://piercing.nu/category/36-industrial-piercing.html

[mikaela07]
2012-02-07 15:22
#11

#10 Mja, borde de ju ha iofs. Har hört om en som gjorde separat och sen när hon satte i en lång stav så fick hon rätt ont för att hålen liksom drogs åt fel håll eller vad man ska säga. Det vill man ju inte råka ut för..

Hade nog valt en lång stav direkt, känns säkrast.

Ja, finns massa fina :) Gillar de som har t ex en liten stjärna i mitten :)

theraphosa
2012-02-07 15:24
#12

som ni säger, när man gör ett i taget är risken att de kan bli snett…
Någon som gjort med den teckniken och fått de bra? vilken studio?


WonderfulEuphoria
2012-02-09 00:10
#13

Jag tog min för lite mindre än två månader sen och förutom en liten inflammation i några dagar så har det läkt jättefint :D Det är bara att försöka driva ur infektionen (med alsolsprit: nu kommer jag säkert få massa skit för att jag tipsar om det för att det är uttorkande; men det måste det vara för att bli av med infektionen.)

Jag tog iaf min på ANT i gamla stan och är supernöjd! HAr hört en massa negativt om den studion förut men mitt besök där var absolut underbart! Allt ifrån stämningen, till bemötandet, till Tyrones (piercarens) kunskaper och information. Kostade 450 spänn att göra ;)

Det är väldigt givet att det kommer kännas obehagligt att ligga på örat (fick staven direkt och inte två separata smycken), men nu kan jag faktiskt göra det nästan utan att det känns. Så det är inget du behöver oroa dig för. Typ att du aldrig kommer kunna sova på en sida av huvudet haha.

Tänkte dock precis som du innan jag tog min. Men trots den lilla komplikation jag hade ääälskar jag den. Och det är så värt det!

Annons:
Elju3571
2019-07-22 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

tror att en bild säger mer än 1000 ord

litettrassel
2019-07-27 01:03
#15

Snygg emigrering 😅

Upp till toppen
Annons: