Annons:
Etikettbodyplay
Läst 11807 ggr
Nelliie
2012-02-07 19:27

Tatuera in hästens namn.

Min häst har nyligen gått bort, & jag vill tatuera in hans namn eller nått kopplat till honom. men vet inte riktigt vart eller hur. han betydde otroligt mkt för mig, o jag antar att det är ett helt gäng som kanske inte förstår sig på grejen. men det gör jag! har man aldrig känt känslan förstår man den inte heller. han var mitt allt, & jag ha nått av honom tatuerat. .

Har nån gjort nått liknande? vill gäärna se bilder!

Annons:
Honestyisdead
2012-02-07 20:03
#1

Det är vanligt att folk tatuerar in sina djurs namn, porträtt eller annat som har med deras djur att göra. HAr själv ingen, men vet att vi har medlemmar som har djurrelaterade tatueringar.

PetitePuma
2012-02-07 20:09
#2

Har liknande situation med min katt, beklagar sorgen.

Jag funderar på att tatuera något med månen och hans ögon. Men det kommer ju nya tider, nya älskade husdjur. Så kanske att man tatuerar någonting som påminner om både djuret men även som kan betyda annat i livet.

Take care! :)

Sorkland
2012-02-11 21:42
#3

Nu sitter jag inte vid min dator och kan visa någon bild på min tatuering som jag gjorde för att fira mina 15 år med min häst.

Men jag har tagit en av hennes hästskor och kopierat på ett papper. Tatuerat in hennes sko på skuldran så "att lyckan inte rinner ur" skrivit hennes namn framme vid tån. På sidorna i skon har jag på ena sidan hennes födelsedata och på den andra sidan kommer jag att skriva in hennes dödsdatum senare.

mjuhm
2012-02-12 00:28
#4

Min hund gick bort augusti 2011, & när jag blir 18 år (bara 13 nu..) ska jag tatuera in hans namn samt när han föddes & dog precis brevid höftbenet någonstans. Sedan vill jag tatuera in hans tass på skulderbladet då vi har tassavtryck av honom.

Han var också mitt allt, tror inte någon förstår egentligen vad den hunden gjort för mig.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

theraphosa
2012-02-12 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Klart du ska tatuera in de! =)
Jag gjorde en till min hund Aidi för några veckor sen och de kändes så sjuk bra, jag kan titta på min tatuering och veta att hon alltid kommer vara med mig även när hon inte är vid min sida.

Jag tycker #3 ideé va toppen bra!

Lite ideer: Namnet i en skrivstil du tycker är fin som kan avslutas med en hästskoavtryck. Bara en hästsko. En siluett av en häst och nått fint skrivet. Flera små hästhovar och namn eller nått fint skriviet som får dig att tänka på honom.

Vet inte om du vill se min, men lägger upp bild ändå =)


Nelliie
2012-02-13 17:46
#6

#5  otroligt, är exakt så jag tänkt göra som din sitter. Skriva namnet i en snygg stil och göra nått bredvid eller så.  Är det jag tänkt på mest så blir nog antagligen nått sånt i så fall! =)

Annons:
theraphosa
2012-02-14 09:53
#7

#6 haha va lusstigt, kul att du gila den =) Jag är as nöjd med placeringen, tänk bara på att inte gör den för liten.

Ett tipps oxå när du ska hitta fina borkstäver, googla på texter, tatueringar både på engelska oh svenska med den bokstaven din häst bärjar på. Kolla alla stiler i word oxå. Sen kanske du som mig hitta en fin förstabokstav men de andra bokstäverna va inte så bra, men en annan text som hade fina, så är de bara att rita ihop dom som du vill ha dem =) eller be tatueraren göra de.


[trollskogen]
2012-03-22 15:44
#8

Jag tattuerade in mina djurs fotavtryck på vaden och mina barns .

darkness
2012-03-22 23:19
#9

Har själv haft många råttor genom tiderna som betydde allt för mig. de fanns alltid där när man var ledsen så jag vill ju nångång göra minnestatuering av dem, kanske med deras tassavtryck eller så ^^

Beklagar även sorgen :( Är det hästen på din avatarbild? Söt och jättefin polle :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Juliastrom
2012-03-23 12:12
#10

Jag ska tatuera in min hästs namn på lillfingret hade jag tänkt, på sidan av lillfingret i någon snygg skrivstil :) Annars på överarmen med små skoavtryck som #3 sa =)

[Vargöga]
2012-03-23 13:53
#11

Jag har en kattass från min älskade katt Felix nere på mitt högra ben en liten bit ovanför ankeln.

Upp till toppen
Annons: