Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2670 ggr
kattsk
8/23/12, 12:12 PM

Lärlingsplats sökes!

Hej, jag har nu under några år (inte så värst aktivt), sökt efter en lärlingsplats som Piercare.

Jag har kollat i hela Göteborg, Uddevalla, Oslo, osv.

Ingen tar emot, förutom Barbarella. Men jag har sett att de alltid har nya lärlingar, så jag känner inte att dem är så seriösa med det. Eller att det måste vara något fel på stället.. men jag vet inte.

Så, någon som vet vart jag kan vända mig för att söka en lärlingsplats?
Jag har piercat hemma i 4-5år och har en del bilder/videos som jag kan använda i en liten "portfolio" eller vad det nu heter.

Jag skulle vilja lära mig mer om Dermals, branding, scarification, piercing/surface och implantat.

Hör gärna av dig här på tråden eller i ett PM om du vet någon, eller om du själv sysslar med sådant och har en plats över!

Bäst hade varit om det var inom Västra Götaland eller i Norge någonstans.

Skriver det endast för att jag kan!

Annons:
magyarisch
8/24/12, 1:22 PM
#1

Men Barbella är ju ändå en seriös studio med mycket kunskap så jag förstår inte riktigt vad du menar med att det inte känns som om de är seriösa med sina lärlingar?

Jag frågade en piercare en gång och enligt honom var det att skicka ett CV till studios. Gå in bl.a här och maila dessa ditt CV.
http://www.asap-sweden.com/

“Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad.” (Essenska Fredsevangeliet)- Jesus Kristus

Honestyisdead
8/26/12, 9:58 PM
#2

Gå runt till studios och presentera dig och visa din portfolio. Är nog det bästa sättet.

kattsk
8/28/12, 12:08 AM
#3

#1

Nja, jag tycker faktiskt inte det.

Ett exempel på att jag inte tycker det är för att dem är otrevliga mot vissa "typer" av folk.

Sen ett annat litet exempel är att på Metal town, så sitter dem ute och piercar fulla människor när dem är med i Asap.

Varför jag tycker att det är fel med att pierca fulla människor är för att det oftast kan bli en impulsgrej, sen att kunden inte kan komma tillbaka och få info om piercingen, om det nu skulle vara så.

Sen känns det inte så värst rent. Det går emot lite av vad Asap har för regler imo.

#2

Ja, det är nog faktiskt så jag får göra! Tack för tipset!

Skriver det endast för att jag kan!

Upp till toppen
Annons: