Annons:
Etikettsenaste-alster-nya-bodymods
Läst 3705 ggr
Nathalie-G
2/6/13, 3:19 AM

Första gadden klar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är superlycklig, har velat ha denna tatueringen i 5 år och idag gjordes den! En Blue Morpho, gjordes av Valpen på Gothia Ink Tattoo. Tog ca 2h 45 min, är supernöjd! Bilden är tagen direkt efter, huden var väldigt irriterad och blödde! Kommer bild när den har läkt! Gjorde riktigt ont, speciellt i slutet, äter mediciner som gör att min hud är jättekänslig men jag klarade det! Måste bara få visa upp den! Blir antagligen ifyllning om 1,5 månad ungefär, beroende på hur den ser ut efter läkningen!

Nu är mitt ben ömt och svullet, men det är absolut värt det! Så nu är den första gadden avklarat, lägger nog min plan på att täcka undersidan av underarmen på hyllan ett tag känner jag, men det blir nog något litet framöver!

Annons:
Nathalie-G
2/6/13, 11:47 AM
#1

Hur dumt är det att få hundhår i salvan? Kan ju inte tvätta hela tiden och jag har en hund så hår går inte att undvika, nu är han dessutom sjuk och mammig  som bara den, ska helst ligga i knät! Körde ju plasten över natten, tror nästan att det blir smidigast någon natt till känner jag! Men ja, är det farligt om det fastnar hundhår i salvan? Tvättar ju 3 ggr om dagen ungefär, men smörjer oftare!

Afturelding
2/6/13, 11:53 AM
#2

Den är jättefin!

Och angående hundhår så skulle du kunna ha en tunn nylonstrumpa över om du vill, då hamnar håren utanpå och fastnar inte i salvan :) Men jag tror att det snarare är irriterande än farligt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Honestyisdead
2/6/13, 7:12 PM
#3

Så länge du tvättar morgon och kväll ska hundhår inte påverka. Så länge du inte är allergisk ;)

Jag kör alltid me dplasten på i 3 nätter.

Nathalie-G
2/6/13, 7:17 PM
#4

Tack! Blir plast inatt igen, vill ju inte att den ska torka ut! Hur länge brukar man vara riktigt öm? Är jätteöm och så kan det strecka om jag har haft benet/foten i samma ställning en stund..

Kan knappt bärga mig tills den är läkt, min fina gadd!

Honestyisdead
2/6/13, 9:41 PM
#5

Jag plastar in bara för att inte kladda ned sängen :)
en vecka kan det nog göra ont.

Nathalie-G
2/6/13, 10:33 PM
#6

Okej, hoppas att det inte är lika ömt på Fredag bara, ska jobba då, står och går hela tiden på jobbet. Får väl slänga i mig ett par alvedon annars! Min verkar sluka salvan, får smörja hela tiden känns det som haha! Har redan fått lite skorpor i skuggningen också!

Annons:
Honestyisdead
2/6/13, 10:34 PM
#7

Vad använer du för salva?
Är den fet får du vara försiktig med att smörja för ofta, man kan få små "finnar" då.

Nathalie-G
2/6/13, 10:55 PM
#8

Använder Helosan nu, har fungerat bra hittills, annars har jag bephanten också, men helosanen är smidigare att smörja på nu när tatueringen är öm! Inte reagerat något på salvan än, har aldrig gjort det tidigare på helosan heller (använder det till mina vintertorra händer). Om det nu skulle uppkomma finnar förstörs väl inte tatueringen?

polgara
2/6/13, 11:02 PM
#9

Jag använde vanlig Helosan till mina

Upp till toppen
Annons: