Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 3610 ggr
vaniljkaka
2013-09-15 09:59

Min dermal anchor håller på att åka ut! :(

Hjääälp! Har länge haft något som liknat en blåsa bredvid min anchor men igår när jag kollade närmare såg jag att det var själva plattan som ska va underhuden som har åkt upp, det ända som är över den är denna blåsan/sårskorpan eller vad det är. 

Vad ska jag göra? Är jätte rädd för att ta ut den om de gör ont. Jag vill inte gå till han som gjorde den, kan man gå till vårdcentralen?

Annons:
ccolliander
2013-09-15 12:01
#1

Varför vill du inte gå till ha som gjorde den? Det är nog smidigast. Eller går du till någon annan piercingstudio… Det är de som vet bäst hur man ska göra, och vill du inte att de ska göra något, kan du ju bara be dem att råda dig vad du ska göra åt det. 👋

vaniljkaka
2013-09-15 16:15
#2

Jag gillar inte han, innan jag gjorde min dermal hos han varnade några mig för att han e dålig å gör fel osv, men jag struntade i det. Nu vill jag inte gå till honom, sen är de en bit att åka, är de inte bara lättare att gå till vårdcentralen??

[PuffBuck]
2013-09-15 16:44
#3

Om det är p.ga av han som gjorde din dermal anchor så kan du få pengar tillbaka + att han kanske trots dålig teknik är bättre på råd? Är det på studio kan du även se till att få någon annan som gör om den, gratis.

Jag fick en sned piercing i läppen (hade redan en och denna var sned i förhållande till den andra) och jag mejlade studion. Då fick jag veta att de självklart gjorde om den om jag inte var nöjd och att jag kunde åka dit och hämta ut ett till godo-kvitto i samband med att de tog ut piercingen. När hålet läkt efter lite mer än en vecka var piercaren jag då fick jättebra 🙂

Charlott_
2013-09-15 21:27
#4

Vårdcentraler har ju inget med piercings att göra. Går du dit så tror jag att dem råder dig att ta ur den så de får läka :)
Vart sitter den?

vaniljkaka
2013-09-16 09:05
#5

Jag vet ju inte om det är pga han som gjorde den, jag har bytt smycket tre gånger fast det har han gjort. Sen har jag ibland stött till den och fått skitont, när jag fick barn ska man ju ta ut alla piercingar alltså på förlossningen men jag kunde ju inte de så jag gick nog lite illa åt den när jag födde hehe. Minns att den blödde efter förlossningen.

Sen dess har den varit lite sårig och ful.

Den sitter vid sidan av ögat. Därför tycker jag det är extra läskigt :(

Henrik93
2013-09-16 10:15
#6

Jag kan trösta dig med att det inte gör särskilt ont att ta ut den, hade ju två bakom örat och ena tjafsade så jag tog ut den. Kände inget:å dessutom har jag även tagit ut några stycken på andra (är ju lärling) och dom flesta tycker inte att det gör ont, inte ens om man behöver använda skalpell!:) Man har ju ingen känsel i kroppen under huden där plattan sitter:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
vaniljkaka
2013-09-16 11:23
#7

Okej vad skönt att höra. Men jag tror jag ska låta den va ett tag, inte för jag tror de kommer bli bättre, men vill inte pilla. Blev de några fula ärr efter du tatt ut dem då?

Honestyisdead
2013-09-16 14:13
#8

Bäst är att gå till en piercare. Tycker inte man ska störa VC med sådant som inte är farligt.

Charlott_
2013-09-16 16:56
#9

#5 Jag använde asolsprit till min navelpiercing som har krånglat i 1 år. POFF på 2 veckor var den heeelt läkt. Testa med Asolsprit. De är till sår och de torkar ut :)

Henrik93
2013-09-16 21:08
#10

Nej, ser ut som ett vanligt piercing ärr. Enligt min erfarenhet så kommer fetmas som e påväg ut,inte krypa in igen. Men jag och min "lärare" har dock lyckats massera in dem, och sedan har dom blivit normala:) så gå till din Piercer!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Upp till toppen
Annons: