Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 3443 ggr
vaniljkaka
10/30/13, 3:02 PM

HJÄLP! Min dermal är snart ute! (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni ser på bilden har min dermal anchor åkt ut , den har åkt ut mer och mer och nu sitter den fast i en bit av huden. Vill verkligen få bort den för det är skit fult att ha de så här! Men jag kan inte dra bort den själv för det gör skit ont :( Man ser ju hela plattan å allt.. vad hade ni gjort?

Annons:
Hanna
10/30/13, 3:32 PM
#1

Jag hade sökt mig till en vårdcentral eller piercare. Men i det här fallet känns det som att det är lättare att gå till vårdcentralen.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[rumelle]
10/30/13, 4:18 PM
#2

Jag hade nog börjat med att ringa piercaren och fråga hur de brukar göra i en sådan situation. De borde veta om de kan ta hand om det eller om det är bättre att åka till vårdcentralen. 

(Fast nu ljög jag för jag hade nog faktiskt skurit loss den själv men sådan idioti kan man ju inte rekommendera andra att syssla med!) ;P

vaniljkaka
10/30/13, 5:33 PM
#3

Har funderat på vårdcentral.. hellre de än piercaren. Men helst av allt vill jag få bort den själv! 

rumelle hur hade du gått tillväga om du skulle skurit loss den? med vad? 😛

Honestyisdead
10/30/13, 7:46 PM
#4

Man går till piercaren som plockar ut den. Skulle inte störa vården med sådant.

Honestyisdead
10/30/13, 7:47 PM
#5

Och inlägg om hur man "skär" loss sådant hemma tillåter vi inte. Man låter de proffessionella piercarna som kan ta loss dom som man ska göra det!

Henrik93
10/31/13, 9:58 AM
#6

Precis som Hera skriver, piercaren borde kunna ta loss den. Med rätt verktyg känns det knappt. :) har själv fått en urdragen och dragit ut några och även skurit ut några :)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
[rumelle]
10/31/13, 11:36 AM
#7

Nej, jag vill som sagt inte rekommendera andra att försöka fixa det själv. Risken finns att du får ett större ärr än vad som är nödvändigt. Bättre att kontakta piercaren, de vet vad de sysslar med och det går säkert snabbt och enkelt för dem att ta ut smycket.

Upp till toppen
Annons: