Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 7450 ggr
RebeccaG
2014-01-29 00:35

Tabbe-tråden

Här kan vi sprida våra tabbar & erfarenheter👍

Alla tabbar vi gjort

- Impulstatueringar
- Tatueringar gjorda av oseriösa tatuerare
- Felplacerade piercinga
- Bytt smycken för snabbt
- Stresstöjningar
- M.m.

Seså, var inte blyga. 
No flames, no judge😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
RebeccaG
2014-01-29 00:38
#1

Då kan väll jag börja då: 

Gjorde min Tungpiercing 2 dagar innan skolan skulle börja(efter sommarlovet), vilket resulterade i att jag knappt kunde prata under skolans första 2 veckor👍
Hon som piercade mig där satte den också 8-10 mm för långt ut, så ibland slår den mot mina tänder.
Vill dock inte ta ut & göra om den, för lat för sånt. 

Stresstöjde mitt vänstra öra så det ser ut som ett rövhål utan smycke i😃

Tog mina vanliga hål i öronsnibbarna med pistol, vid 8 års ålder. 

Spräckte min högra öronsnibb för att jag inte ville vänta 2 veckor med att gå till min 'vanliga' piercingstudio, utan gick till en annan😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Hanna
2014-01-29 01:04
#2

Enda "tabben" jag kommer på är väl att jag "piercade" med pistol. Men vill nog säga att det handlar mer om okunskap än pengar etc. (vilket vissa skyller på).
Dock är jag ytterst tacksam över att de blev bra placerade och att det inte varit några som helst problem med dem.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

punkmusic
2014-01-29 02:06
#3

Piercade min navel när jag var 15, den blev för långt ner, för lite hud mellan.

Piercade VCH hos en annan än hos min nu standardiserade piercingstudio pga att jag är så "ekonomisk" och impulsiv så den blev duglig men felplacerad den med. 

Piercade helix hos en väldigt oseriös (men lokalt känd) studio, nu när jag tänker efter, och fick en mega infektion med svullna körtlar och 40 graders feber. Vägrade ta ut den men nu har den tyvärr läkt igen.

Afturelding
2014-01-29 07:20
#4

Mina första hål togs med pistol. Men den okunskapen får min mor faktiskt stå för eftersom att jag bara var 7.

Ovanstående hål spräcktes sen när jag var 14 och inte hade läst på hur man gör. Ett par piercingar i vänster öra har också migrerat, och jag var för sen med att ta ut dem så nu har jag ett "taggigt" öra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

AkaiTsuki
2014-01-29 16:47
#5
  • Piercade helix med hos en studio som har dåligt rykte och fick pina för det.  Hålet blev bra och så men blev inte rekommenderad någon rengöring eller så. Tog ut den innan det blev broskutväxt som tur var och syns  bara med förstoringsglas 

  • Piercat örona med pistol, båda och tagit om de också flera gånger med pistol 

  • Töjt även om det gjort ont och sedan fortsatt, som tur har jag inget blowout än.. haha.. 

  • Använt nickelsmycken och fått kliiga öron osv

//Joanna

nlinds
2014-01-30 10:11
#6

Bilder !! :D

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
[Rödbull]1
2014-01-30 16:47
#7

Alldeles för stor ring i Prins Albert under sex. Jippi. Nu är det som det är :D

[Olärd]
2014-02-01 00:13
#8

Har tyvärr ingen bild men min värsta tabbe va att pierca knogarna när jag va 14 år, impulsivt och korkat ^^

emmamf_2
2014-02-02 13:40
#9

Jag har inte gjort någon tabbe så men min syster har gjort en tabbe med sin ena tatuering som hon ångrar idag.

Hon gjorde den innan hon var 18 hos en tatuerar hade med sig en teckning hon hade ritat för visa hur hon ville ha och hur den skulle se ut.

Hon trodde ju att han skulle fixa till den och sånt men den gjorde han inte och så höll han på att sätta den snett den sitter mellan skuldrorna men det var en som sa till han att den ska nog inte sitta så.

Så hon fick den rak men den är ojämn och lite halv dan, så den vet jag att hon ångrar idag.

Och han var väl inte så jätte känd för vara duktig vet många som har gjort hos han som fått många missar på sina tatueringar.

[rumelle]
2014-02-02 14:59
#10

Alla mina 9 öronpiercingar är tagna med pistol (5 i brosket). Detta var innan jag blev lite mer påläst om hur illa det faktiskt kan gå. Dock har jag inte haft några större problem, någon enklare infektion som troligen mest berodde på att jag inte tog hand om dem riktigt så bra som jag kunnat. Annars har de läkt fint. 

Piercade naveln med en allt annat än ren säkerhetsnål när jag var 16-17. Planen var väl inte att det skulle bli något bestående, fick bara något dumryck och ville se om det gick. Det gjorde det. Behöll den inte i mer än ett par dagar och visst blev det infekterat. Dock läkte det snabbt och jag har inget synligt ärr.

Carrosh
2014-02-06 11:30
#11

Gjorde tyvärr tabben att pierca öronen med pistol när jag var yngre. Inget jag någonsin kommer göra om igen!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

BlackSpiritWolf
2014-02-07 13:57
#12
  • Gjort hål med pistol
  • Spräckt örat när jag töjt
ThreeStars
2014-02-07 21:54
#13

Jag gjorde mina första fyra hål i öronen med pistol. Och en i näsvingen, den också me pistol. Öronen hade jag inga problem med, men den i näsan är jättesned (syns dock ej,men stör) och jag kan inte byta smycke för hålet är så litet. Funderar på att ta om den.

Annons:
TatsuOni
2014-02-08 17:37
#14

Som så många andra så har jag tagit hål med pistol. Alla sju hålen i öronen är tagna med pistol och alla sju har krånglat😐 En annan dum grej är att jag var ung och dum nog att följa deras rengöringsanvisningar som gick ut på att tvätta det med tvål och vatten två gånger om dagen… Alla hål blev inflamerade och det första tog långt över ett år att läka… Det är synd att det inte finns mer information om pistol och rengöring ute bland folk.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Candela
2014-02-09 11:25
#15

Jag har varit för otålig och bytt smycken innan det läkt helt, vilket resulterat i att det tagit bra mycket längre tid att läka än vad det borde ha gjort.

I näsan bytte jag till ett guldsmycke, och jag förstod inte varför den aldrig läkte. Efter ett år bytte jag tillbaka till ett titansmycke och då läkte det på 2 veckor. Tydligen klarade jag inte av guld pga min nickelallergi 😮

PEwhite
2014-02-09 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Piercade industrial/scaffold. Största tabben. Impulsgrej ser ni, och ont gjorde det kan man säga. Försökte 6 gånger på två dagar, men det blev att jag tog ut nålarna och höll rent. Säkerhetsnålen är så smal att det blev omöjligt att 1) se hålet, 2) stoppa in smycke i "hålet". Å andra sidan har jag massa ohygieniska saker med totalt otvättade rakblad, och jag lever idag. Jag lär leva ett tag till~ Piercade min navel för en månad sedan. Det det fint ut, och har aldrig gjort ont eller börjat blöda. Så det känns inte som en tabbe. Men jag gör nog inte så många DIY piercings igen.

Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. Väckarklocka

Growing old is inevitable, growing up is optional.

PEwhite
2014-02-09 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag siktade på en industrial som nr 1. Inte så värst genomtänkt, uppenbarligen. På sikt vill jag hitta smycke nr 2. Då går jag till en erfaren piercingstudio som faktiskt ligger i närheten.

Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. Väckarklocka

Growing old is inevitable, growing up is optional.

Torreador
2014-02-10 18:46
#18

Jag måste bara fråga, jag har ingen erfarenhet själv då jag bara har vanliga hål i öronen som jag gjorde för typ 32 år sedan…

Varför ska man inte ta hål med pistol?

Jag jobbade på en skönhetssalong för många år sedan och då tog vi alltid hål med pistol (det var innan piercing blev så utbrett som det är idag).

Nyfiken bara :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

fuzzie
2014-02-10 18:58
#19

#18 För att smycket skjuts in med sådan skaft i huden att vävnaden skadas. Vilket gör det svårare om man vill töja öronen senare tex. Medans en kanyl gör ett "mjukt" fint hål. 🙂 

Sedan kan blodsjukdomar lätt överföras eftersom man bara byter ut "munstycket" med själva smycket i och fortsätter använd själva "pistolen" till nästa kund, och sedan nästa, och nästa osv… 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Torreador
2014-02-10 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Aha, då förstår jag.

Får väl komma med en egen tabbe också då. För ca 20 år sedan så bestämde jag mig för att göra min första tatuering. Jag hade velat länge men det blev aldrig av. 

Men så var jag på järntorget i Göteborg och hade ungarna med mig (då 2 och 4 år ca) och tänkte att jag kan ju gå in på någon studio och kolla på lite bilder i alla fall.

Gick in på första bästa och snubben kommer fram och säger "jag har tid nu…"

Hm, gör jag det inte nu så kanske det aldrig blir av, tänkte jag och slängde mig på britsen.

Gjorde en ödla som blev gräsligt ful!! Den har grämt mig i alla år efter det så för 2 år sedan täckte jag över den rejält. Med en ödla igen. Fast ett självporträtt. Nu slipper jag den fule lille ödlan jag hade innan :-)

Här är den gamla fula:

Och här är den nya: (precis nygjord så den ser inte helt ok ut)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2014-02-10 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Men åh, den gamla fula kom inte med. Provar igen:

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2014-02-10 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

En Bild när det läkt lite. Men jag har gjort en bättring på den efter det. Jämnat ut några kanter, fixat till det vita lite mm.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Fridborg
2014-02-13 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min tabbe var att låta min bror gadda mig när vi var skitfulla :P

Torreador
2014-02-13 20:42
#24

OMG…. hahahahahaha!!!! Till o med min fula ödla var bättre ;-)

Men ett kul minne ändå antar jag? ;-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Fridborg
2014-02-13 20:47
#25

#24 Hahaha jovars, men jag gick och gjorde en cover-up som inte dolde den speciellt bra, så nu är det lite japanskt vatten, en urblekt sur slöjstjärt som ser ut som en pokémon-figur och en säl under. Mycket snyggt ;)

Torreador
2014-02-13 21:54
#26

Kan du inte lägga in en bild på den också?

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Fridborg
2014-02-13 21:58
#27

När jag orkar :P Tror sälen bara syns om man ser den irl och vet vart den är.. eller ja.. K:et syns tydligt och man ser att man gjort över något för tatueraren som gjorde cover-upen hade vita områden där det är svart linjer från sälen -_-

Annons:
Hanna
2014-02-15 22:38
#28

#23 Måste bara säga att jag är imponerad över munnen på sälen trots allt. 👍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Fridborg
2014-02-15 22:41
#29

#28 Det var jag som fick göra den, så att man i varje fall kunde ana att det är en säl ;)

Hanna
2014-02-15 22:46
#30

Haha!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

aekitsune
2014-02-16 00:35
#31

Min tabbe var egentligen ingen tabbe med själva piercandet, men direkt efter att jag gjorde piercing i naveln gick jag till mitt jobb (på restaurang). Där hade vi vita skjortor med knappar mitt på magen (så som alla skjortor ser ut) och jag skulle lyfta ut ett par plåtar från en stenugn i maghöjd. Lyckades klämma in piercingen mellan två plåtar (mellan två knappar i skjortan) och dra till, så smycket flög ut, allting var fullt med blod, och nu har jag bara ett stort ärr kring naveln. "Det var kul så länge det varade" gällde i ganska exakt någon timme för min del "/

Gjorde ganska exakt likadan tabbe högst upp i örat (vet inte vad det heter, men där uppe i brosket) fast piercingen höll nästan en vecka, sen fastnade den i en trädgren "/ Jag håller mig numera till tatueringar, de har inte samma förmåga att klamra sig fast vid grejer och dras loss.

http://aekitsune.blogg.se

Torreador
2014-02-16 12:59
#32

# 31 Haha, kanske lika bra i ditt fall ;-) Jag är precis lika "klumpig" så jag gör som du!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

FunkyShrimp
2014-02-22 22:48
#33

#1 skulle inte säga att några av dina piercingar varit "misstag" eller "oseriösa".

FunkyShrimp
2014-02-22 23:02
#34

#19 nej det stämmer inte.

Med pistol så trycks vävnaden bort, eftersom ingen hud tas bort utan smycket bara gör så att huden åker åt sidan så att säga, och det kan ska nerverna.

Med piercingnål så skärs en bit bort då kanylen är ihålig. Därav skär den av nerverna och inte trycker undan dom, som kan skapa komplikationer.

Annons:
RebeccaG
2014-02-22 23:12
#35

#33 Tabbe är inte samma som oseriös

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

FunkyShrimp
2014-02-22 23:15
#36

vet jag väl, men jag sade misstag eller oseriösa.
läs misstag isf då

RebeccaG
2014-02-22 23:16
#37

#36 Tråden är inte menad till att komentera vad som är misstag & inte misstag.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Fyratassar12]
2015-09-06 20:21
#38

Mina tabbar är att jag först mina hål i öronen med pistol sen krånglade det ena pga pillade på dom. Och det ända jag har kvar krånglar så använder inget i det :/ Och förr ett år sedan tog jag ett hål i min läpp på en skönhetsstudio här i Eksjö och ångrar det bittert pga snett så tog ut det när jag gjorde min labret i mitten av hackan :)

Calcifer
2015-09-07 19:21
#39

Min första tatuering gjordes hos en snubbe som frihandsritade den och det var ett specifikt mönster som ska vara helt symmetriskt så… ja den är inte det utan skev och ful. Ska täcka över den när jag vet mönster och sen göra om den på annan plats då jag fortfarande vill ha själva symbolen. Men den går tyvärr inte att rätta till på samma ställe.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: