Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 3428 ggr
Julip
3/7/14, 3:52 PM

Jobb/utbildning med piercing

Jag fick veta idag att jag ska på intervju för en tandsköterskeutbildning i höst. Intervjun är 22 mars. Och jag har en medusa (som är betald för en månad sen) som jag ska göra så fort jag blivit frisk från min förkylning.. men nu när jag fick veta att jag ska på intervju för en tandsköterskeutbildning undrar jag lite hur dom kommer se på min piercing.. 

Tror ni att dom kommer neka mig pga piercing i ett oralt område? Tandsköterskor och tandläkare är ju kända för att inte gilla piercingar i munnen.. 

Eftersom piercingen redan är betald och jag bara väntar på att få göra den känns det lite som att sitta i ett ultimatum.. 600 kr är inget man gärna slänger i sjön sådär, och jag vill ju väldigt gärna ha min medusa som planerat.. samtidigt som jag gärna vill komma in på utbildningen.

Vad tror ni? Kan jag gå på intervjun med nytagen medusa utan att bli nekad just pga piercingen?

Annons:
[WickedAlly]
3/7/14, 3:59 PM
#1

Kan du inte få tillbaka pengarna? Eller ett tillgodokvitto?

Honestyisdead
3/7/14, 3:59 PM
#2

Ring och fråga.

Leon1973
3/7/14, 5:23 PM
#3

Ärligt talat så tror jag inte att det ska vara ett problem.

Det som kan komma som ett krav är att du inte har piercings på arbetet utan får ta ut dem under arbetstid, vilket kan vara problematiskt om de inte har hunnit läka än.

När jag sitter i intervjuer tittar jag inte på personens yttre, vem är jag att döma folk med mina egna tatueringar som jag visar dagligen med kortärmade skjortor? jag kollar först och främst på erfarenhet och kunskap och i andrahand personkemi, kommer han/hon fungera i gruppen?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

imsuchadiva
3/7/14, 5:29 PM
#4

Om du är rädd för vad folk ska tycka om din piercing så är du nog inte redo för att skaffa dig en. 

Varför ens betalat för en piercing som du inte gjort?

fuzzie
3/7/14, 5:36 PM
#5

#4 Jag tror inte att hon är rädd för vad folk ska tycka i allmänhet utan hon är bara orolig att hon inte kommer in på utbildningen pågrund av att vissa människor ser piercingar som något ohygieniskt. Och utbildningen är ju tandsköterska, så då kan man ju förstå om dom har vissa krav. Så hon frågar för att vara på den säkra sidan. 

Sen har hon gjort 2 monroes som blev felplacerade, därav redan betalad summa som hon kommer att göra en ny medusa för när dessa 2 har läkt ihop.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

FunkyShrimp
3/7/14, 8:56 PM
#6

#4 visst lätt o säga, men det handlar om tandvård är de dock rätt noga med sånt som sitter i munnen, att det inte är bra. Så att ha en tandläkare med piercingar i munnen är väl typ omöjligt att få. Jag har aldrig sett någon.

Annons:
FunkyShrimp
3/7/14, 8:56 PM
#7

Du är den första jag hör om som betalar i förskott för att pierca sig, varför har du gjort det?

Leon1973
3/7/14, 9:11 PM
#8

#7 läs inlägg #5

be inte om hjälp om du inte vill ha den

FunkyShrimp
3/7/14, 9:31 PM
#9

#8 jag frågade ts, inte en läsare

fuzzie
3/7/14, 9:36 PM
#10

#9 Men eftersom jag är inne här varje dag och har läst hennes tråd om just det så kunde jag "svara" åt TS, du kommer ändå få samma svar av henne. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Leon1973
3/7/14, 10:03 PM
#11

kan också bekräfta detta, då jag också av ren händelse råkar besöka sidan ett flertal gånger om dagen eftersom jag inte har ett liv ;)

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Julip
3/7/14, 11:46 PM
#12

#4 och #7 Det som fuzzie och leon1973 säger är 100% korrekt, tusen tack för att ni svarade i mitt ställe. :) Jag undrar just för att det är inom TANDvården, jag vet inte hur dom ser på att ha piercing i närheten av tänderna eftersom dom envisas om att läppiercingar förstör tänder och tandkött. Skrev det ju i #0. Jag tänkte inte ha piercingen i över 1,5-2 år så att skaffa jobb sen kommer inte vara några problem eftersom den kommer vara borttagen vid det laget. Sen är det inte alls säkert att jag kommer in heller, ska som sagt bara på intervju.. Troligen kommer jag ändå inte komma in, har alltid sån otur gällande sånthär :P Tack resterande för era svar.

Leon1973
3/8/14, 8:12 AM
#13

Vad du gör och hur du ser ut på din fritid utanför jobbet bryr de sig inte om. Under utbildningen är det nog ingen fara att ha dem i så länge man inte har 1 kilo metall i ansiktet.

När du kommer hem sätter du in din medusa så att den inte växer igen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Lia
3/8/14, 9:57 AM
#14

Läppiercingar växer ju igen rätt snabbt eftersom det är så bra läkkött. Jag skulle aldrig våga gå till skolan en hel dag utan min piercing! Men det kanske går bra med en retainer? Fråga! 🙂

lekandur
3/8/14, 12:50 PM
#15

Jag tror inte att det är någon fara, jag menar det finns ju tandläkare och dylikt som röker och det är ju inte direkt bra för tänderna det heller :) Men under en utbildning så borde det ju vara okej ändå? 

Men om du inte vill ha piercingen i mer än ett år så borde du satsa på en smiley då den väldigt ofta vandrar ut efter dryga året :)

Where you invest your love
you invest your life 

imsuchadiva
3/8/14, 8:04 PM
#16

#12 varför ens göra en piercing om du redan nu tänkte att ta bort den inom 2 år?

[rumelle]
3/10/14, 7:00 AM
#17

Jag jobbar själv inom tandvården och vad jag har hört så ska piercingar i ansiktet vara ok så länge de är rena, ej infekterade och så länge man inte har för stora smycken. Dessutom har man ju munskydd på sig när man är i närkontakt med patienter och en medusa hamnar ju bakom munskyddet. Sen kan det ju vara så att olika arbetsgivare har olika regler på sin arbetsplats, men det borde ju inte vara ett hinder för att du kommer in på utbildningen.

fuzzie
3/10/14, 9:12 AM
#18

#16 Varför ifrågasätta och låta otrevlig? Det är ju hennes val och vill hon vara fin "för stunden" så får hon ju det, du lider ju inte av hennes val…

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

imsuchadiva
3/10/14, 9:44 AM
#19

#18 sen när är man otrevlig för att man ställer en fråga på ett forum?

fuzzie
3/10/14, 10:01 AM
#20

#19 Nää men du låter så negativ och det är väldigt svårt för andra att avgöra vilket humör man är på via nätet. Så det skulle vara bra om du använde dig av smilysar då diskussioner som dessa ofta går åt h******… 

Jag använder nästan alltid smilysar så inte folk ska missförstå mig. 🙂 Det skulle dessutom väldigt många fler behöva använda, för det är så himla synd när det bara är negativ stämning här inne (nästan jämt). 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
imsuchadiva
3/10/14, 12:14 PM
#21

Så bara för att jag inte använder smilisar så ger det dig rätten att hoppa på mig och anklaga mig för något som inte är sant? Du själv var otrevligt mot mig i ditt första inlägg, för du använde inte smilisar ;) Du bör nog helt enkelt acceptera att vissa inte använder smilisar och kan du inte tyda deras humör så är det bättre du bara bläddrar vidare ;)

fuzzie
3/10/14, 12:36 PM
#22

#21 Jaja whatever, nu tänker jag inte pajja TS tråd något mer. 😃 

Och nej jag har inte hoppat på dig, jag bad dig att använda dig av smilysar. Och visst jag "glömde" att använda dom själv, men ibland orkar jag inte när folk låter så himla sura bara. 😉 

Jag accepterar alla och vad dom väljer att använda eller inte men som jag sagt tidigare är det väldigt svårt att avgöra om personen i fråga är sur eller ej. Och jag är trött på att de flesta här inne är negativa och ständigt skapar småtjafs på andras trådar såsom detta och mer än så har jag inte sagt. Jag försöker bara hjälpa till att hålla sajten positiv. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

imsuchadiva
3/10/14, 1:09 PM
#23

#22 om du är trött på tjafs så är det väl lite dumt att börja tjafsa själv? Jag skrev en fråga till TS och så hoppar DU på mig och anklagar mig för att vara negativ o påstår att jag skapar tjafs för att jag ställer en fråga och inte använder smilisar.l Låter helt enkel som om att internet inte är en plats för dig :)

fuzzie
3/10/14, 1:26 PM
#24

#22 Jag har som sagt redan förklarat vad jag har gjort, sagt och tycker så jag har inget mer att säga till dig. 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Honestyisdead
3/10/14, 2:07 PM
#25

22 Det ligger ju hos dig hur du väljer att tolka det du läser. 

Istället för att kräva att andra ska använda smileys är det bättre att du själv antar att andra skriver med gott uppsåt.  Man kan alltud välja att läsa saker negativt.  Personligen ser jag att allt blir mycket trevligare om man utgår från att andra är trevliga.

Om du är trött på tjafs är det smart att inte starta det själv ;)

Tråden blev negativ först när du anklagade någon annan för att vara otrevlig i ett för mig helt neutralt inlägg. Så om.du vill sprida bra stämning får du allt sluta tolka in saker som inte finns i inläggen.

Smileys i all ära, ett inlägg blir inte trevligt bara för att man lägger till en gubbe.

Fler ot inlägg kommer raderas.

Upp till toppen
Annons: