Annons:
Etikettkirurgiska-ingrepp
Läst 1665 ggr
linn8
3/7/14, 5:25 PM

En fråga bara...

..jag undrar (inte för att jag vill) hur man får tänderna så spetsiga som vissa har? Alltså onaturligt spetsiga? Tacksam för svar!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Gasoline
3/7/14, 5:27 PM
fuzzie
3/7/14, 5:27 PM
#2

Man slipar dom bara hos en tandläkare typ 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

linn8
3/7/14, 5:29 PM
#3

Aha, men kan inte emaljen ta skada av det?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

fuzzie
3/7/14, 5:32 PM
#4

Jodå det gör den nog, men går man till en tandläkare eller en som utför sådana mods så kan dom nog slipa ner tänderna på ett sätt som inte skadar emaljen brutalt, dock lär det ju kosta en hel del… 

Men du får väl söka på google och se vad du hittar? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Zandrama
3/10/14, 11:01 AM
#5

Det finns också de som gör en uppbyggnad. Alltså att man gör en krona som en tandläkare sedan kan sätta fast utanpå tänderna.

//Belinda aka Zandrama

Honestyisdead
3/10/14, 2:09 PM
#6

Att slipa ned tänderna för att få dom spetsiga rent kosmetisk gör ingen riktig tandläkare. Det skadar tänderna och tar bort tandens isolering.

Annons:
[rumelle]
3/10/14, 2:37 PM
#7

Precis som Hera säger så gör inga seriösa tandläkare några ingrepp där man avlägsnar tandmaterial utan någon indikation till att det behövs. Kan möjligen tänka mig att man kan bygga på tänderna med composit (plast), men det lär inte vara något som håller en längre tid pga belastning, dessutom kan det göra så att bettrelationerna inte stämmer, vilket på sikt kan ge bl.a. problem med käklederna. Alltså icke att rekommendera.
Däremot har jag sett att det finns kit för att framställa sina egna "fangs" där man på något sätt formar tandfärgade plastbitar så att de passar ens tänder. De lär sitta hyfsat bra så länge man inte försöker äta med dem.

Charlott_
3/10/14, 9:20 PM
#8

Men kan seriösa tandläkare slipa ens tänder så dem blir raka/jämna å fina då? :)

Honestyisdead
3/10/14, 9:26 PM
#9

#8 Om det behövs för bettet. Finns säkert de som gö det enbrt för det kosmetiska. Men de är inte seriösa i mina ögon.

KaiPon
3/10/14, 10:25 PM
#10

#7 Typ som dom Shock har? Har sånna och dom sitter grymt bra, eftersom dom ska formas efter ens egna tänder. Men man ska som sagt inte äte med dom i, eller dricka varma drycker.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: