Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 3568 ggr
Leon1973
2014-03-12 20:33

Varför töja öron?

Var på väg att förstöra någons tråd innan jag beslutade mig för att starta en egen…

Förlåt att jag frågar men jag måste, varför töja öronsnibbarna så att de blir stora och sladdriga?

Förstå mig rätt, jag har inget emot body mods, jag är själv tatuerad och fler kommer, jag tycker tatuerade och piercade tjejer är ohyggligt attraktiva och snygga, jag kan också tycka att öron med lagom stora pluggar är snyggt och jag köper att det är en del av anledningen till att man gör det. Men när ni töjer, tänker ni på framtiden då också hur örat kommer se ut senare?

Som vanligt så måste jag säga att jag respekterar folks val och jag älskar människor som väljer att vara sig själv istället för att följa de mönster och ramar som samhället stakat ut, jag ställer inte frågan för att provocera, jag frågar för att jag vill förstå.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Grodan
2014-03-12 20:39
#1

Just denna grej kan jag förstå, speciellt om man har en stor snygg tunnel eller plugg. Absolut. Jag skulle absolut kunna göra detta själv.

Däremot att klyva tungan och könsdelar… DET har jag svårt att förstå faktiskt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VildaVittra
2014-03-12 20:41
#2

Öronsnibbar är enkla att fixa till hos en plastkirurg om man tröttnar på dom, så sådana töjningar räknar inte jag som lika permanenta som tatueringar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zandrama
2014-03-12 21:17
#3

#3 Calm gör också "lagningar" eller snarare rekonstruktion på uttöjda öron. De gör de även på många andra piercinghål och ärrvävnad. Jag tycker att det är snyggt med töjda öron. Oavsett storlek ^^ men som alltid är det nog en smaksak :) De flesta bodymods borde man ju tänka igenom innan man skaffar. Det finns ju mer extremare saker utöver töjda öron. Scarfication, implantat, öronmods (alvöron tex), klyva tungan osv som är mer extremt. Jag älskar allt iofs ^^ Inte för att jag vill göra allt på mig själv, men är sjukt intresserad av allt och tycker det är snyggt och coolt på andra.

//Belinda aka Zandrama

fuzzie
2014-03-12 21:24
#4

TS: Jag tycker att det är oerhört snyggt med töjda öron men varför vet jag inte riktigt hehe 😃 

Själv (hade) jag 30 mm och älskade dom men ville gärna upp till 50 mm. Gaah så snyggt det är! 

Men jag fick under en förkylning i oktober förra året fick in bakterier i ena örsnibben och den blev väldigt infekterad, jag fick då penicillin och det blev bra igen. Men det har hela tiden varit en liten typ "bubbla" i huden och för en månad sedan så sprack hela skiten upp och jag tog såklart ut smycket. 

Jag tog även ut mina andra töjning då jag tyckte att det kändes skumt att ha 30 på ena och hängöra på den andra. Så nu har mina örsnibbar dragit ihop sig till ca. 12 mm. Bra läkkött här yaow! 😉 

Men jag kommer till sommaren att åka ner till stockholm till Calm och rekonstruera örat och kommer antagligen efter läkningen kunna töja upp en bra bit igen! 😃 Så tur att det finns möjligheter att "laga" det som är trasigt! hehe 

Nog om min fina lilla roman, men joo som sagt så töjer jag stort för att jag tycker att det är så grymt snyggt! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Tilde]
2014-03-14 19:45
#5

Jag gillar det inte heller, tycker det är "läskigt"… Minns min gamla simlärare som barn; han hade så stora hål att han kunde stoppa ett finger igenom det och brukade reta oss med det. 😛

Jag har självklart inget emot att folk töjer öronen, men jag tycker bara inte det är så fint när man inte har smycket i (eller om man har extremt stor töjning)… Fast ja, each to their own 🙂 Kul med folk som är "annorlunda"!

Cochon
2014-03-15 05:49
#6

Jag har funderat mycket över det själv, dock inte just ang. töjningar men t.ex. tungsplittning. Jag ser personligen inte det snygga i det, men jag respekterar folk som har det till hundra procent. Men så är det, de piercingar man själv tycker är snygga vill man bara se mer av och kanske till och med så ofta så man själv skaffa en av dessa snygga piercingar. Medans de piercingar som man inte tycker är snygga kan man ibland inte sluta undra över hur någon kan få för sig att göra en sådan. Så anledningen är ju helt enkelt för att det är snyggt! ;-) Jag kan inte komma på något annat som mina töjningar ger mig mer än ett leende när man ser sig själv och dem i spegeln, dem är så snygga. ^^ Fast förstås, jag kan ju stoppa in min penna i hållet så jag sklippet bära den till lektionen, men jag tycker mitt pennskrin fixar pennförvaret finfint. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Humi
2014-03-16 16:21
#7

Gör man det bara för att det är snyggt utåt så tycker jag att man töjer för fel orsaker. I min mening ska du alltid töja, pierca, tatuera mm. för din egen skull och inte för hur andra kommer att se dig. I skrivande stund har jag 40mm och känner inte direkt något problem med att bli pensionär med stora hål när den tiden kommer. Tror inte att det bara är öronen som hänger när man är 60+ ;) Frågan jag brukar ställa är, varför inte?

Upp till toppen
Annons: