Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 2401 ggr
Cochon
2014-05-10 18:29

Earl - extrem?

Halloj!

Jag går just nu runt i earl-tankar och har gjort det ett tag nu, tycker earl piercing är jätte fint och tycker det är att för få som har det då den är as snygg! ^^
Men till problemet; denna piercingen känns som en ganska extrem piercing, de är ganska ovanliga och det är vanligtvis inte earl man tänker på när någon pratar om piercings. Jag har i alla fall bara sett en enda som har earl, så känns som detta kommer vara ett stort beslut att fatta. Känns som att det kommer vara en väldigt "märkbar" piercing som många kommer tycka till om, både på gott och ont. Tänker till skillnad från t.ex. läppiercingar, för de är ändå vanliga och folk är mer vana vid dessa och ger inte mycket reaktion.

Jag har en centrerad labret för tillfället, så för mig känns det som jag håller piercingarna i ansiktet på en bra nivå om jag endast skaffa en till. Två är väll inte mycket att ha i ansiktet? Jag undrar ifall någon här inne har erfarenhet av earl och ifall den har gett er starkare reaktioner än en ansiktspiercing som är något vanligare.

Skulle vara jätte tacksam för svar! =)

//:Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
fuzzie
2014-05-11 01:07
#1

Hejsan! 

Nu har ju inte jag direkt en earl då, men jag tänkte dela med mig iallafall hehe 😉 

Visst kan earl ses som en lite extrem piercing om man tex. tänker på möjlighet till jobb, dömande människor och om man har glasögon är det ju inte direkt någon hit hehe. Men jag personligen tycker inte att den är så extrem direkt, jag tycker att den kan var väldigt feminin och vacker på rätt person och om smycket är proportionerligt till ansiktet. 👍 (jag har sett rätt många med earl och merparten passade i den) 

Men som sagt, jobb… Först och främst beror det ju på hur gammal du är (alltså är du påväg ut i arbetslivet) och sedan kan man behöva tänka på ungefär vad man vill arbeta med. Det kan ibland vara svårt att få ett butiksjobb om man har för mycket skrot i ansiktet eller att arbetsgivaren tycker att den kanske enda piercing man har (typ earl) är väldigt stötande och att denne är rädd att kunder skall reagera… 

Om du däremot jobbar med djur, på lager eller tatuering/piercing studio så kan det vara mycket mer accepterat! Så det är sådant man får ha i åtanke om man planerar att pierca/tatuera sig synligt för omvärlden. 

Jag har ju som sagt inte earl, men jag har haft en hel del i ansiktet och jag har nu tex. en septum upptöjd till 3,5 mm och fast jag för tillfället bara har den och en centrerad labret så är det många som rynkar på näsan och undrar "hur man kan gå runt sådär"… och då har jag ändå några av de vanligaste piercingarna och får ändå den reaktionen. (du skulle sett hur folk betedde sig när jag hade kinderna med) 😉 

Så du får räkna med att om du gör en earl så kommer folk att kolla på dig, vissa kommer kommentera både snällt och elakt och även fast earl är snyggt så kommer den vara ett pain in the ass att läka! Just sayin. Men jag tycker definitivt att du ska göra den om du verkligen vill och orkar med att ta skit från vissa människor som är trångsynta och inte förstår sig på bodymods. 🙂 

Sorry för ett super långt inlägg som nog egentligen inte ens besvarade någon av dina frågor, men jag är trött som ett as. Hoppas något av allt detta svammel hjälpte iallafall. 😴 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Zandrama
2014-05-12 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har Earl ^^

Iofs så har jag en del  andra piercingar också, men men :P

Jag slänger upp lite bilder på innan jag gjorde mina snakebites och hade "enbart" min earl, en i septum och en labret.

//Belinda aka Zandrama

Zandrama
2014-05-12 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och en till ^^

//Belinda aka Zandrama

Cochon
2014-05-12 21:36
#4

#1 Haha, tack så mycket för svaret, gör absolut inget att det blev långt. Tycker bara det är skönt med utförliga svar på sina frågor. =D 

#2 Aha, bilder gillar jag. ^^ Hur upplevde du läkningen av earlen? =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Zandrama
2014-05-13 00:06
#5

#4 jag hade über tur med min (vilket jag brukar ha med mina piercingar) Min läkte rätt fort ändå och jag har aldrig haft några problem med den :)

//Belinda aka Zandrama

Pepsie
2014-05-28 14:32
#6

Tycker det är skitsnyggt! Två piercingar i ansiktet känns absolut inte för mycket. Inte enligt mig i alla fall. Tänkte göra en earl/bridge, men jag har redan tre stycken i ansiktet som jag måste hålla för så min fågel inte drar i dem. Har insett att med en earl måste jag i princip täcka hela ansiktet för att kunna kela med min fågel, haha. Så jag får nog ge upp den planen. Men kör på du! :)

Djävlas

Annons:
Upp till toppen
Annons: