Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 5886 ggr
Julii96
2014-06-07 17:46

Föräldrar och deras åsikter

Jag har i hela mitt liv älskat piercingar och tatueringar. Och båda mina föräldrar tycker det är extremt fult. Min mamma lät mig pierca min navel som 15 åring. Men mer än så tycker hon är att jag "sviker dom och inte respekterar dom" Jag har sagt många gånger att jag inte bryr mig vad de tycker. För mig är det bättre om jag får bli den jag vill bi än någon de vill att jag ska vara. 

Men nu har jag börjat tänka. Skulle jag klara av att höra de tjata om hur ful jag är? Min mamma har även hotat med att ta mina pengar så jag inte ska kunna tatuera eller pierca mig. Jag tycker hon överdriver så mycket. ö mig gör det inget om hon tycker det är fult. Men kan hon inte hålla det för sig själv. 

Hur är era om det här?

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se

Annons:
Honestyisdead
2014-06-07 19:50
#1

Om jag bodde hemma och levde på mina föräldrar hade jag väntat till jag klarade mig själv innan jag gjorde sådant.  Dina föräldrar bestämmer.

Tyvärr är en del emot sådant utsmyckning. Jag fick en tingpiercing och en tatuering av min mamma. Hade aldrig gjort det utan hennes medgivande. Då hade jag väntat till jag var myndig och hade flyttat hemifrån.

Lilolizeit
2014-06-08 06:08
#2

Jag tycker det låter som din mamma överdriver, hon kanske gör det lite värre än hon tycker för att du ska låta bli.. Eller så tycker hon verkligen att det är så illa, men inte kommer hon väl påpeka att du är ful hela tiden för att du gör en piercing eller tatuering..

Mina föräldrar har alltid varit lugna med att jag har piercat mig (under 18) och tatuerat mig. Dock har de aldrig betalat för mina piercingar eller tatueringar, utan jag har fått spara ihop till sånt själv. Deras medgivande fick jag så länge jag gick till en riktigt studio.

Men är man under 18, bor hemma och lever på sina föräldrar, så kanske man bara får gilla läget och avstå till 18-års dagen hur trist det än är.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ebbawass
2014-06-08 10:45
#3

Min mamma är på samma sätt, men om du studerar och får studiebidrag eller sommarjobbar kan hon inte ta dom pengarna :)

Honestyisdead
2014-06-08 11:22
#4

3 Visst får en föräldrar ta studiebidraget så länge man är omyndig. Det går till dom då. Och lön vet jac inte heller eftersom minderåriga inte själv får bestämma över sin egendom.

Att vänta till man blur 18 räcker inte enligt mig.  Bor man fortfarande hemma bör man respektera dom man bor hos.

ebbawass
2014-06-08 21:27
#5

Ja men man har rätt till sitt studiebidrag och kan få det om man går iväg och kräver det, och är man 16 så bestämmer man över sin lön och får köpa vad man vill sålänge det inte är nått med en högre åldersgräns. Och varför vänta tills man blir 18 när det inte finns någon lag som säger att man måste det gällande tatueringar och piercingar?

Rumblebee
2014-06-08 23:54
#6

På ett sätt tycker jag att man för respektera reglerna föräldrarna satt upp i alla fall tills man blir 18, då tycker jag faktiskt de kan slappna av lite, i alla fall när det gäller vad man gör med sin egna kropp (så vida det inte är något extremt eller skadligt såklart.) Men på ett sätt tycker jag att det är dumt att de förbjuder dig till att pierca dig. Tatuering under 18 tycker jag bara är dumt. Fast dina föräldrar kan ju även ge med sig när du väl blir myndig. #5 sant att det inte finns någon lag (tyvärr)… Men när st gäller tatueringar i alla fall så finns det inga seriösa tatuerar som trycker in färg i barn/ minderåriga.

Annons:
vallhund
2014-06-09 04:09
#7

#5 Nej, man får inte ingå bindande avtal om man är under 18 år, eller rättare sagt avtal med någon under 18 är inte juridiskt bindande.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

1NS4N3
2014-06-09 23:40
#8

Åh, du ska höra min farsa och farmor! Dom är galet gammalmodiga.. Ska nu är jag bli myndig pierca mig där jag vill (dock inte för extremt haha, det väntar jag med) och tatuera mig om pengar finns. 
När man är 18 får man göra som man vill, tycker jag. Dock ska man fortfarande respektera sina föräldrar och kanske inte köra plattan i botten med alla planer så fort man är fri.
Jag tänker iaf köra på att pierca mig i tungan, höfterna och eventuellt töja öronen och någon liten tatuering… till att börja med 👍

Haztparken
2014-06-09 23:49
#9

Jag är tvärtom! Tycker inte det är snyggt med piercingar eller väl synliga och stora tatueringar men min mamma älskar sådant! Dock har hon inget själv, förutom!

Att för några år sedan så gjorde hon hål i sin näsa (har fortfarande kvar det) och jag brukade gå runt och säga hur fult det var osv. Så visst, om dom verkligen inte gillar det så kan dom nog få för sig att säga det också!

Nu i efterhand känner jag mig lite elak som sa det till henne men jag tycker fortfarande de e grymt fult 😛

Julii96
2014-06-10 14:23
#10

plattan i botten är inget som är tänk tror det blir mindre skrik om man tar det långsamt ^^

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se

RebeccaG
2014-06-10 18:42
#11

Min mamma är anti-allt. 

Hon hatar mina piercingar(och det är inte många det). 
Det va ett jäkla liv när jag töjde öronen(2 år sedan) piercade tungan, vilket va ett halvår efter att jag fyllt 18. Det vart ett satans liv när jag gjorde min anchor, som var för 5 månader sedan. 
Och nu när jag tog studenten fick jag ett presentkort på tatuering av far min, då vart det ett satans liv för det. 

Pappa är helt tvärtom.

Han tycker det är fräckt med tatueringar & tycker det är häftigt med töjda öron, piercingar & tatueringar. Han uppmanar mig snarare att tatuera mig & vill till och med gå med och bli tatuerad samtidigt. 

Ibland undrar jag seriöst hur dem blev tillsammans från första början😐

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

komkoma
2014-06-16 10:28
#12

så länge man bor hemma och på sina föräldrars pengar så tycker jag att man skall respektera deras "regler"

[Tilde]
2014-06-16 11:46
#13

Jag flyttade hemifrån för tre år sedan men får ändå höra om hur fula tatueringar är hela tiden… 🤦‍♂️ Riktigt jobbigt för det är ju inte direkt så att man ba "jaha okej men då skrubbar jag bort den"…! Tatueringar är ju permanenta, inget att göra något åt och man tatuerar sig ju för sin egen skull och inte för att ens föräldrar ska ha åsikter…. 🤔

Annons:
komkoma
2014-06-16 11:58
#14

Min pappa gillar inte tatueringar och piercings heller men har helt enkelt fått acceptera det. Alla mina systrar är tatuerade även min mamma. Men av respekt för honim så väntade vi alla med att tatuera oss tills vi flyttat eller fått hans "ok" Han har sagt att "jag gillar det inte" men håller ej på att tacka ned på oss om det och har väl valt att acceptera att det är våra val, våra kroppar och vi bestämmer över oss själva. Ömsesidig respekt för varandra så att säga.

Charlott_
2014-06-16 14:27
#15

båda mina föräldrar har tatueringar och dem sa ingenting när jag tatuerade mig. Men när jag va 13 år så tjatade jag hål i huvudet på mamma för att pierca läppen och tillslut fick jag de.. Men nu är jag 20 och får göra vad jag vill :)

[Trollbjörken]
2014-06-17 20:05
#16

Mina föräldrar har inget emot att jag tatuerar mig, tvärt om tycker de att det är roligt sålänge det inte går "överstyr" med heltäckande ;) (Vilket jag själv planerar…) De tre tatueringarna jag har är alla födelsedagspresenter eller julklappar från dom (extra stor betydelse för mig då det blir en gåva som alltid finns kvar ❤️ ) och de är nu med och planerar min fjärde som ska bli en minnestatuering till farmor och farfar.

Däremot är flera släktingar emot att jag har tatueringar (bland annat pappas ena kusin, som påpekade att jag inte kunde gifta mig när jag var tatuerad för det skulle inte passa med en brudklänning…? får väl gifta mig naken då när den dagen kommer 😂hennes son är för övrigt helt täckt av tatueringar…😉)

Men är dina föräldrar emot det, och du inte tjänar egna pengar får du nog tyvärr hålla dig tills du flyttar hemifrån och får egen inkomst, vet inte hur gammal du är, men är du under 18 bestämmer de ju till viss del.

Leon1973
2014-06-17 20:13
#17

Jag är förälder till en tjej som snart blir 15, om hon skulle fråga mig om hon fick pierca eller tatuera sig så hade jag lätt kunnat tänka mig betala det åt henne också, helt och hållet beroende på motiv och var hon skulle pierca sig.

Gisslet är väl hennes mamma som skulle vara det stora hindret framtills hon blir 18.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Olärd]
2014-06-18 10:44
#18

Mina föräldrar gillar inte piercingar (är dock idag 25 och flyttade hemifrån för längesen) men de hatar min septum piercing - det märks men de säger inte ett pip ^^

Zandrama
2014-06-19 06:24
#19

Jag gjorde min första i naveln när jag var 14 och bodde i Norge.
Det var en present från min plastmamma som jag då bodde hos av olika anledningar, hon lyckades övertala min mamma att gå med på det, hon var dock inte glad över det x)

När jag var 16 så piercade jag läppen själv då min mamma inte ville att jag skulle göra det och inte kunde gå till studio.
Men när hon såg mig med den suckade hon bara och sa någon dag senare att det va ju faktiskt fint på mig :P

Senare under åren har det blivit mer och mer piercingar och även gaddningar. Tattoos har hon absolut inget alls emot, för det är ju fint och vackert enligt henne :)

Dock fick hon en smärre chock och blev lite deppig när jag gjorde splitten i tungan. Hon hade försökt övertala mig i ett års tid att inte göra det, men ja, det gick som det gick ;)
Nu när jag träffat henne några gånger efter det så bryr hon sig inte, För hon SER den ju inte xP

Min mamma är rätt gammalmodig av sig och har svårt för de flesta andra mods utöver tatueringar. Piercingar tycker hon väl är ok, men inte fint :P

Ska bli skoj och se hennes reaktion nästa gång jag gör någon "extremare" mod ;)

//Belinda aka Zandrama

ElinaPersson
2014-06-19 23:41
#20

#17 Tänk om man kunde ha en förälder som ville betala sånt åt en, jag har själv några mindre och större motiv jag vill göra 😃

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
Maria
2014-06-20 07:02
#21

Jag ocn min man betalade sonens första tatuering när han var 18 och nu fick han en tatuering i 30-års present😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leon1973
2014-06-20 11:10
#22

#20 - Så länge mina barn har drömmar och mål och dessutom strävar efter dessa så får de göra "nästan" vad de vill, inom rimliga gränser.

Vad som är "inom rimliga gränser" avgör var och en själv, alla gillar t.ex inte tatueringar och piercings, jag har inget emot det och tycker det är snyggt så vill min dotter skaffa sig gaddar och andra mods får hon det, men hon får också ett par saker med i bagaget att tänka på. Hon vill i framtiden bli polis och då har hon mycket att tänka på när det gäller tatueringar, skaffa endast tatueringar som kan döljas av din uniform exempelvis. Om några år kommer hon eventuellt söka till GMU och då är det samma sak, dölj dem väl under uniformen och var lite restriktiv med vilken typ av motiv du väljer, om hon fortsätter inom det militära finns det chans för utlandstjänst, man bör tänka genom sina motiv så att man inte provocerar befolkningen med motiven.

Själv jobbar jag på ett IT bolag idag och har tatueringar, långt i från så många jag vill ha dock men mina är synliga på underarmarna och jag bär för det mesta kortärmad skjorta eller uppkavlade ärmar på andra skjortor. Trots att jag träffar mycket kunder osv som kommer in på kontoret så har jag aldrig hört något negativt om mina tatueringar.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Udoon]
2014-06-20 15:22
#23

Tycker det finns en gräns för hur mycket ens föräldrar får lägga sig i när man bor hemma. Själv är jag 25 och bor fortfarande hemma pga bostadsbristen, och skulle mina föräldrar få för sig att dem kan bestämma vad jag gör med min egen kropp så skulle det ta hus i h-vete 😃

Nelley
2014-06-20 18:14
#24

#23 Har du ett jobb? Betalar du för din mat? Om du bestämde dej för att göra, vems pengar skulle då betala för det? Om svaret är att de försörjer dej så tycker jag faktiskt att du skulle få ta och vänta med det.. ;)

[Udoon]
2014-06-20 18:29
#25

#24 Har fast inkomst och betalar hyra och mat själv, betalar allting själv, så här väntas det inte ;)

Maria
2014-06-21 08:15
#26

Jag är 52 och mamma till en son på 30.

När han fyllde 18 så betalade jag hans första tatuering och nu när han fyllde 30 så önskade han sig en tatuering vilket han också fick😉

Jag höjer inte särskilt på ögonbrynen inför kroppsutsmyckningar. Min man har flera tatueringar som han gjorde i sin ungdom.

Själv har jag dock inga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

iMAKiTTYCAT
2014-06-22 14:05
#27

Mamma accepterar det mer nu, men var osäker när jag piercade mig första gången för flera år sedan. Min pappa vet inte ens om en av piercingarna (i tungan), men han skulle nog bry sig mer om jag sa att jag vill tatuera mig o sånt haha! Lika bra att han inte får veta något, han tjatar så mycket 😉

Annons:
TatsuOni
2014-06-22 14:57
#28

Min familj kunde knappt bry sig mindre😛 Var 15 när jag skaffade min första piercing, en helix. Kom hem och sa att jag har tagit hål i örat (fick tillstånd att ta hål i öronen flera år tidigare, men ingen specificerade vart). Mina föräldrars reaktion var "jaha". Den enda som ifrågasatte var mormor som undrade varför jag tod hål "där uppe" istället för i örsnibbarna som alla andra.

Efter det har jag fyllt på med fyra lobes och två helix till utan att min familj ens har tänkt på det (några innan jag fyllde 18).

Jag skaffade min första tatuering för lite över ett år sedan (Då 22 och hade flyttat hemifrån för tre år sedan). Min mor märkte ingenting. Satt på födelsedagskalas när några i familjen undrade vad min tatuering betydde, då dem kände igen symbolen. Då säger mig mor "har du tatuerat dig? Varför har inte jag fått se det?"
Jag svarar då att "men mamma du har sett den flera gånger under den senaste månaden."
Hon svarar då "Jaha har jag? Jag tänkte bara inte på att du inte var tatuerad innan". Ja min mor har bra koll på mig som tror att en ny tatuering har suttit där i flera år😃
Min far såg den inte innan sambon påpekade för honom "att hans lilla flicka har tatuerat sig".
Min fars reaktion var ungefär "men "Tatsu" då. Du också! Är du som dina syskon?". När jag några dagar senare stod i linne i stallet så kommer han fram och granskar den "men är det bara den lilla?"

Nä min familj bryr sig inte så länge man själv är nöjd. Däremot så har mamma förbjudit min sedan länge utflugna syster att skaffa en tatuering och vi har rekomenderat att hon inte skaffat några andra. Som tur är så har hon lyssnat och sluppit coverups😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

m0chicakez
2015-03-15 01:51
#29

Mina föräldrar är helt anti…

De hatar mitt blåa hår, min stil och min musik och ska alltid(och då menar jag ALLTID) påpeka det.

Min mamma har ju försökt forma mig till en liten kopia av henne, men jag bröt mig loss då vi hade ett stort gräl och färgade håret svart(vilket var en färg jag absolut inte fick ha.)

Nu är hon lite mildare, min pappa och bror påpekar dock fortfarande hur konstig jag är med min stil och hur jag är, men jag har slutat bry mig..

Nu har jag börjat töja örat och min mamma gick med på att jag skulle få skaffa septum om jag inte piercade mig någon annanstans förrän jag flyttat. 

Hon låter mig även ha hårfärgen jag vill, men inte utan klagomål och då är det även på villkoret att jag betalar färgen själv.

Först när jag drog upp det där med blå hårfärg sa de båda att de skulle ta alla mina pengar och inte ge mig några, men till sist blev det ju så att de gav sig, haha…

Visst att man ska som många säger respektera ens föräldrars åsikter, MEN enligt mig borde man inte låta dem kontrollera en helt då man är en egen individ och har egna val, tankar, funderingar och syn på livet :3

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

sussa08
2015-03-16 16:24
#30

Tjänar man egna pengar (jobb) så ser jag ingen anledning till att vänta på lov från föräldrar… Kommer det dumma kommentarer om att det är fult så säger man vänligt men bestämt att "jag har förstått att du tycker så, så ni behöver inte säga det något mer."

Är man orolig för att bli utkastad hemifrån så kanske man ska vänta till man flyttat till eget…

Ingen av mina föräldrar gillar varesig piercings eller tatueringar. Jag har bägge och det enda som skett är att de inte vill se mina piercings i onödan då de tycker de är äckliga om de inte är i öronen.

Men i övrigt, bor du hemma hos mamma/pappa och lever av dom, inte jobbar och betalar hyra, så har du ingen rätt att spendera deras pengar på något de inte accepterar. Det är min åsikt/så jag är uppfostrad! :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

rasmussonsara
2015-03-17 20:34
#31

Mina föräldrar tycker varken om piercings eller tatueringar, jag är 18 & bor hemma & har idag tre hål i öronen, har haft hål i naveln & har tre tatueringar. Öronen gjorde jag när jag gick i 6an tror jag, naveln i 8an (efter mycket tjat) men den fick jag ta ur senare då kroppen stötte bort den & tatueringarna har jag gjort senaste 6 månaderna. Jag & mina föräldrar har haft många diskussioner om detta tidigare år men när jag var 18 kunde jag ta besluten själv om tatueringarna & det gjorde jag. Både mamma & pappa tyckte faktiskt lite annorlunda när tatueringarna var klara & de såg att det inte ändrade mig som person på samma sätt de nog trodde det skulle göra..

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Saga85
2015-03-18 13:29
#32

Piercat mig gjorde jag innan jag fyllde 18 (men då med målsmans tillstånd). Hade dock inga extrema piercingar, läpp, navel, ögonbryn. Min första gaddning fick jag pengar för i present på min 18-årsdag.

Tycker det är bra att (seriösa) tatuerare inte gaddar "barn", piercingar är något som man kan ta ut när som helst, är dock glad över att mina föräldrar inte varit negativa till något av det. Min mor var dock negativ till mitt namnbyte, så hon kallade mig vid mitt födelsenamn till jag bytte namn som 18-åring (trots att mina vänner och övriga familjemedlemmar kallade mig Saga i tre år). Efter namnbytet började hon dock tilltala mig med Saga - 😉

neasfotografier
2015-03-19 19:09
#33

Har 3 tatueringar och gjorde min första när jag var 19 år.

Min pappa vet jag inte riktigt vad han tycker om tatueringar egentligen. Ibland kan han bara fälla kommentarer om folk som verkligen är tatuerade/piercade över hela kroppen att de "förstört sig" osv. Men tror inte han bryr sig så mycket om enstaka tatueringar/piercingar.

Min mamma tycker att det kan vara fint med några små tatueringar och reflekterar väl inte så mycket över det. Hon gillar dock inte min tatuering på låret, den är inte snygg i hennes ögon. Men det är ingenting hon går och säger till mig dagligen. Hon har sagt det ett par gånger och i början ville hon inte ens se den. Hon har ju dock inte sett den så mycket då jag inte går runt i shorts dagligen på vintern/våren. (gjorde den på låret i januari i år) Och hon tycker att det är onödigt av mig att lägga mina pengar (har inte så mycket pengar då jag är arbetslös) på tatueringar.
Pappa anser dock att "jag är vuxen och gör som jag vill."

Har bara 4 hål totalt i öronen, jag tog mina första två i varsitt öra när jag var barn och de andra två i tonåren, och haft en navelpiercing. Det var pappa som tog med mig och tog hål i naveln när jag var 15-16 utan mammas samtycke, så vi gjorde det lite i hemlighet 😂 Och mamma blev arg och pappa fick en liten utskällning när vi kom hem sen.
Öronen har mamma gått med på utan vidare, de jag gjorde i tonåren fick jag betala själv.
Även betalat alla mina tatueringar själv och även navelpiercingen betalade jag själv.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Saga85
2015-03-19 19:22
#34

Min fars första reaktion när han såg vilket motiv jag valt var dock "usch" - men det var bara för att det var en orm (min far har ormfobi).

Annons:
neasfotografier
2015-03-19 19:40
#35

#34
Min pappa har faktiskt inte yttrat sig om någon av mina tatueringar och vad han tycker om dem. Han tycker väl inget alls skulle jag tro 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Saga85
2015-03-19 21:15
#36

#35 Det var inte tatueringen i sig han sa "usch" mot, utan snarare motivet av en "läskig" orm 😉 Har alltid velat ha en riktig orm, men jag tycker om min pappa och vill inte att han inte ska känna sig välkommen hem till mig.

neasfotografier
2015-03-20 09:33
#37

#36
Jo, jag förstod det 😉
Har också ormfobi, men mer spindelfobi faktiskt.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

tötenöten
2015-03-20 19:35
#38

Jag skulle nog få göra vilken  piercing/tatuering jag ville om jag sparade ihop pengarna själv. (Dock säger båda nej, men de sa nej till hål i öronen och jag har nu 9 hål i öronen utan att de ens så mycket som nämnt det). Men jag känner mig dock inte redo för en piercing eller tatuering.. Men jag vet hur mycket krraft föräldrarna har när man bor hemma, så jag skulle inte göra något stort som de inte gick med på.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[Tilde]
2015-03-20 23:58
#39

Jag ska tatueras för andra gången på måndag, en ganska stor en på låret! Jag har inte ens berättat för min familj att jag ska skaffa tatueringen… 🤐 Känns inte värt att lyssna på alla klagomål när det är mitt liv och min kropp, mina pengar och mitt beslut. Tror inte jag ska berätta om någon kommande tatuering faktiskt, haha.

neasfotografier
2015-03-21 11:11
#40

#39
Haha, har bara berättat för mina föräldrar en gång att jag skulle tatuera mig. Första gången så sa jag inget och kom hem och visade och typ "titta vad jag har gjort!" 😂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Tilde]
2015-03-21 11:13
#41

#40 Haha oj min mamma hade dödar mig (trots att vi bor i olika länder) 😂 Första gången visste de om det, men efter all skit jag fick för den tatueringen vill jag inte berätta mer om mina planerade. Så de får helt enkelt upptäcka det när jag lägger upp bilder på Facebook på måndag👍

Annons:
neasfotografier
2015-03-21 11:25
#42

#41
Haha, jag var 19 år och hon kände väl inte att hon kunde göra så mycket åt saken. Den satt ju redan där, lite sent att säga något då 😛
Jag är dock inte nöjd med den då tatueraren nötte sönder min hud så den har flutit ut lite på vissa ställen (är en text och sånt syns ju ganska tydligt) plus att det har blivit ärrvävnad över hela. Den sitter på revbenen och är ju inte direkt en tatuering jag ser jämt och ständigt så jag "glömmer" ju typ bort den. Får väl se om jag väljer att göra nåt åt den i framtiden, men jag skjuter upp det för det gör så satans ont där!
Och mamma tycker egentligen att jag skulle "åtgärdat" den först innan jag skaffade fler, men så blev det inte 😉

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Tilde]
2015-03-21 12:25
#43

#42 Ajdå, vad jobbigt! Kan tänka mig att det gör riktigt ont på revbenen, hade nog skjutit upp det jag med. 😇 Är faktiskt mer nervös den här gången jag ska tatuera mig för jag vet att det gör svinont. Tidigare visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig och upptäckte att det gjorde dubbelt så ont som jag hade trott… 😂 Fast låret ska tydligen inte vara så farligt… Ser dock inte fram emot highlights och sånt när man redan är öm, ajajaj….

[bat]
2015-03-21 15:38
#44

Tycker att man ska respektera sina föräldrar och kanske vänta något år om de nu inte accepterar sånt "i sitt hem", men det hör väl lite att göra med vad de annars har för regler. Och speciellt om man väntar sig att de ska betala för kalaset.

Men å andra sidan så känns argumentet ''för att det är fult'' så himla vagt och oförsvarsbart. Du tycker ju uppenbarligen att det är snyggt, så vad spelar deras åsikt för roll då.

Kan påpeka att jag piercade mig första gången när jag var 12 och är idag 24 år och tatueringarna blir inte direkt färre och vissa piercingar har jag kvar. Både mamma och pappa tycker att det är fint och frågar oftast när jag ska fortsätta en sittning eller liknande. De har förhållningssättet ''Det är din kropp och det är du som bestämmer över den.'' Min pappa har själv hela kroppen fullt gaddad och mamma har noll tatueringar och bara hål i öronen.

[Tilde]
2015-03-21 23:42
#45

#44 Håller med dig. Så länge man bor hemma och blir försörjd bör man respektera sina föräldrars regler. Dock känns det surt för mig som är 23 och flyttade hemifrån för 4 år sedan att ändå få höra massa skit om tatueringar och sånt när jag träffar min familj typ två gånger om året. 🤔 Mina framtida barn kommer i alla fall att få vänta tills de är 18, sedan kan de börja klura på motiv och se om de fortfarande vill ha samma motiv efter några månader och får de mer än gärna boka tid (om de betalar för allt själva). 🤓

[bat]
2015-03-21 23:49
#46

#45 Det låter jättetråkigt att det fortfarande ska vara så! Du kan ju inte direkt göra något åt dina tatueringar just där och då som behagar dom. Kan inte direkt tänka mig att det fungerar att täcka för dom. De finns ju fortfarande under tyget och ''det man inte ser det finns inte'' går ju inte direkt att tillämpa i såna situationer 🤪

[Tilde]
2015-03-21 23:55
#47

#46 Nej men precis! Självklart har man rätt att säga att man är emot tatueringar generellt, men att klaga varje gång man ser dem känns lite extremt. Speciellt när det nu inte går att göra något åt (det är ju permanent såvida man inte lasrar bort dem) och de inte ens sitter på deras egna kroppar. 😕

Upp till toppen
Annons: