Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 1790 ggr
Cochon
8/10/14, 10:55 AM

Ha ute en hel dag

Hej hej, jag har två läpppiercingar som jag har haft i 4 resp. 3 månader. Jag har provat att ha ute min labret i en kvart och bara på den tiden drog den ihopa sig mycket. Hur kommer det då att funka när jag behöver ha ute dem en hel dag vid jobb? Funkar det bättre när man har haft piercingeb en längre tid? Eller är mina piercings dödsdömda? Hur är det med era läpppiercings?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Honestyisdead
8/10/14, 7:10 PM
#1

Det är personligt.  En del som haft piercingar i 10 år kan inte ha dom ute utan att dom drar ihop sig, andras drar aldrig ihop sig.

rebeka
8/11/14, 9:28 AM
#2

Annars kanske du kan ha i bioflex/plast smycken, de brukar vara relativt osynliga 🙂

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Honestyisdead
8/11/14, 11:38 AM
#3

#2 Beror på varför det inte är tillåtet.  Beror det på risk för skada eller hygien kvittar synligheten.

rebeka
8/11/14, 1:00 PM
#4

#3 Sant, tänkte bara ge lite tips om det nu är så att det inte är möjligt att ta ut den utan att det läker ihop :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

SoKawaii
9/9/14, 5:48 AM
#5

Jag jobbade på sjukhuset ett tag, där hade jag en liten plåsterlapp över min piercing (hade bara en i ansiktet på den tiden)…ser fult ut men bättre än att hålla på att plokka ut och in hela tiden…risken finns att det blir irriterat då.

"Do small things, with great love"

Lilolizeit
9/9/14, 7:11 PM
#6

Jag har haft min labret och medusa i ca 10 år, labreten kan ja ha ur i flera dagar (inte testat längre) medan min medusa drar ihop sig ordentligt över en natt. Min smiley (ca 5år sen jag gjorde) har jag inte haft i på 2 år nu, men får lätt i ett smycke. Så det är nog svårt att svara på om det hjälper med tiden.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Cochon
9/12/14, 10:14 PM
#7

Tack så mycket för svaren! :-D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: