Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 4867 ggr
punkmusic
2014-10-10 19:26

ssk och finger tatueringar?

Det är så att jag kommer att jobba som sjuksköterska "när jag blir stor" ;) och undrar om det går bra att ha tatuerat fingrarna. Någon som har gjort detta?

Annons:
RobinEH
2014-10-10 19:37
#1

Regelmässigt finns det inget hinder.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

punkmusic
2014-10-10 19:52
#2

#1 Nej jag har för mig det med, tänkte mer om era erfarenheter om någon arbetsgivare kommenterat eller/och era tankar kring de etiska och moraliska, speciellt inom sjukvården

Roxie
2014-10-10 23:35
#3

Jag tror att mycket handlar om vad det är för tatuering. Jag är färdig sjuksköterska nu om några månader och har en tatuering på handleden (fåglar) och har bara fått höra att tatueringen är söt, både av yngre och äldre patienter samt kollegor. Så ska man jobba inom vården är det nog viktigt att man väljer sitt motiv på tatueringen väl. Och troligen kommer man främst inte få kommentarer av arbetsgivaren utan från patienter.

En sjuksköterska jag jobbat med har haft tatueringar på båda armar, händer och hals och trots detta fått jobb, som ett exempel.

// Sofia

punkmusic
2014-10-11 01:26
#4

#3 åh vad intressant och grattis :) 
Var jobbar hon/har jobbat med? Jag är intresserad av akut samt psyk/migrationsvård

Tjeja
2014-10-11 17:11
#5

Tatueringar är inget konstigt längre! En arbetsgivare får inte diskriminera dig på grund av att du har tatueringar däremot kan motiven vara anledningar att neka en anställning. Det viktigaste är hygienfrågan. Tatuerar du fingrarna kommer du inte kunna jobba innan tatueringarna har läkt eftersom skadad hud ökar risk för infektioner och smittspridning. Precis som att man inte får jobba om man har såriga händer av samma anledning.