Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2319 ggr
JenniferSoderberg
2/3/15, 4:05 AM

Ont att göra?

Har funderat ett bra tag nu på att göra septum, och undrar nu om det gjorde ont för er som har/haft en? 
Smärta är egentligen inget problem, men vet jag inte på ett hum hur ont det gör, så får jag nästan panik just innan jag piercar mig..


Annons:
angelicaelice
2/3/15, 11:16 AM
#1

Gjorde inte särskilt ont! Det beror ju självklart på individ, men för mig kändes det typ ingenting (:

Nymphadora
2/3/15, 1:35 PM
#2

För mig var det verkligen ingen big deal. Jag hade hört mardrömshistorier om folk som råkat få nålen genom brosket (istället för septumväggen, där nålen ska gå) och att det gjort asont, så jag var skitnervös, men det var ingen fara alls. Ett litet stick och så ett litet ilande då smycket drogs i, men annars lugnt.

Se till att gå till en seriös studio bara. ;)

kampfrieser
2/7/15, 7:54 PM
#3

Jag tycker det gör skitont, men å andra sidan är jag nog fel person att fråga eftersom jag är sjukt spänd och nervös kring sprutor och piercings överlag och vill helst av allt svimma med mera. Så lyssna inte på mig. Bara gör det, funkade för mig med lite om och men. :P

agneshak
2/9/15, 11:24 PM
#4

Asså jag fattar inte riktigt folk som nojar över smärta när det gäller piercings. Det tar ju mindre än en sekund och det härdar en ut… dessutom blir det ju så fint! Klart en piercing gör ont liksom, men en ska inte avstå från att göra en piercing pga det tkr jag…

kampfrieser
2/10/15, 2:19 AM
#5

Det är nog dock inte smärtan folk tycker är jobbig, snarare kanylen. När man redan är spänd p.g.a rädsla gör det mer ont än om man är lugn. Ganska självklart.

JenniferSoderberg
2/10/15, 11:59 AM
#6

Jag tyckernalltid de gör mindre ont när jag är spänd, för då förväntar jag mignatt denska göra skitont, sen är de aldrig så farligt som man tror.. ^^


Annons:
Guldfiskn213
2/26/15, 9:58 AM
#7

Om man bara slappnar av så är det bara ett snabbt stick. Ögonen tårades för mig men det tog inte särskilt ont,

Jetaime
3/1/15, 4:28 PM
#8

Förundransvärt så var faktiskt septum den av mina som gjorde minst ont och läkte bäst och snabbast! Det kääändes såklart när nålen gick igenom, men det gjorde mer ont tex att göra labreten! ihh :)

RomDoll07
3/2/15, 7:46 PM
#9

Rätt utförd sitter septumpiercingen i väldigt tunn hud som i alla fall på mig är betydligt tunnare än örsnibben, så det ska inte göra särskilt ont. Har man otur och piercaren råkar sticka genom brosket kan det däremot göra väldigt ont, men går man till en seriös och erfaren piercare bör den inte göra ett sådant misstag.

[Xenomorphine]
3/4/15, 1:30 AM
#10

Min gjorde så j*vla ont, även fast den är satt rätt. Och jag är smärttålig. Men som sagt, det är olika från person till person hur ont det gör :)
Medusan var dock mycket värre haha.

Francias
3/4/15, 11:39 AM
#11

Septum var inga problem. Det kändes lite grann, men det gick över på två sekunder. Dock tyckte jag att medusan kändes en hel del. Hua!

[bat]
3/4/15, 9:54 PM
#12

Mer ögonen som reagerade pga. Kanalen som går där mellan. Men har rätt hög smärttröskel. Medusan som andra skrivit däremot, ajaj!

JenniferSoderberg
10/2/15, 5:04 PM
#13

Nu har jag äntligen gjort min septum! Smärtsammaste piercingen jag gjort, men har ju inte så många, än. ;) Gjorde den förra fredagen och den har inte vätskat eller nått alls har inte vart öm i näsan heller! Fick ju höra av min kompis att hon inte ens kunde peta på näsan de första veckorna efter hon gjort den, men hon försökte väl bara skrämma upp mig, då hon vet att jag är nålrädd. ;) Gjorde den på Dead Mans Hand i Luleå. (:


Annons:
[Udoon]
10/6/15, 1:31 AM
#14

Ska också göra en septum-piercing snart, är lite orolig för att det ska göra ap-ont, är det så att dom måste ta genom brosket tror jag att jag fegar ur🤐

JenniferSoderberg
10/9/15, 9:33 AM
#15

Det är sällan dom måste ta genom brosket, trodde dom skulle vara tvungen göra det på mig också, men inte det! Ont gjorde det, men det är ju bara när dom trycker genom kanylen och när dom her i smycket, annars har den inte gjort ont för mig iaf! (:


Upp till toppen
Annons: