Annons:
Etikettsenaste-alster-nya-bodymods
Läst 4932 ggr
FreddieFairlane
2015-02-20 14:23

Helosan eller Bepanthen? Rösta

Tänkte bara göra en enkel undersökning på vilken salva ni tycker är bäst att använda under läkningen :)

(inte gjort nån undersökning förut så hoppas att jag gör rätt)

Annons:
AnneN
2015-02-20 14:34
#1

Använde Helosan till båda mina tatueringar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maria
2015-02-20 14:35
#2

Jag är inte tatuerad själv men min son har alltid använt Helosansalvan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2015-02-20 14:57
#3

Använder helosan jag med eftersom den är mer lättarbetad.

nypisnina
2015-02-20 15:07
#4

Jag tycker att bephanten är drygare och att den dessutom är antiseptisk är ju kanon, speciellt i början, sen när det är läkt så kan man ju ta helosan för den går in så lätt. Jag gillar båda! 😛

Surpan
2015-02-20 15:10
#5

#4 Helosan är också antiseptisk 🙂

/Surpan

Zadeira
2015-02-20 15:30
#6

Jag har använt Bephnaten på alla mina 5 tatueringar och varit sjukt nöjd. Har inte provat någon annan men känner inte behovet heller då Bephanten fungerar perfekt för mig!

Annons:
Afturelding
2015-02-20 16:05
#7

Använder bepanthen de första 2-3  dagarna och helosan efter det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

rasmussonsara
2015-02-20 16:21
#8

Jag har haft Bepanthen till alla 3 & är supernöjd, har inte provat nåt annat men känner mig nöjd med det jag har :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

neasfotografier
2015-02-21 12:11
#9

Säger som #3 Helosan är mer lättarbetad och lättare att smörja när tatueringen är ny och öm. Jag använder bara Helosan till mina nuförtiden 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

FreddieFairlane
2015-02-21 14:49
#10

Min tatuerare berättade för mig igår att Helosan typ äter upp färgen och gör att tatueringen bleknar mycket snabbare. Det är inget jag tänkt på förut men han har tatuerat i 6 år så han vet nog vad han pratar om.

Hur som helst så rekommenderar han Bepanthen och Jukon salva.

Jukon salvan va väldigt lättarbetad. Hade aldrig hört talas om den förut.

Honestyisdead
2015-02-22 12:04
#11

#10 Har aldrig hänt mig.

Och min tatuerare har jobbat 20+ år ;)

rebeka
2015-02-22 16:02
#12

Jag är känslig mot både Helosan och Bephanten, saknade därför något att rösta på. 

Använder parfymfri, mild bodylotion istället. Har blivit rekommenderat det när jag pratat med olika tatuerare. :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Zandrama
2015-02-23 13:57
#13

Att Helosan bleker tatueringar är en myt.

Jag använder Helosan eller Tattoo Goo, aldrig mer bephanten.
Min hud gillar inte Bephanten då jag får små utslag och "finnar" av den, trots att jag smörjer efter behov (alltså inte använder för mycket).

//Belinda aka Zandrama

Annons:
nypisnina
2015-02-23 14:06
#14

För några år sedan hörde jag att helosan inte var antiseptisk längre eftersom det inte längre står på tuben.
- Men jag kollade upp det och det visade sig att den inte är så pass starkt antiseptisk så att det får stå på. Troligen pga ändrade regler. Men den har fortfarande milt antiseptiska egenskaper även fast det står annorlunda. (Hurraaa! 😃) Använder helosan till mina kusar väldigt ofta!
Bepanthen är både antiseptisk, mjukgörande och hjälper huden att läka så den tycker jag är kanon att ha i början som sagt.

Nu när det kom på tal igen så vart jag ju bara tvungen att kolla om helosan har ämnen som bleker tatueringen men hittade inget sånt alls.
Däremot hittade jag just ämnen som vissa kan vara överkänsliga och allergiska mot i båda.. Märkligt!
Det är verkligen en djungel av olika ämnen! Men intressant.
Jag kommer troligen att fortsätta köra med bepanthen i början och sen övergå till helosan.

Portie
2015-02-23 21:34
#15

Helosan. Den går in snabbt och man behöver inte speciellt mycket.

Nelley
2015-02-24 03:01
#16

Tog den andra bara för jag hört att helosan innehåller nån djurskit (menar animalier, inte faktisk bajs) men har faktiskt ingen aning.🙂

Upp till toppen
Annons: