Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1447 ggr
fiiiyah
6/26/15, 11:39 PM

Vch - göra om?

Hej på er! Gjorde en vch för en vecka sedan. När jag kom hem och inspekterade tyckte jag den såg sned ut. Men var lite svullen på vänster sida och lite blå, så avvaktade lite med att bedöma om den var sned eller inte. Häromdagen råkade jag ut för en mindre trevlig komplikation… Nedre kulan hade åkt in i själva piercinghålet! Antagligen pga för kort barbell. Fick pressa ut den, vilket gjorde ungefär lika ont som att göra hålet från början… Usch! Hur som helst. Tog ur barbellen och satte i en lång stav istället, med stora kulor för att inte råka ut för samma sak igen. Nu när det gått nån dag och jag inte är svullen längre så tycker jag verkligen att man ser tydligt att att det övre hålet så att säga sitter rätt så off. Vad göra? Ta ut den på en gång och låta den läka? Och göra om? Kommer inte gå tillbaka till samma ställe pga diverse anledningar men har mailat henne och förklarat läget. Någon som råkat ut för samma sak? På ett sätt känner jag mig liiite glad ändå att de inte va värre, har googlat en massa på detta och hittat många skräckexempel där kvinnor som bett om en vch fått helt andra piercingar, typ en christina! Eller bara jäkligt dåliga placeringar, eller redigt snea. Min är ändå tillräckligt sned för att jag ska störa mig på det plus att jag har ett yrke där just symmetri står högt i fokus, så det svider nästan i mina ögon när jag tittar på den, så att säga… :p

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Annons:
agneshak
6/27/15, 11:58 PM
#1

Bara att ta ut och göra om när det läkt. Min är placerad rakt men blir lite sned ändå pga min anatomi. Inget jag stör mig på.

punkmusic
7/14/15, 4:28 PM
#2

Min blev bra båda gångerna men den andra gången gjorde det för satans ont!

fiiiyah
7/30/15, 7:16 PM
#3

Jag har gjort om piercingen för ett tag sedan. Klarade inte av att se den sned! Och hade sån tur att min piercare höll med mig och bekräftade det jag skrev till henne. Hon ville såklart göra om den så det gjorde vi. För att den övre kulan skulle sitta på mitten fick hon medvetet göra piercingen lite sned pga min anatomi. Nu är jag iallafall sjukt nöjd. Och sååå glad att det blev bra, skulle nog inte gjort om den en tredje gång för saaaaaataan va ont det gjorde! Herre alltså… 🙈

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Upp till toppen
Annons: