Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2261 ggr
[Sunset098]
8/5/15, 3:06 AM

Tungpiercing

Hej! Har funderat länge på tungpiercing men känner att jag nästar inte kan något för att ta upp de med mamma så har lite frågor till er 1. Hur känns de att pierca sig? Är de tex som mensvärk i tungan, tandvärk som när man biter sigi tungan?de närmaste piercing jag kan komma är hål i öronen…. 2. Har hört att man ska ta ut och rengöra allt hur ofta och hur gör man? 3. Hur stor risk är de att Få inflammation och hur undviker man de? 4. Hur gör man med storlek på de, får man fixa de själv eller hjälper piercaren? 5. Finns de någon driekt åldersgräns om man har föräldrarnas tillstånd? Är 12 år Och sistafrågan, finns de något bra ställe vid Jönköping/Huskvarna Ingen i min familj har piercing så de är därför jag frågar dock har min faster men de är långt dit….

Annons:
AnneN
8/5/15, 3:40 AM
#1
  1. Är olika från person till person om man tycker det gör mycket ont eller inte ont alls eller bara lite ont.
  2. Då jag hade tungpiercing tog jag ut och rengjorde den ca 1 gång/månad.
  3. Innan piercingen läkt ordentligt så är det stor risk att få infektion i såret om man inte är mycket noggrann med rengöringen, råden kan variera så där bör man följa piercarens råd.
  4. Storleken på läksmycket kan man oftast få hjälp med hos piercaren.
  5. Ingen seriös piercare gör någon piercing överhuvudtaget på en person under 18 år utan förälders sällskap och inte under 16år även om föräldrarna är med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Sunset098]
8/5/15, 10:37 AM
#2

Okej :)

Upp till toppen
Annons: