Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3607 ggr
Eve666
2015-09-06 14:33

Måste ta om tungpiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag piercade tungan för ca 3 veckor sedan. (lite mer) och min piercare uppskattade att jag kanske skulle få byta till en kort stav efter 2 veckor. Så jag åker ditt efter två veckor, all min svullnad är borta osv. Men när han kollar på den så säger han att hålet är för töjt för att kunna byta till en kort stav. Så han säger åt mig att inte leka med piercingen (vilket jag kan erkänna att jag gjorde). Han säger sedan att jag ska komma tillbaka om en vecka igen så han får kolla. De går en vecka, och jag jag rör inte piercingen. Jag sträcker inte ut tungan i onödan jag pratar så lite som möjligt osv. Men när jag väll kommer ditt, (Vilket var igår. Då de gått 3 veckor) så säger han att piercingen har flyttat sig åt höger på tungan. Några mm. Och han började prata om att han inte ville byta till en kort stav då de kunde bli något som kallades för ärrvävnad (??) och att de gör extremt ont. Och att en kort stav bara skulle göra de värre. Han sa därför att jag skulle låta de gå en vecka till utan att jag rör piercingen och så ska vi se vad som händer.. Han sa också att han kanske måste ta om den. Vilket jag inte riktigt fick förklarat varför, men jag antar att de är pga ärrvävnad eller vad de va (??) Jag undrar alltså om nått av de här låter bekant? Kan piercingen flytta på sig? Varför? (Jag har ju inte rört den. Rörde bara på den första veckan) varför uppstår ärrvävnad och är det de som är orsaken till att han kanske ska ta om den? Skulle vara jättetacksam för svar! Är verkligen orolig och vet inte riktigt vad som händer :/

Annons:
Honestyisdead
2015-09-06 14:44
#1

Har jag aldrig hört talas om, att en piercing i tungan flyttar på sig. Och snacka om ologiskt det han säger om ärrbildning.  Har du lång stav rör ju piercingen mer på sig och staven trycks mot tungan när munnen är stängd. Därför har du en grop. För att undvika det är ju en kortare stav bättre.

Låter mest som han gjort fel.

Eve666
2015-09-06 14:56
#2

Åh okej. Tyckte också de va konstigt. För jag kollat runt lite och jag har inte sätt någon som haft problem med att den flyttat sig.. Vad menar han med ärrbildning? Ja jag tycker också de är konstigt att jag måste ha den långa staven kvar. Men han sa att jag skulle ha de ifall de blev en ärrbildning. Jag känner som du också att när munnen är stängd så trycker jag automatiskt ner piercingen i munnen och då rör den sig.. Några tips på vad jag ska göra?

Honestyisdead
2015-09-06 15:43
#3

Jag hade bytt till kortare. Om du inte är missnöjd med placeringen. Alternativt gått till en annan piercare för ett andra utlåtande.

Upp till toppen
Annons: