Annons:
Etiketttatueringar
Läst 5692 ggr
IceTee
9/9/15, 11:29 PM

Smärtsammaste platsen att tatuera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken av era tatueringar gjorde ondast och var sitter den?

Lägg gärna upp bild och/eller säg hur lång tid den tog också!

Jag börjar: Insidan av underarmen, men det är för att jag inte hunnit tatuera mig någon annanstans än pga blodgivning och sjukdom och annat krångel

(den är nygjord på bilden) 
Studio artcore i Halmstad, artisten är Anna

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Garm
9/9/15, 11:45 PM
#1

För mig var det fötterna och handen. Handen tog ca en och en halv timme och fötterna tog väl ungefär dryga fyra timmar totalt.

CorneliaAndersson
9/9/15, 11:49 PM
#2

Har inte tatuerat mig ännu.. Men har funderingar på att tatuera in kattens tassavtryg på insidan av handleden.
Någon som tyckt att handleden varit det värsta stället (Haha är SÅ rädd för smärta!)?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Honestyisdead
9/9/15, 11:54 PM
#3

Ts glöm inte skriva studio och artist.

Garm
9/9/15, 11:55 PM
#4

#2 Smärta är så väldigt individuellt, så det är svårt att säga. Jag har tatuerat insidan på båda mina handleder och tyckte inte att det gjorde särskilt ont alls. Såklart att det känns och det känns lite mer ju närmare själva handen man kommer (iaf var det så för mig), men det är som sagt individuellt.

Jag tror att du kommer klara av det galant, bara du slappnar av och inte tänker på det allt för mycket.

IceTee
9/9/15, 11:56 PM
#5

#3 förlåt, är trött, fixar direkt

Medarbetare på Skor iFokus

emms
9/10/15, 1:56 AM
#6

Smärtsammaste stället måste nog vara nära armbågen och insida överarm. Tyckte det var värre än revbenen.

Värsta tatueringen var den jag har på låret, den tog 4 timmar och är väldigt mycket skuggor så hon gick över samma plats väldigt många gånger. Men så värt det!

Emma

Annons:
Afturelding
9/10/15, 9:17 AM
#7

Hittills har det varit skuldran, men så har jag bara tatuerat underarm och smalben annars också. Efter 1½ timme höll jag på att ge upp skuldran, och hela kroppen vibrerade kraftigt för att det var så nära ben 😃 I vanliga fall brukar jag vara nära att somna när färgen läggs, men inte den gången.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Zadeira
9/10/15, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Den smärtsammaste hittills var delar av min vargskalle jag har på underarmen (gjord av Andrej Westerlund på Grindhouse Tattoo i Lund).

Det som är längst upp mor armvecket samt bak (det in mot min kropp på bilden) kändes rätt bra. Värst var det efter 2 timmar när skuggning och färgläggning började göra riktigt ont.

Näst ondast gjorde kronan jag har i nacken. (Också gjord av Andrej Westerlund, Grindhouse Tattoo i Lund). Inte skönt med en nål som vibrerar in i vad som känns som ryggmärgen ;)

Ingen av mina andra (handlederna, vaden, insidan av fotleden, kändes speciellt mycket)

Denna kommentar har tagits bort.
[Tilde]
9/17/15, 10:30 AM
#10

Jag har bara två, en på skulderbladet och en på låret. Den på ryggen gjorde definitivt ondare (den andra kändes knappt ibland). Det har mycket med att göra hur tunn eller tjock huden är. Där huden är tunnare; händer, fötter, revben, etc. brukar det göra ondare!

punkmusic
9/17/15, 7:44 PM
#11

Jag har tatuerat ryggen, svanken och ryggraden samt foten. Foten var värst, ryggraden kändes knappt det var ute mot midjan om jag ska välja på ryggen

neasfotografier
9/19/15, 10:07 AM
#12

Revbenen, helt klart! Än så länge. Tycker att det var svårt att slappna av då man vill ligga så still som möjligt och då ville man inte andas normalt heller och då spänner man sig ju och det gör mycket ondare.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Udoon]
9/24/15, 9:08 PM
#13

Har bara ena överarmen och över bröstet än så länge, vid nyckelbenen var väl mest pippligt, mellan brösten var det mest obehagligt för att det lät så dant😃

Annons:
Nymphadora
9/25/15, 1:15 PM
#14

Jag är tatuerad typ all over och det absolut vidrigaste stället var utan tvekan precis under nagelbanden. Alltså jag har ALDRIG känt någon liknande smärta. Har ingen bild just nu, men jisses….

jackiejohn
10/4/15, 11:13 PM
#15

Får nog säga halsen, upp bakom örat där man liksom inte har något fett.. tatuetimgen går från där halsen börjar till upp bakom nästan hela örat. Har ingen bild på mobilen tyvärr… Det är ifall 5 orkidéer (en för varje familjemedlem) den skall byggas på nu nästa vecka ner över nyckelbenet, axel och överarmen symmetriskt med min dotter fot och namn som ska tatueras in på överarmen :) Annars har jag ryggen, överarmen och insidan underarmen och visst de kändes men inte outhärdligt!

IceTee
10/5/15, 1:59 AM
#16

#15 det låter ju jätte snyggt! Kan du lägga ut en bild någon gång? Eller skicka? Eller länka? Vill verkligen se den!

Medarbetare på Skor iFokus

jackiejohn
10/5/15, 3:14 PM
#17

16# Absolut kan jag de, kan lägga ut den när jag byggt på den nästa vecka då jag har någon som kan fotografera :)

IceTee
10/5/15, 5:11 PM
#18

#17 åh, ser fram emot det! Låter verkligen snyggt!

Medarbetare på Skor iFokus

jackiejohn
10/15/15, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

18# Här är den! Gjorde den igår men fotade själv idag (inte det lättaste men man ser ju hyfsat ändå..) Den är gjord på Pusching the pins av Petter

IceTee
10/16/15, 4:20 PM
#20

#19 wow! Jätte snygg!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IngridSvensson
10/17/15, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#21

Den smärtsammaste jag gjort är den på överarmen som Emil bergslid på pekkas gjort.. Fick blåmärken av att tatuera mig där 😝 Hela på ryggen gjorde aldrig ont som och inte den under nyckelbenet som också gjordes hos Emil på pekkas.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

nottheonly
10/19/15, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Av de som jag har gjort så tyckte jag den som gjorde ondast var den på insidan av överarmen, den är den största jag gjort hittills och den tog ca 3-3,5 timmar 🙂 är excited för imorgon ska jag tatuera mig igen! wiho.

Den är gjord på Custom Tattoo i Fagersta av Camilla och där har jag gjort alla mina.

YellowKiwi
10/21/15, 11:59 AM
#23

Hur ont tror ni det gör att tatuera i hålfoten?

IceTee
10/21/15, 1:17 PM
#24

#23 smärta är individuell och det går inte att svara säkert på Jag skulle dock gissa på att det gör väldigt ont med tanke på alla nerver och hur lite fett man har där

Medarbetare på Skor iFokus

neasfotografier
10/21/15, 10:27 PM
#25

#23 jag är så extremt kittlig så det skulle inte ens vara möjligt om jag inte var sövd under tiden xD Men kan tänka mig att det gör väldigt ont.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

punkmusic
10/22/15, 10:40 PM
#26

#25 Ut mot midjan på ryggen kittlades och gjorde ont på mig samtidigt vilket jag tycker var värre än ren smärta :P

loiiizz
10/23/15, 10:35 PM
#27

Jag har överarmen, runt fotleden, och under brösten ner mot naveln. Den på magen är det värsta jag har gjort. Någonsin. Men helt klart värt det efteråt och nu ska jag bygga vidare på magen med 😇

Annons:
[H1Z1]
11/4/15, 1:55 AM
#28

Tycker att ju närmre benet(skelettet) man kommer ju ondare gör det, den på utsida överarm kändes knappt :) Men när jag tatuerar mig så är det mer som att jag blir irriterad mer för vibrationen, ungefär som när någon ska klia din rygg och kliar på samma ställe hela tiden xD haha :P

Afturelding
11/4/15, 7:56 AM
#29

Jag kommer aldrig tatuera armbågarna kom jag fram till förra veckan. Min senaste tatuering hamnade 1-2 cm nedanför, och det var illa nog.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

gullenos
11/7/15, 12:47 AM
#30

Jag tyckte de ju rent ut sagt var vidrigt att tatuera en bit in på magen, har hela revbenen och ner på benet och en bit ut på magen och ryggen tatuerad. Så magen och precis under revbenen där var det jävligt. Kan dock också berott på att jag låg i 5 timmars sittningar… Men magen alltså :'(

Detta jämför jag med de tatueringar jag har på underarmar skulderblad och framsida lår

Kan tänka mig att huvudet (skallen) och halsen är vidriga att tatuera!

Upp till toppen
Annons: