Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2611 ggr
Teaspoon
9/14/15, 3:26 PM

Tatuering över ärr

Jag har flera tatueringar, men har i flera år velat göra en mycket speciell tatuering - speciell för mig. 

Jag skulle vilja göra en mindre på handleden, dock har jag ärr där. Ärren är från en olycka med en hund som rev till rejält, klarade mig precis så de inte behövde sy utan bara tejpa ihop. De är cirka 8 år gamla, blekta (vita i färgen) och sitter väldigt tätt. Känns ibland som jag har lite lösare hud just här, men knappt märkbart om man inte nyper i och jämför med andra handleden. 

Min fråga är, går det ens att göra en tatuering över sådana ärr så att det blir bra eller påverkar de inte? Är det någon här som gjort tatueringar över ärr och vad fick ni för resultat?

Annons:
Garm
9/14/15, 3:32 PM
#1

Det brukar oftast inte vara några problem att tatuera över lite äldre ärr. Du kan alltid gå och fråga en tatuerare vad de anser om just dina ärrs möjligheter 🙂

Jag har tatuerat över ett par liknande ärr och det syns knappt att det finns ärr där och resultatet blev bra.

CayKantos
9/14/15, 3:49 PM
#2

Min syrra har ett väldigt stort ärr som sträcker sig upp av hela låret och upp på höften, hon tatuerade rosor över och nu syns ärret knappt. Hon har också många olika tatueringar men hon sa iaf att det är nog den värsta smärtan hon nånsinn vart med om. Det beror nog på att det området redan var/är känsligare :)
Men visst går det!
Men om det syns efter beror nog mycket på vilket motiv, hur dit ärr ser ut och hur duktig tatovören är :)
Good luck!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
9/14/15, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en del självskadeärr som nu är tatuerade över. Det som är viktigt är att tatueraren inte kör över ärren för mycket eller hårt för då finns risk att färgen flyter ut. De flesta läkta och äldre ärren är dock inte några problem att tatuera över. Det som syns lite på min tatuering är att de största ärren "lyser genom" lite, dvs man ser att huden inte är likadan och därför är lite blankare eller vad man ska säga.

Bifogar bild (tatueraren är Andrej på Grindhouse Tattoo i Lund). Där är tatueringen typ en vecka och därför är den inte helt läkt som syns, men ärren ser likadana ut nu som helt läkt tatuering.

Teaspoon
9/15/15, 9:45 AM
#4

Tack för svar!
#1 Ska absolut prata med min tatuerare, men alltid bra att kolla med andra också 🙂
#2 Jag har också hört att det kan göra ont då huden är lite mer öm där, men är ju mer för stunden. Blir ju fint sen!
#3 Vilken snygg tatuering!
Vad roligt att få så också. Det täcker ju jättefint. Mina ärr är läkta, men de syns så tror inte detta ska vara ett problem. Dags att höra med min tatuerare 😃

Zadeira
9/15/15, 12:38 PM
#5

#4 Tack! Jag personligen tyckte inte det kändes mer på ärren.

Upp till toppen
Annons: