Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2861 ggr
emms
2015-09-30 21:41

Smileypiercing med plast?

Hej

Gjorde en smiley piercing igår och känner redan nu hur elakt det är mot mina tänder. Läste att man kunde köpa smycken som hade en plastbit på baksidan av kulorna eller vad man ska säga, men jag har googlat som en galning och hittar ingenting. 

Har dom något speciellt namn som man kanske ska söka på? Tänkte köpa ett sådant smycke och byta till så fort det är läkt 🙂

Emma

Annons:
Honestyisdead
2015-09-30 23:38
#1

Känner bara till hela smycken eller hela kulor av plast.

[Udoon]
2015-10-01 00:49
#2

Barbarella har en del smycken i bioplast, om det kan vara nåt?

lekandur
2015-10-03 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kan nog vara den fulaste bilden jag laddat upp någonsin!! 😂
Men det är ett måste för att ni ska förstå min förklaring av mitt smycke jag har.
Första bilden är som smycket ska vara. Inga konstigheter, en liten sten :)
Andra bilden ser ni att min "kula" inte är en kula utan den är mer platt. Jag tycker att den är helt underbar och kan inte byta till en "riktig" kula för då känns det som att jag har en snus under min överläpp haha.
Sista bilden är baksidan av "kulan" och det är vit plast typ. Enligt min piercare så skulle det inte skava lika mycket på emaljen som en vanlig. Men vad vet jag?

Vart man köper dessa smycken har jag tyvärr inte en aning om. Jag fick ju somsagt mitt smycke när jag gjorde piercingen. så kolla i studios.
Gjordes hos Jenny på House of pain i Norrköping för typ 2,5 år sedan

Where you invest your love
you invest your life 

emms
2015-10-03 14:08
#4

#3 Tack! Trodde jag hade blivit helt galen här haha. Började fundera om jag bara drömt ihop allt  😃

Hmm, kanske får testa att gå in på lite olika studios och fråga. Är i gbg väldigt ofta så borde ju finnas någonstans kan man tycka. 

Supersnygga smycken du har btw 😍

Emma

Perly
2015-10-03 19:24
#5

Vet att crazy factory har ett par med platt baksida, tror dock inte det finns några med acryl/gummi :/ men värt att kolla :)

Alltid Oavsett

emms
2015-11-03 01:39
#6

Hittade en sån som lekandur har i #3 på barbarella i göteborg och bytte den för ett par dagar sen. Kan verkligen hålla med dig #3 att den är så mycket bekvämare än vanliga kulor. Höll på att få krupp på mina, trodde jag hade mat under läppen hela tiden haha! 😃

Emma

Annons:
Upp till toppen
Annons: